ابلاغ شیوه نامه نحوه تشکیل و اداره مجمع عمومی سازمان ابلاغ شیوه نامه

ابلاغ شیوه نامه نحوه تشکیل و اداره مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

شیوه نامه نحوه تشکیل و اداره مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از طرف وزیر راه و شهرسازی به سازمان نظام مهندسی ساختمان ابلاغ گردید.

کد خبر: 970523010 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ مرداد ۹۷ - ۴:۰۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، شیوه نامه نحوه تشکیل و اداره مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از طرف وزیر راه و شهرسازی به سازمان نظام مهندسی ساختمان ابلاغ گردید.

ابلاغ شیوه نامه نحوه تشکیل و اداره مجمع عمومی سازمان

ابلاغ شیوه نامه نحوه تشکیل و اداره مجمع عمومی سازمان

ابلاغ شیوه نامه نحوه تشکیل و اداره مجمع عمومی  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

به دنبال نشست های مشترک هیئت ۵ نفره سازمان نظام مهندسی ساختمان با وزارت راه و شهرسازی و تعامل فی ما بین صورت پذیرفته در موضوع نحوه تشکیل و اداره مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، روز شنبه مورخ بیستم مرداد ماه نود و هفت، وزیر راه و شهرسازی در طی نامه ای به سازمان نظام مهندسی ساختمان تفاهم مشترک صورت پذیرفته را رسما ابلاغ کرد.
از لزوم ابلاغ شیوه‌ نامه، نحوه تشکیل و اداره مجمع عمومی سازمان نظام مهندسي ساختمان استان، گفتنی است که مجمع عمومی را میتوان به تعبیری مهمترین رکن سازمانها تلقی کرد و به رغم اهمیت آن تا به حال از یک شیوه نامه نحوه تشکیل و اداره منسجم و یکنواخت در سراسر کشور برخوردار نبود. لذا این شیوه نامه طبق تبصره سه الحاقی ماده پنجاه و دو آیین نامه اجرایی قانون (اصلاحی نود و چهار) توسط وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شد.
هم چنین از مهمترین نکات این شیوه نامه به موارد زیر میتوان اشاره کرد:
۱-در ۳ فصل (۱-تعاریف، ۲-تشکیل مجامع و۳- شرایط دعوت و نحوه اداره مجمع) و بیست و دو ماده گرداوری شده است.
۲-فصل اول مختص تعاریف است.
۳- در فصل دوم تشکیل مجمع، نشست های مجمع، نحوه دعوت به مجمع، شرایط رسمیت مجمع، آگهیهای مجمع و نحوه اظهار نظر در مورد عملکرد هیات مدیره و بودجه و تراز نامه تبیین گردیده است.

ابلاغ شیوه نامه نحوه تشکیل و اداره مجمع عمومی سازمان

۴-در فصل سوم نحوه اداره مجمع، وظائف هیات رئیسه موقت و اصلی، شرایط انتخاب آنها، ناطقان مجمع، مستندات مجمع، وکالت در مجمع، نحوه رای گیری، نحوه انتخاب بازرس و جزئیات آن، دستور نشست، اعلام تنفس در مجمع، نحوه رسیدگی به بودجه و ترازنامه و صورت جلسه مجمع تبیین گردیده است.
از آن جا که در هر قانونی فقط احکام به تصویب میرسد و آئین نامه نیز در مقام بیان و به صورت کلی توسط هیات دولت در همان چارچوب تصویب می شود، در نبود شیوه نامه تکلیف بسیاری از جزئیات روشن نبود. ابلاغ این شیوه نامه که با اذن قانون گذار و دولت صورت پذیرفته است چالشهایی را که مجمع عمومی سازمانها با آن در برگزاری مواجه بوده حل خواهد کرد و مجمع عمومی سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها، نیازمند شیوه نامه ای بود که در آن جزئیاتی را که برگزاری هر مجمعی در این سطح از حرفه مندان نیاز داشته، تبیین کند تا این نشست ها بتواند نمادی از نظم، مهندسی و در شان اعضای سازمانها باشد.
منبع : وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ مرداد ۹۷
1212 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0