ابلاغ ​شیوه نامه جدید صدور، تمدید و ارتقاء پایه مهندسی برای اجرا معاونت امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی

ابلاغ ​شیوه نامه جدید صدور، تمدید و ارتقاء پایه مهندسی برای اجرا از ابتدای سال نود و هشت

شیوه نامه جدید صدور، تمدید و ارتقاء پایه مهندسی برای اجرا از ابتدای سال نود و هشت ابلاغ گردید

کد خبر: 970925012 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۵ آذر ۹۷ - ۱:۴۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،​شیوه نامه جدید صدور، تمدید و ارتقاء پایه مهندسی برای اجرا از ابتدای سال نود و هشت ابلاغ گردید. ابلاغ ​شیوه نامه جدید صدور، تمدید و ارتقاء پایه مهندسی برای اجرا

ابلاغ ​شیوه نامه جدید صدور، تمدید و ارتقاء پایه مهندسی برای اجرا

ابلاغ ​شیوه نامه جدید صدور، تمدید و ارتقاء پایه مهندسی برای اجرا

ابلاغ ​شیوه نامه جدید صدور، تمدید و ارتقاء پایه  مهندسی برای اجرا از ابتدای سال نود و هشت

معاونت امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، با ابلاغ شیوه نامه ای، به ادارات کل راه و شهرسازی سراسر کشور شیوه نامه جدید صدور، تمدید و ارتقا پایه مهندسی را ابلاغ نمود.
مدیران کل محترم راه و شهرسازی استانها

با سلام و احترام
همان گونه که مطلع هستند، به استناد مفاد ماده پانزده قانون مذکور و همچنین ماده هفتاد و سه آئین نامه اجرایی آن، ارتقای دانش فنی و کیفیت کار شاغلان در بخشهای ساختمان و شهرسازی از اهم وظایف سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استان است و در اجرای شیوه نامه های ابلاغی، نظارت مستمر بر کیفیت و کمیت دوره های آموزشی و هماهنگی در تسهیل فرآیند برگزاری این دوره ها از وظایف سازمان استان ها بوده است.

با گذشت بیش از ۱۰ سال از ابلاغ شیوه نامه اجرایی نحوه تمدید و ارتقاء پایه پروانه اشتغال بکار مهندسی و برگزاری دوره های آموزشی مصوب، دستورالعملها و بخشنامه های مختلفی در مورد آموزش ابلاغ و اصلاحاتی در مفاد آن ها اعمال شده است. در برنامه ریزی و برگزاری این دوره های آموزشی همواره سعی شده در راستای تحقق اهداف و خط مشی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، برای ارتقای دانش فنی صاحبان حرفه ها در بخش ساختمان اقدام گردد حال با گذشت حدود ۱ دهه از زمان برگزاری دوره های آموزشی، فرآیند کلی آموزشهای حرفه ای با نگاه به شیوه های نوین و سیستمهای مناسب آموزشی مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفته است.

ابلاغ ​شیوه نامه جدید صدور، تمدید و ارتقاء پایه مهندسی برای اجرا

در این راستا و با توجه به پیشنهادهای واصله از ادارات کل راه و شهرسازی استان، شورای مرکزی و سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استان و طبق مصوبات شورای آموزش و ترویج وزارت متبوع با حضور نمایندگان شورای مرکزی و بمنظور تسهیل، تسریع و ارتقای کیفیت برگزاری دوره های آموزشی حرفه ای، شیوه نامه «صدور، تمدید و ارتقاء پایه مهندسی» به شرح پیوست برای اجرای مفاد آن ابلاغ می شود. لازم به ذکر است براساس مفاد ماده ده شیوه نامه جدید، کمیته های آموزش استان در صورت معتبر بودن اعضاء، میتوانند کماکان به فعالیت خود ادامه دهند. ضمنا شیوه نامه های اعطاء صلاحیت آموزش، صدور مجوز فعالیت مجری آموزش و در صورت ضرورت، عناوین و سرفصل دوره های آموزشی جدید متعاقبا ابلاغ خواهد شد.
منبع: بنا نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ آذر ۹۷
739 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0