اعلام نتایج نهمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی اعلام نتایج نهمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی

اعلام نتایج نهمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی

اعلام نتایج نهمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ، صورت گرفت. نهمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی صبح امروز برگزار گردید

کد خبر: 010222008 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۲ اردیبهشت ۰۱ - ۹:۰۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اعلام نتایج نهمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ، صورت گرفت. نهمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی صبح امروز برگزار گردید

اعلام نتایج نهمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی

اعلام نتایج نهمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی

نتایج نهمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی اعلام گردید.

نهمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی صبح امروز برگزار گردید.

در همین راستا، اقبال شاکری، نماینده مجلس شورای اسلامی در بیست و چهارمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، ضمن موفق خواندن تجربه انتخابات الکترونیکی در کشور بیان کرد: بکارگیری این شیوه در انتخابات نظام مهندسی میتواند نوید سرآغاز تحولی بنیادین در این سازمان و شیوه مدیریت آن باشد.

شاکری با اشاره به سخنان وزیر راه و شهرسازی در این جلسه درباره نقش سازمان نظام مهندسی در ساخت و سازها در کشور اظهار داشت: همان طور که وزیر راه و شهرسازی عنوان کردند، انتظار میرود شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی در مورد ساخت ۱ میلیون مسکن در سال و همچنین ارتقاء کیفیت ساخت و سازها در حوزه شهری و ساخت و سازخصوصی و دولتی، در کنار دولت باشند.

شاکری حضور بیش از پانصد هزار عضو در سازمان نظام مهندسی را نشانه ای از پتانسیل عظیم این نهاد غیردولتی در شبکه ساخت و سازی کشور دانسته و ادامه داد: امیدوار هستیم شورای مرکزی جدید منتخب تحول گرا را شاهد باشیم که بتوانند خواست های بدنه ارکان این سازمان را به مدیران آن منتقل کنند.

وی در ادامه به اقدامات در حال اجرا در مجلس برای بهبود ساختار ساخت و سازهای شهری و خصوصی در کشور افزود: یکی از این اقدامات بررسی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان است که در کمیسیون عمران بررسی شده است و به زودی برای تصویب به صحن خانه ملت میرود و میتواند تحولی در این عرصه ایجاد کند.

وی با تاکید براینکه اصلاح قانون ماده ۱۰۰ شهرداریها در این کمیسیون نهایی و تصویب شده است افزود: طی یکی دو هفته آتی این قانون نیز به صحن مجلس خواهد رفت که ان شالله پس از تصویب بتواند بساط بسیاری از تخلفات کنونی که به نفع سودجویان و به ضرر مالکان خرد کم بضاعت و متوسط  اکثریت جامعه است را برای همیشه برچیند و انقلابی در عرصه نظارت برساخت وسازها ایجاد کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون مدیریت یکپارچه شهری و روستایی اظهار داشت: این قانون نیز در مرکز پژوهش های مجلس مربوطه در حال بررسی است و مراحل نهایی آن را سپری می کند.

شاکری ادامه داد: در صورت تصویب این قانون ۱۶- ۱۷ سازمان و ارگان مرتبط با شهرسازی و ساخت و سازها و مدیریت شهری، زیر مجموعه شهرداریها قرار خواهند گرفت که در این صورت میتواند هزینه های سنگین تحمیل شده بر شهرها را تاحدود زیادی کاهش دهد و ضمن بالا بردن بهره وری کیفیت زندگی، زمینه را برای مشارکت مردم در اداره شهرها مهیا کند.

وی با بیان این که به آینده مدیریت جدید شورای مرکزی بسیار امیدار و خوشبین است افزود: ما نیز در مجلس آماده تعامل و همکاری تخصصی با هیات مدیره جدید سازمان نظام مهندسی هستیم.

*همراهی وزارت راه برای تحول در عرصه ساخت و ساز

در ادامه این برنامه مسعود زریبافان، نماینده وزیر راه و شهرسازی درجریان نهمین انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی و در جلسه بیست و چهارمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، با بیان این مطلب افزود: واقعیت این است که سازمان نظام مهندسی در طول دوره های گذشته با چالشهای گوناگونی روبرو بوده است که امیدواریم با انتخاب شورای مرکزی جدید در کنار تصویب اصلاحیه قانون نظام مهندسی شاهد برطرف شدن و کاهش این مشکلات باشیم.

زریبافان اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی آماده هر گونه همکاری و تعامل با اعضای شورای مرکزی جدید انتخابی است تا بتوانیم شاهد تحولی در عرصه ساخت وساز کشور و بخصوص در این برهه که در حال اجرای طرح نهضت مسکن سازی هستیم، باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ اردیبهشت ۰۱
349 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0