دوره آموزشی مروری بر مبنای سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) کارگاه‌های ساختمانی دوره آموزشی مروری بر مبنای سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) کارگاه‌های ساختمانی

دوره آموزشی مروری بر مبنای سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) کارگاه‌های ساختمانی

دوره آموزشی مروری بر مبنای سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) کارگاه‌های ساختمانی ، برگزار شد. مازندران یکی از استان‌هایی است که حوادث کارگاهی زیادی در آن رخ می‌دهد

کد خبر: 020309021 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ خرداد ۰۲ - ۶:۰۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دوره آموزشی مروری بر مبنای سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) کارگاه‌های ساختمانی ، برگزار شد. مازندران یکی از استان‌هایی است که حوادث کارگاهی زیادی در آن رخ می‌دهد

دوره آموزشی مروری بر مبنای سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) کارگاه‌های ساختمانی

دوره آموزشی مروری بر مبنای سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) کارگاه‌های ساختمانی
با توجه به اهمیت نقش سازمان در کاهش حوادث ساختمانی، دوره آموزشی مروری بر مبنای سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) کارگاه‌ های ساختمانی ویژه کارشناسان کنترل نظارت دفاتر و ستاد سازمان در ساری برگزار گردید.
در این نشست، حسین سلطانی خزانه دار سازمان ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین، به پیچیدگی فرایند در این حوزه اشاره کرد و گفت: در این حوزه اقدامات خوبی انجام شده، اما لازم است تا با همکاری سایر دستگاه‌ ها و عوامل ذی مدخل در ساخت با سرعت بیشتری پی‌گیری گردد و در راستای کاهش حوادث ساختمانی علاوه بر آموزش به مهندسین و کارفرمایان و پیمانکاران، ابزار‌های کنترلی را نیز بخوبی به کار ببندیم.
رییس کارگروه HSE سازمان مازندران با اشاره به اهمیت مقوله آموزش در این حوزه گفت: در ابتدای مسیر حوزه HSE هستیم و در این حوزه فقط در بحث ایمنی تمرکز شده و در بحث سلامت و محیط زیست مطابق با آیین نامه‌ها اقدامی صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: مازندران یکی از استان‌هایی است که حوادث کارگاهی زیادی در آن رخ می‌دهد و هدف از برگزاری این دوره اموزشی برای همکاران کنترل نظارت دفاتر و ستاد سازمان، مروری بر مبانی hse با تمرکز بر بیشترین موارد حوادث در کارگاه‌ های ساختمانی و هم چنین مسایل حقوقی مترتب با وظایف کارشناسان کنترل نظارت بود.
هم‌چنین، کتال رئیس اداره کنترل نظارت در این دوره آموزشی ضمن با اهمیت دانستن بازدید‌های کنترل و نظارت افرود: افزایش شدید حوادث ساختمانی و بالا رفتن آمار فوت، جرح و مالی را می‌توان با فرهنگ سازی در این حوزه توسط واحد کنترل نظارت و واحد روابط عمومی کنترل کرده تا شاهد کاهش چشمگیر تلفات و حوادث باشیم.
در ادامه، بریمانی و کریمی مله به ایراد سخنرانی فنی و حقوقی پرداختند.
عهد یزدی نژاد رئیس سازمان نیز ضمن ابراز خرسندی از روند افزایش ایمنی ساختمان‌ها و تشکر از دست اندرکاران برگزاری این دوره به اهمیت واحد کنترل نظارت اشاره نمود و خواستار برگزاری کلاس‌ های آموزشی برای این واحد به صورت منظم شد.
یزدی نژاد با اشاره به اهمیت جان و مال انسان ها، از واحد کنترل نظارت خواست که خود را مسئول در برابر اتفاق‌ها بداند و در برخورد با مشکلات رویت شده در پروژه ها، مماشات را کنار بگذارند.
وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی HSE گفت: همه ساختمان‌ها باید به صورت جدی پایش شود و قصور غیر قابل بخشش عدم رعایت نکات ایمنی مجدانه پی‌گیری گردد.
وی در خاتمه به اهمیت اطلاع رسانی به مهندسان در موضوعات مربوطه و آگاهی کافی نیز تاکید کرد.
قابل ذکر است پس از پایان دوره آموزشی بازدید از یک پروژه در حال گودبرداری نیز انجام گرفت.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ خرداد ۰۲
306 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0