اضافه واریزی 2.5 میلیارد تومانی به برخی اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اضافه واریزی 2.5 میلیارد تومانی به برخی اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

اضافه واریزی ۲٫۵ میلیارد تومانی به برخی اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

اضافه واریزی 2.5 میلیارد تومانی به برخی اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ، مشکل سیستمی بود که حل شده است. پرداخت حق‌الزحمه ناظران از سال نود و شش سیستمی گردید

کد خبر: 990904003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ آذر ۹۹ - ۱۰:۳۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اضافه واریزی ۲٫۵ میلیارد تومانی به برخی اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ، مشکل سیستمی بود که حل شده است. پرداخت حق‌الزحمه ناظران از سال نود و شش سیستمی گردید

اضافه واریزی ۲٫۵ میلیارد تومانی به برخی اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

اضافه واریزی 2.5 میلیارد تومانی به برخی اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران
سازمان نظام مهندسی: نیازی به نامه نگاری مدیرکل توسعه دفتر مهندسی نبود/علت اضافه پرداخت ایراد سیستمی بود
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران با عنوان این ‌که نیازی به نامه نگاری مدیرکل توسعه دفتر مهندسی نبوده است،‌ اظهار داشت: اضافه پرداخت ۲٫۴ میلیارد تومانی مشکل سیستمی بود که حل شده است.
سعید سعیدیان با ارائه توضیحاتی در مورد اضافه واریزی ۲٫۵ میلیارد تومانی به برخی اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، گفت:‌ پرداخت حق‌الزحمه ناظران از سال نود و شش سیستمی گردید.
سعیدیان تصریح کرد: با توجه به این‌ که حساب ‌های سازمان نظام مهندسی در یکی از بانک‌ های داخلی بود به اعضا اعلام کردیم در این بانک افتتاح حساب کنند که حدود نود و پنج درصد از آنها این کار را انجام دادند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران با عنوان این ‌که نود و پنج درصد مبدا و مقصد تراکنش ‌ها یک بانک شد،‌ تصریح کرد: سال نود و شش که این سیستم راه‌اندازی گردید، ابتدا ایراد و گپ‌هایی داشت که به مرور رفع شد. این در حالی بود که حدود پنج درصد از مهندسان به هر علتی افتتاح حساب را انجام ندادند و مبالغ بصورت دستی چک کشیده می ‌شد.
سعیدیان ادامه داد: اگر به یاد داشته باشید پانزده میلیارد تومان سال نود و هفت به همین ترتیب اختلاس شد که البته تمام این مبلغ به حساب سازمان نظام مهندسی بازگشته و مسببان آن در دادگاه هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، در مورد نامه مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان به مدیرکل راه و شهرسازی تهران مبنی بر پی‌گیری موضوع پرداخت ‌های غیرمجاز مازاد و تکراری به میزان تقریبی دو میلیارد و پانصد میلیون تومان، عنوان کرد: اولا این مبلغ ۲٫۴ میلیارد تومان بوده نه ۲٫۵ میلیارد. دوما این مسئله بلافاصله توسط سازمان شناسایی و اقدامات لازم در رابطه با آن انجام شده است.
سعیدیان با عنوان این ‌‌که نیازی به نامه نگاری مدیرکل توسعه دفتر مهندسی نبوده است، افزود: براساس بررسی ‌های انجام شده از دو هزار تراکنش، برای هفتاد و یک تراکنش رسید دریافت نشده و به همین دلیل دو بار پرداخت شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت:‌ مبلغ این هفتاد و یک تراکنش دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان بوده که بیشتر آن به سازمان بازگشته و مشخص گردید، تراکنش ‌ها برای کدام شرکت تکرار شده است.
وی یا یادآوری این ‌که شهریور ماه نصف این مبلغ به سازمان برگشت داده شد، گفت: این موضوع حل و فصل شده است. در این ماجرا یک شرکت عمده دریافتی را به مبلغ حدود ۱٫۲ میلیارد تومان داشته است.
وی با تاکید بر این‌ که نیازی به نامه‌نگاری مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان به مدیرکل راه و شهرسازی تهران نبود، بیان داشت: این مسئله فقط یک اشکال سیستمی بود و برای جلوگیری از تکرار آن درصورت عدم دریافت رسید، سیستم دیگر بلافاصله پرداخت را انجام نمی‌ دهد و این زمان به یک هفته افزایش یافته است.
سعیدیان هم‌چنین خاطر نشان کرد: انحلال یا تعطیلی سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران به علت این موضوع مطرح نیست.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ آذر ۹۹
424 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0