امیر کلهر: نظر نظام مهندسی قزوین تعطیلی برج خلیج فارس تا رفع نواقص است امیر کلهر: نظر نظام مهندسی قزوین تعطیلی برج خلیج فارس تا رفع نواقص است

امیر کلهر: نظر نظام مهندسی قزوین تعطیلی برج خلیج فارس تا رفع نواقص است

امیر کلهر: نظر نظام مهندسی قزوین تعطیلی برج خلیج فارس تا رفع نواقص است ، با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم امید آفرینی، لذا خبرنگاران باید به این مقوله نگاه جدی داشته باشند

کد خبر: 010530006 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۰ مرداد ۰۱ - ۴:۵۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، امیر کلهر: نظر نظام مهندسی قزوین تعطیلی برج خلیج فارس تا رفع نواقص است ، با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم امید آفرینی، لذا خبرنگاران باید به این مقوله نگاه جدی داشته باشند

امیر کلهر: نظر نظام مهندسی قزوین تعطیلی برج خلیج فارس تا رفع نواقص است

امیر کلهر: نظر نظام مهندسی قزوین تعطیلی برج خلیج فارس تا رفع نواقص است
نظر نظام مهندسی قزوین تعطیلی برج خلیج فارس تا رفع نواقص است
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد: نظر سازمان نظام مهندسی ساختمان در مورد برج خلیج فارس تعطیلی این مجموعه تا زمان رفع نواقص و گرفتن پایان کار است.
امیر کلهر پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه گفت: نخستین ویژگی یک خبرنگار، ذکاوت و تیزهوشی است از این رو ضرورت دارد اصحاب رسانه این مسئله را مد نظر قرار دهند که بدون سمت و سو به ارائه اخبار بپردازند.
کلهر ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم امید آفرینی، لذا خبرنگاران باید به این مقوله نگاه جدی داشته باشند.
وی گفت: رسانه های معاند در ارائه اخبار کذب و گسترش ناامیدی بین مردم تلاش می کنند، بر این اساس وظیفه خبرنگاران داخلی آن است که به امید آفرینی بپردازند و به دنبال تحقق اهداف انقلاب اسلامی باشند.
وی افزود: هیئت‌ مدیره جدید نظام‌ مهندسی، بالغ‌ بر ده ماه است که با شعار شفافیت و عمل به قانون، روی کار آمده و در همین راستا تلاش میکند تا با پیروی از قانون، نسبت به پیشبرد اهداف سازمان نظام‌مهندسی ساختمان و صنف مهندسان فنی استان موثر باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: آگاهی بخشی به مردم از سوی رسانه ها در مورد بیست و سه مبحث مقررات ملی ساختمان و رعایت قوانین مندرج در آن از سوی سازندگان و ناظران و مطالبه جدی سبب کاهش بسیاری از حوادث در حوزه ساختمان خواهد شد.
کلهر ادامه داد: از ۳ ماه گذشته دفتر مشاوره شهروندی بمنظور ارائه مشاوره فنی رایگان به شهروندان، نظارتهای فنی صورت گرفته روی ملک و یا عدم نظارت بر آن، نظارتهای آزمایشگاهی و… در خرید ملک راه اندازی شده است.
وی افزود: در صنعت ساختمان در قانون نقصی وجود ندارد و مشکلات حاصل در این حوزه ناشی از ضعف در اجرای قانون است، از این رو نظام‌ مهندسی در دوره مدیریتی جدید در تلاش است با نظارت بیشتر و ارائه سازوکارهای اصولی از میزان معضلات و کاستی‌ ها بکاهد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین افزود: سیاست نظام مهندسی آن است که اگر تخلفی صورت گیرد باید رسانه ای گردد، تحقق این موضوع سبب کاهش تخلفات خواهد شد و در همین راستا اگر بنا شد تخریبی از سوی ماده صد و یا مبحث ناایمن بودن بنا صورت گیرد باید با حضور اصحاب رسانه انجام شود.
وی تصریح کرد: نظام مهندسی در حال حاضر یازده هزار عضو دارد که شش هزار نفر آن فعال و در هفت رشته اصلی فعالیت می کنند.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: در مورد برج خلیج فارس نمی توان با قاطعیت گفت صددرصد ایمن و یا صددرصد مشکل دار است بلکه بخشهایی از این مجتمع ایراد دارد.
کلهر گفت: طبقه اضافی با کاربری فود کورت و بحث آسانسور که از یک تک راه پله استفاده شده از جمله مشکلات این برج است.
وی ادامه داد: برج خلیج فارس در حوزه سازه ای ایمن است اما در الحاقات سازه ای باید کنترل شود ولی این مسئله باید مدنظر قرار گرفته شود که اصناف به مجموعه هایی که پایان کار ندارند مجوز فعالیت ندهند.
وی با اشاره به اینکه اگر امروز بخواهیم اعلام کنیم چند ساختمان ناایمن وجود دارد درست نیست، افزود: عمل به قانون شاه کلید همه مشکلات است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: در مورد مجتمع خلیج فارس ضمانت اجرایی، قانون است و ما نیز این مساله را به دستگاه قضا سپرده ایم.
کلهر در خاتمه افزود: نظر سازمان نظام مهندسی ساختمان در مورد برج خلیج فارس تعطیلی این مجموعه تا زمان رفع نواقص و گرفتن پایان کار است.
منبع: فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ مرداد ۰۱
410 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0