امیر حسین نظری: تقسیم حوزه معدن به سه بخش اکتشاف، استخراج و فرآوری امیر حسین نظری: تقسیم حوزه معدن به سه بخش اکتشاف، استخراج و فرآوری

امیر حسین نظری: تقسیم حوزه معدن به سه بخش اکتشاف، استخراج و فرآوری

امیر حسین نظری: تقسیم حوزه معدن به سه بخش اکتشاف، استخراج و فرآوری ، صورت می گیرد. خوزستان در بخش اکتشاف معدن عملکرد خوبی ندارد

کد خبر: 010422001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ تیر ۰۱ - ۹:۳۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، امیر حسین نظری: تقسیم حوزه معدن به سه بخش اکتشاف، استخراج و فرآوری ، صورت می گیرد. خوزستان در بخش اکتشاف معدن عملکرد خوبی ندارد

امیر حسین نظری: تقسیم حوزه معدن به سه بخش اکتشاف، استخراج و فرآوری

امیر حسین نظری: تقسیم حوزه معدن به سه بخش اکتشاف، استخراج و فرآوری
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار داشت؛
خوزستان در بخش اکتشاف معدن عملکرد خوبی ندارد
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با عنوان اینکه حوزه معدن به سه بخش اکتشاف، استخراج و فرآوری تقسیم می شود، تصریح کرد: خوزستان در حوزه اکتشاف خوب عمل نکرده است.
امیر حسین نظری روز ۳ شنبه در بیستمین اجلاس سالانه هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران که با حضور جمعی از فعالان حوزه معدن و مسوولانی از وزارت صمت در هتل پارس اهواز برگزار گردید، گفت: بخش خصوصی به علت اینکه بخش اکتشاف هزینه بر است و دارای خطر پذیری(ریسک) است در این حوزه سرمایه گذاری نکرده است.
نظری ادامه داد: قانون معادن، دولت را مکلف کرده در حوزه اکتشاف اعتبار و بودجه در نظر بگیرد.
وی افزود: اینکه خوزستان در معادن فلزی تاکنون حرفی برای گفتن نداشته قابل قبول است اما در سایر معادن جزو استانهای معدن خیز است.
وی با عنوان اینکه مناطق شمالی خوزستان مستعد اکتشاف هستند، گفت: ضروری است مسوولان سازمان ایمیدرو در وزارت صمت نسبت به این قضیه یک تصمیم جدی بگیرند تا بتوانیم سهمی را از بودجه سالیانه اکتشاف به خود اختصاص دهیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: سهم خوزستان از تولید ناخالص داخلی استان در حوزه معدن هفتاد درصد است.
نظری با بیان اینکه بیشتر معادن خوزستان شن و ماسه هستند، گفت: در حوزه معادن دریایی خوزستان در سالهای اخیر کارهای خوبی شده و در حوزه معادن نمک با تولید ۱ میلیون تن در سال و تامین نیاز شرکتهای پتروشیمی منطقه کارهای ارزنده ای شده است.
نظری افرود: فعالیت خوب خوزستان در این بخش باعث شده تا از واردات نمک به استان و کشور تا اندازه ای بی نیاز شویم؛ بیشترین واردات نمک دریایی از کشور استرالیا انجام می گرفت.
وی گفت: خلیج فارس ظرفیت بسیار خوبی در برداشت نمک دریایی دارد و این ظرفیت ارزشمند موجود است.
وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی معدن در حوزه استخراج باید حضور پررنگی را داشته باشد، بویژه در حوزه ایمنی که در چند سال گذشته دچار خسارت هایی شده ایم و باید به این موضوع با حساسیت نگاه شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: با توجه به اینکه در بخش معدن در حوزه تخریب سر و کار داریم نظام مهندسی باید به محیط زیست توجه ویژه داشته باشد و در کنار کار معدن باید به موضوع محیط زیست توجه گردد.
نظری گفت: حوزه فرآوری که یک موضوع مهم در صنعت معدن است،میتواند ارزش افزوده بالایی را در این بخش ایجاد کند، بعنوان مثال در حوزه نمک دریایی می توانیم به ماده معدنی لیتیوم دست پیدا کنیم و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده اما به آن دست نیافته ایم.
وی ادامه داد: در حوزه فرآوری باید بهتر عمل شود و از خام فروشی جلوگیری کنیم.
نظری افزود: در قانون و مقررات با نواقصی روبه رو هستیم که باید به آنها رسیدگی گردد؛ در دادن مجوزهای برداشت، قوانین شفاف و مدونی وجود ندارد و همواره در این بخش با انتقادات دستگاه های نظارتی من مواجه هستیم.
نظری عنوان کرد: باید از معادن برای پشتیبانی از طرحهای مختلف تولیدی و عمرانی استفاده کرد.
خوزستان امروز میزبان بیستمین اجلاس سالانه هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران است. این اجلاس به مدت دو روز در هتل پارس اهواز ادامه خواهد داشت.
منبع: دنیای معدن

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ تیر ۰۱
473 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0