اختصاص زمین هایی تحت عنوان شهرکهای مهندسی ویژه اعضای سازمان اختصاص زمین هایی تحت عنوان شهرکهای مهندسی ویژه اعضای سازمان

اختصاص زمین هایی تحت عنوان شهرکهای مهندسی ویژه اعضای سازمان

اختصاص زمین هایی تحت عنوان شهرکهای مهندسی ویژه اعضای سازمان ، برای خانه دار شدن مهندسان. خرم از خانه دار شدن مهندسان خبر داد

کد خبر: 991108003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ بهمن ۹۹ - ۸:۳۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اختصاص زمین هایی تحت عنوان شهرکهای مهندسی ویژه اعضای سازمان ، برای خانه دار شدن مهندسان. خرم از خانه دار شدن مهندسان خبر داد

اختصاص زمین هایی تحت عنوان شهرکهای مهندسی ویژه اعضای سازمان

اختصاص زمین هایی تحت عنوان شهرکهای مهندسی ویژه اعضای سازمان
خرم از خانه دار شدن مهندسان خبر داد
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد: با هماهنگی وزیر محترم راه و شهرسازی, قرار است در همه استان ها، زمین هایی تحت عنوان شهرکهای مهندسی ویژه اعضای سازمان اختصاص یابد تا مهندسین را خانه دار کنیم.
دومین دوره جلسات شورای منطقه‌ای رؤسای استانهای اصفهان، بوشهر، سمنان، فارس، هرمزگان و یزد به ریاست احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان و با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی بصورت مجازی و آنلاین برگزار گردید.
در این نشست، ابتدا محمدرضا جواهری تفتی رییس دفتر نظارت بر استان‌ها ضمن ارائه گزارش کوتاه از اقدامات صورت گرفته از اهداف برگزاری دومین دوره از جلسات شورای منطقه ای سخن گفت.
جواهری، هدف از برگزاری دومین دوره از جلسات شورای منطقه ای روسا را شناسایی اقدامات و فعالیتهای ارزنده استان‌ها و اطلاع رسانی به سایر استان‌ها برای بهره برداری و الگوگیری از تجارب استان‌ها عنوان کرد.
وی با اشاره به انتخابات پیش روی هیات مدیره سازمانها در سال آینده، بر ضرورت اهمیت پیش‌گیری از تفرقه و چند دستگی در استان‌ها تاکید کرد و خواستار اتخاذ تدابیر لازم در راستای همدلی هرچه بیشتر اعضا سازمان و هیات مدیره شد.
جواهری، هم‌چنین از فراهم شدن بسترهای توجه به اعضای هیات مدیره و استفاده از ظرفیت آنها در سازمان سخن گفت.
در این نشست، رؤسای استان‌ها با ارائه گزارشی از مهم‌ترین اقدامات و دستاوردهای نظام مهندسی در استانها، رئیس شورای مرکزی، مدیران سازمان و دیگر رؤسای استان‌ها را از اقدامات خود مطلع کردند.
مهندس خرم آسیب شناسی استان‌ها را از روسا خواستار گردید
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در ادامه نشست با خداقوت به روسای استانها، از گزارش اقداماتی که آنها در نشست ارایه کردند، تقدیر و تشکر کرد و در عین حال، آسیب شناسی استان‌ها را از روسا خواستار شد و گفت: اگر می خواهیم تحولی ایجاد کنیم، به برنامه ریزی منسجم، یکپارچه و هوشمند نیاز داریم.
احمد خرم، خواستار ایجاد خانه مهندس در تمام استانها با کاربریهای متنوع از جمله اقامتی، تالار، تجاری متناسب با محیط ، فضای بازی و تفریحات کامپیوتری، ورزشی، کترینگ و هم‌چنین محیط مناسب برای برگزاری همایش ها و مسائل فرهنگی و هنری شد.
وی با اشاره به سفر اخیر استانی خود به قم، مجموعه خانه مهندس این استان را الگویی برای سایر استان‌ها دانست و گفت: البته ما یک چیزی بالاتر از سطح خانه معلم در استانها مدنظر داریم.
وی، همکاری با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استانها را مورد تاکید قرار داد و بر همین اساس خواستار آموزش مهارتی استاد کاران و کارگران، تعیین تکلیف گواهینامه، ارتقای سطح مهارتی استاد کاران و کارگران و تعیین استاندارد مهارت شد و ادامه داد: با کمک معاونین عمرانی استانداریها می توانیم مسائل را در استانها سامان دهیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در مورد مشکلات مربوط به برگزاری مجمع عمومی و تعویق آن تاکنون، گفت: به زودی نتیجه هماهنگی با وزارت‌خانه در این باره ابلاغ خواهد شد. البته استان‌ها می توانند باید به صورت حضوری یا مجازی، مجمع عمومی را برگزار کنند و در غیر این صورت کمیته ای متشکل از پنج نفر اعضای شورای مرکزی، رییس سازمان استان، یک بازرس، خزانه دار و یک نماینده از وزارتخانه تصمیم می گیرند.
وی، هم‌چنین از اتخاذ تدابیر ویژه برای خانه دار کردن مهندسان با همکاری وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: با هماهنگی وزیر محترم راه و شهرسازی, قرار است در تمام استانها، زمینهایی تحت عنوان شهرکهای مهندسی ویژه اعضای سازمان اختصاص یابد تا مهندسین را خانه دار کنیم.
خرم با تاکید بر تشکیل دفاتر مشاوره و راهنمایی و پاسخ‌گویی به پرسش های اعضا و مردم، دستور داد تا گزارش کامل برگزاری این جلسات در سایت و شبکه های مجازی بمنظور فراهم کردن زمینه های مختلف همکاری استان‌ها منتشر گردد.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات و دخالتهاى اخیر برخى ارگانها در موضوعات مربوط با سازمان نظام مهندسى خراسان رضوى، افزود: هر موضوع مهمى که در خصوص نظام مهندسى اتفاق می افتد، رییس سازمان باید در جریان امور باشد و رعایت سلسله مراتب ادارى، ضرورى است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: این موضوع باید از مسیر قانونى خود یعنی شوراى انتظامى پیگیرى و روال آن طى گردد، ضمن اینکه در صورت لزوم، اگر در این موضوع جرم عمومى اتفاق افتاده باشد و خارج از اختیارات شوراى انتظامى باشد، از طریق مراجع قضایى باید پی گیرى و راى صادر گردد.
وی تصریح کرد: بنده از وزیر محترم راه و شهرسازی می خواهم موضوع را دنبال کنند و از اینگونه اقدامات جلوگیرى بعمل آورد.
منبع: تاسیسات نیوز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ بهمن ۹۹
509 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0