اختصاص حدود 3 هزار هکتار از اراضی استان آذربایجان‌شرقی توسط این سازمان برای کشاورزی اختصاص حدود 3 هزار هکتار از اراضی استان آذربایجان‌شرقی توسط این سازمان برای کشاورزی

اختصاص حدود ۳ هزار هکتار از اراضی استان آذربایجان‌شرقی توسط این سازمان برای کشاورزی

اختصاص حدود 3 هزار هکتار از اراضی استان آذربایجان‌شرقی توسط این سازمان برای کشاورزی ، سن بالای کشاورز، کم دانش بودن و قطعه قطعه بودن اراضی کشاورزی را مهمترین چالش بخش کشاورزی عنوان کرد

کد خبر: 991205016 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ اسفند ۹۹ - ۱۲:۵۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اختصاص حدود ۳ هزار هکتار از اراضی استان آذربایجان‌شرقی توسط این سازمان برای کشاورزی ، سن بالای کشاورز، کم دانش بودن و قطعه قطعه بودن اراضی کشاورزی را مهمترین چالش بخش کشاورزی عنوان کرد

اختصاص حدود ۳ هزار هکتار از اراضی استان آذربایجان‌شرقی توسط این سازمان برای کشاورزی

اختصاص حدود 3 هزار هکتار از اراضی استان آذربایجان‌شرقی توسط این سازمان برای کشاورزی
اجرای ۳ هزار هکتار کشاورزی قراردادی در آذربایجان‌شرقی
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر سهم‌بری دانش از تولید و افزایش بهره‌وری و راندمان تولید در بخش کشاورزی، بیان کرد: حدود ۳ هزار هکتار از اراضی استان توسط این سازمان برای کشاورزی قراردادی اختصاص یافته است.
شهرام شفیعی، سن بالای کشاورز، کم دانش بودن و قطعه قطعه بودن اراضی کشاورزی را مهمترین چالش بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: قطعه قطعه بودن اراضی تاثیر زیادی بر کاهش تولید داشته و باعث شده ما نتوانیم خدمات فنی و مهندسی را به کشاورز ارایه دهیم.
شفیعی، نظارت بر تولید محصول سالم و استاندارد را هدف اصلی این سازمان برشمرد و عدم نیاز سنجی از بازار و تقاضا را به ضرر کشاورز و هم مصرف کننده دانست و گفت: نبود نیاز سنجی علاوه بر ضررهای مالی زیاد به کشاورز باعث از دست دادن بازار صادرات نیز می شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر سهم بری دانش از تولید، بیان داشت: علاج تولید ثروت از کشاورزی، اجرای کشاورزری قراردادی است که در این زمینه مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی وابسته به نظام مهندسی آذربایجان شرقی، حدود ۳ هزار هکتار کشاورزی قراردادی را عقد قرارداد کرده اند.
شفیعی با عنوان اینکه تلاش میکنیم با حمایت از تشکلهای تولیدی، فنی و مهندسی و تخصصی زمینه را جهت ارتقای توانمندیهای حرفه ای کشاورزی فراهم کنیم، تصریح کرد: افزایش بهره وری در ابعاد مختلف و خودکفایی در تولید محصولات راهبردی و حضور در بازارهای جهانی از اهداف ما در سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان است.
وی با تاکید بر ضرورت تکمیل حلقه مفقوده بین دولت و تولید کنندگان کشاورزی، بیان کرد: با بهبود ارائه خدمات واگذاری مجتمع های دامپروری و گلخانه ای به مهندسان کشاورزی و ارائه تسهیلات بانکی میتواند تا حدی مشکلات فارغ التحصیلان را حل کند.
وی با تاکید بر لزوم شکوفایی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی، عنوان کرد: مسئولان باید برای ایجاد فرصت های شغلی جدید برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی همت کنند چراکه تعداد این فارغ التحصیلان بسیار زیاد است.
شفیعی راه اندازی و توسعه مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی را گامی مهم در راستای ارتقا بخش کشاورزی و نیز اشتغال‌زایی برای فارغ التحصیلان این بخش توصیف کرد و گفت: تا کنون هفتاد مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در استان راه اندازی شده است که هدف گذاری افزایش آن به دویست مرکز یعنی هر دهستان دارای یک مرکز خدمات کشاورزی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی در باره ساختار سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، افزود: این سازمان از سال هشتاد با مصوبه مجلس و تائید شورای نگهبان در تهران و مراکز استان‌ها با برگزاری انتخابات هیات مدیره بصورت شورای نظام مهندسی شکل گرفت که در سطح استان یازده نفر و در سطح کشور پانزده نفر عضو دارد.
شفیعی با بیان اینکه نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یک سازمان غیردولتی و دارای استقلال مالی است که در استان حدود پانزده هزار نفر عضو حقیقی و ششصد نفر عضو حقوقی دارد، گفت: تمام اعضا درجه بندی شده و به هر فرد پروانه اشتغال صادر می‌ شود و این درجه بندی قابل قبول در دستگاه ‎های حقیقی و حقوقی است.
وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی علاوه بر گرتبه بندی مراکز و شرکت ‌ها، وظایف تصدی‌گری محوله تعدادی از دستگاه های دولتی را نیز انجام می ‌دهد و برای صدور پروانه فعالیت واحدهای تولیدی نیازی به مراجعه به سازمان جهاد کشاورزی نیست.
شفیعی ادامه داد: متقاضیان صدور پروانه می توانند درخواست خود را بطور مستقیم به دفاتر سازمان نظام مهندسی در شهرستانها ارائه داده و کارهای مربوطه انجام میشود بطوریکه زمان بندی صدور پروانه از صد و پنجاه روز به بیست روز کاهش یافته است.
شفیعی هم‌چنین از تغییر عنوان پانصد واحد فروشندگی سموم به داروخانه های گیاه پزشکی و فعالیت پانصد نفر کارشناس گیاه پزشکی در این واحدها خبر داد و افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی کم کم جایگاه واقعی خود را پیدا می‌ کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تلاش میکنیم، ماده یازده قانون هوای پاک را اجرا کنیم تا در تمام کارخانجات بالای پنجاه نفر پرسنل، بحث HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) جدی گرفته شود، گفت: نظارت بر کل طرح‌های آبخیزداری و عملیات بیولوژیکی، و برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست بر عهده نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۹
411 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0