اختصاص دویست هزار هکتار از اراضی منطقه مایان در آذربایجان شرقی به کشت کلزا اختصاص دویست هزار هکتار از اراضی منطقه مایان در آذربایجان شرقی به کشت کلزا

اختصاص دویست هزار هکتار از اراضی منطقه مایان در آذربایجان شرقی به کشت کلزا

اختصاص دویست هزار هکتار از اراضی منطقه مایان در آذربایجان شرقی به کشت کلزا ، صورت گرفته است. اعتبارات دولت برای ارائه خدمات فنی و مهندسی به تولیدکنندگان کافی نیست

کد خبر: 991205019 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ اسفند ۹۹ - ۱:۱۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اختصاص دویست هزار هکتار از اراضی منطقه مایان در آذربایجان شرقی به کشت کلزا ، صورت گرفته است. اعتبارات دولت برای ارائه خدمات فنی و مهندسی به تولیدکنندگان کافی نیست

اختصاص دویست هزار هکتار از اراضی منطقه مایان در آذربایجان شرقی به کشت کلزا

اختصاص دویست هزار هکتار از اراضی منطقه مایان در آذربایجان شرقی به کشت کلزا
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی بیان کرد؛
اختصاص دویست هزار هکتار از اراضی منطقه مایان به کشت کلزا
شهرام شفیعی تصریح کرد: علی رغم مشکلات پیش رو و با در نظر گرفتن پتانسیل ‌های موجود، دویست هکتار از اراضی منطقه مایان به کشت کلزا اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: اعتبارات دولت برای ارائه خدمات فنی و مهندسی به تولیدکنندگان کافی نیست.
شفیعی با اشاره به قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی عنوان کرد: در این راستا برخی از تشکل‌ ها اعم از منابع طبیعی، امور اراضی، کلینیک ‌های گیاه پزشکی و… قانونمند شدند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی از سال هشتاد با مصوبه مجلس و تأیید شورای نگهبان در سطح استان با یازده نفر و در سطح کشور با عضویت پانزده نفر در حال فعالیت است.
وی عنوان داشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی یک سازمان غیردولتی است که دارای پانزده هزار نفر عضو حقیقی و ششصد نفر عضو حقوقی در استان است.
وی با تأکید به اینکه نیازی به مراجعه حضوری صدور پروانه فعالیت برای واحد‌های تولیدی جهاد کشاورزی نیست، گفت: متقاضیان برای صدور پروانه می‌ توانند درخواست خود را به طور مستقیم با مراجعه به دفاتر سازمان نظام مهندسی در شهرستان‌ها ارائه کنند.
وی با عنوان اینکه نظارت بر کلیه طرح‌ های آبخیزداری و عملیات بیولوژیکی، منابع طبیعی و محیط زیست بر عهده این سازمان است، اظهار داشت: پانصد واحد فروشندگی سموم به داروخانه ‌های گیاه پزشکی تغییر یافته است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات در بخش کشاورزی، قطعه قطعه بودن اراضی است که مانع ورود خدمات فنی و مهندسی در این بخش می ‌شود.
شفیعی خاطر نشان کرد: با وجود تمام مشکلات پیش رو با در نظر گرفتن پتانسیل‌ های موجود دویست هکتار از اراضی منطقه مایان به کشت کلزا اختصاص یافته است.
وی در خاتمه افزود: هفت مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در تبریز وجود دارد و هدف این است که به افزایش دویست واحدی در هر دهستان دست یابیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۹
659 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0