علی کریمی آنچه: هزینه ساخت هر متر نهضت ملی مسکن هشت میلیون تومان است علی کریمی آنچه: هزینه ساخت هر متر نهضت ملی مسکن هشت میلیون تومان است

علی کریمی آنچه: هزینه ساخت هر متر نهضت ملی مسکن هشت میلیون تومان است

علی کریمی آنچه: هزینه ساخت هر متر نهضت ملی مسکن هشت میلیون تومان است ، شهرداری‌ها شرط شناسنامه فنی ملکی برای صدور پایان کار را رعایت نمی کنند

کد خبر: 020516010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ مرداد ۰۲ - ۴:۳۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، علی کریمی آنچه: هزینه ساخت هر متر نهضت ملی مسکن هشت میلیون تومان است ، شهرداری‌ها شرط شناسنامه فنی ملکی برای صدور پایان کار را رعایت نمی کنند

علی کریمی آنچه: هزینه ساخت هر متر نهضت ملی مسکن هشت میلیون تومان است

علی کریمی آنچه: هزینه ساخت هر متر نهضت ملی مسکن هشت میلیون تومان است

هزینه ساخت هر متر نهضت ملی مسکن هشت میلیون تومان است

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با عنوان این که هزینه ساخت هر متر نهضت ملی هشت میلیون تومان است، بیان کرد: شهرداری‌ها شرط شناسنامه فنی ملکی برای صدور پایان کار را رعایت نمی کنند.

علی کریمی با اشاره به اینکه هزینه های اعلام شده سازمان نظام مهندسی ساختمان در مورد هزینه های ساخت و ساز واقعی نیست، گفت: براساس استعلامی که از انجمن انبوه سازان داشته ایم هزینه هر مترمربع ساخت مسکن دوازده میلیون تومان به بالاست.

کریمی با اشاره به نهضت ملی مسکن افزود: هزینه اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی برای هر مترمربع از واحد‌های طرح مذکور هشت میلیون تومان است که تعدیل ها نیز به آن اضافه می گردد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، هم‌چنین با اشاره به اینکه رویکرد ساخت و سازها در کشور استفاده از استانداردهای اجباری بوده است، افزود: یکی از مشکلات ساختمان سازی در کشور با وجود تمام پیشرفت ها این است که تاکنون صرفه‌جویی در مصرف انرژی، افزایش عمر پ صنعتی سازی حاصل نشده است.

وی با یادآوری اینکه صدور پایان کار ساختمان باید منوط به وجود شناسنامه فنی ملکی باشد، افزود: این درحالی است که تعداد زیادی از شهرداری‌ها این مسئله را رعایت نمی کنند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ادامه داد: ضمن اینکه شهرداری‌ها مجری ذی صلاح در ساخت و سازها را الزامی نمی دانند و ساخت و ساز بدون مجری پیش می رود.

کریمی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران آمادگی دارد شناسنامه فنی ملکی را برای تمام ساختمان ها عملیاتی کند.

علی جنتی فعال حوزه مسکن نیز با بیان این‌که در بحث لوله تک لایه و سه لایه برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن از مواد جدید در تولید لوله استفاده می کنیم که باعث شده هزینه های ساخت مسکن بین بیست تا بیست و پنج درصد کاهش یابد.

جنتی با اشاره به صرفه جویی پنجاه درصدی مصرف انرژی با استفاده از مواد جدید برای تولید لوله، گفت:‌ در حوزه تولید لوله با برخی صادرکنندگان همکاری می‌کنیم. این صادرکنندگان محصولات ایرانی را با برند ترکیه ای به اروپا صادر می‌کنند!

منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ مرداد ۰۲
153 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0