علی قاسم زاده، شهردار اصفهان: چیستی و هویت اصفهان در معرض آسیب است علی قاسم زاده، شهردار اصفهان: چیستی و هویت اصفهان در معرض آسیب است

علی قاسم زاده، شهردار اصفهان: چیستی و هویت اصفهان در معرض آسیب است

علی قاسم زاده، شهردار اصفهان: چیستی و هویت اصفهان در معرض آسیب است ، عناصر هویتی، تاریخ، میراث مردم، زبان، ادبیات و دین اگر دچار آسیب شوند، به مرور شخصیت شهر دچار آسیب خواهد شد

کد خبر: 001209036 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ اسفند ۰۰ - ۱۱:۳۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، علی قاسم زاده، شهردار اصفهان: چیستی و هویت اصفهان در معرض آسیب است ، عناصر هویتی، تاریخ، میراث مردم، زبان، ادبیات و دین اگر دچار آسیب شوند، به مرور شخصیت شهر دچار آسیب خواهد شد

علی قاسم زاده، شهردار اصفهان: چیستی و هویت اصفهان در معرض آسیب است

علی قاسم زاده، شهردار اصفهان: چیستی و هویت اصفهان در معرض آسیب است
شهردار اصفهان:
چیستی و هویت اصفهان در معرض آسیب است
شهردار اصفهان با عنوان اینکه به نظر می‌رسد شخصیت، چیستی و هویت اصفهان در حال آسیب است، افزود: عناصر هویتی، تاریخ، میراث مردم، زبان، ادبیات و دین اگر دچار آسیب شوند، به مرور شخصیت شهر دچار آسیب خواهد شد.
علی قاسم‌زاده، (یکشنبه، هشتم اسفندماه) در نشست هم‌اندیشی روسای سازمان ‌های نظام مهندسی استان اصفهان در بخش ‌های ساختمان، کشاورزی، معدن و رایانه، با تاکید بر اینکه خود را متعهد می‌ دانم از شهر اصفهان صیانت کنم، گفت: شخصیت، هویت، ظرفیت‌ ها و سرمایه‌ها و اصل وجودی اصفهان را نمی‌توان انکار کرد.
قاسم زاده با اعتقاد بر اینکه به نظر می‌رسد شخصیت، چیستی و هویت اصفهان در حال آسیب است، گفت: عناصر هویتی، تاریخ، میراث مردم، زبان، ادبیات و دین اگر دچار آسیب شوند، به مرور شخصیت شهر دچار آسیب خواهد شد.
شهردار اصفهان با اشاره به جمعیت حدود دو میلیون نفری اصفهان و هم چنین سکونت هشتصد هزار نفر مهاجر که دویست هزار نفر آنها اتباع هستند، افزود: اصفهانی‌ ها از یک طرف مهمان‌پذیر هستند و از سوی دیگر اصفهانی ‌های اصیل در حال کوچ و مهاجرت به خارج کشور و یا شمال کشور هستند که این نشانه‌ها هویت شهر اصفهان را از بین می‌ برد.
شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه چیستی و سرمایه‌های شهر اصفهان در معرض آسیب است، گفت: یکی از ظرفیت ‌های اصفهان، زاینده‌رود است.
وی تصریح کرد: امروز دغدغه اصلی اصفهانی‌ ها فرونشست زمین، آلایندگی و جریان زاینده‌رود است و حل معضل فرونشست هیچ راهی به غیر از جریان زاینده‌رود ندارد و اگر این رودخانه جاری نشود، بلایی خانمان‌سوز بر سر اصفهان می‌آید.
شهردار اصفهان به وضعیت آلاینده‌ها در اصفهان اشاره کرد و افزود: باید برای کاهش آلودگی اصفهان کمک کنیم؛ بخشی از عامل آلودگی شهر مربوط به صنایع است، بنابراین باید تا بیست سال آینده منابع آلاینده را از اصفهان حذف کنیم و دیگر مجوز صنعتی و توسعه صنعت ندهیم.
وی گفت: برای کاهش آلودگی اصفهان باید صنعت گردشگری را فعال کنیم، چراکه این صنعت به میزان تمام صنایع، کار و اشتغال ایجاد می‌کند.
شهردار اصفهان با اشاره به تصویب بودجه ۱۳ هزار میلیاردی بودجه اصفهان، اظهار داشت: سی و هفت درصد بودجه اصفهان به موضوع حمل و ‌نقل عمومی همچون مترو، رینگ چهارم ترافیک برای کاهش آلایندگی شهر تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: بطور قطع با همگرایی و ‌همبستگی حال شهر اصفهان بهتر خواهد شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان نیز در این گردهمایی، گفت: تامین امنیت غذایی از تامین امنیت نظامی مهم‌تر است.
مهدی تقی‌پور با تاکید بر اینکه امروز با محدودیت‌ های شدید آب و خاک روبرو هستیم، افزود: در این شرایط چاره‌ای به جز حرکت به سمت افزایش بهره‌وری نداریم و این به غیر از افزایش دانش فنی مهیا نمی‌ شود.
تقی پور گفت: به همین منظور در تمام قانون ‌های نظام مهندسی کشور بر جلوگیری از ورود افراد فاقد تخصص تاکید می‌ شود.
وی تصریح کرد: متاسفانه از زمانی که زاینده‌رود را از دست داده‌ایم، آمار بیماری‌های روحی در اصفهان افزایش یافته است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان در خاتمه، خواستار استمرار و تداوم این جلسات شد و افزود: اگر چه لقب برخوردار به استان ما داده شده، اما در اصل اصفهان شهری برخوردار نیست.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اسفند ۰۰
623 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0