گلایه مهندسان ناظر استان البرز از عدم پرداخت بخشی از مطالبات و حق الزحمه خود گلایه مهندسان ناظر استان البرز از عدم پرداخت بخشی از مطالبات و حق الزحمه خود

گلایه مهندسان ناظر استان البرز از عدم پرداخت بخشی از مطالبات و حق الزحمه خود

گلایه مهندسان ناظر استان البرز از عدم پرداخت بخشی از مطالبات و حق الزحمه خود ، پی‌گیر پرداخت مطالبات مهندسان ناظر ساختمان البرز هستیم

کد خبر: 991108001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ بهمن ۹۹ - ۸:۲۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، گلایه مهندسان ناظر استان البرز از عدم پرداخت بخشی از مطالبات و حق الزحمه خود ، پی‌گیر پرداخت مطالبات مهندسان ناظر ساختمان البرز هستیم

گلایه مهندسان ناظر استان البرز از عدم پرداخت بخشی از مطالبات و حق الزحمه خود

گلایه مهندسان ناظر استان البرز از عدم پرداخت بخشی از مطالبات و حق الزحمه خود
رییس نظام مهندسی ساختمان بیان کرد:
پی‌گیر پرداخت مطالبات مهندسان ناظر ساختمان البرز هستیم
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با اشاره به گلایه مهندسان ناظر استان از عدم پرداخت بخشی از مطالبات و حق الزحمه خود، بیان کرد: پی‌گیر دریافت ابلاغیه برای تقسیم عالادنه این مطالبات هستیم.
شهروز قنبری اظهار داشت: اکنون حدود بیست هزار مهندس ناظر در ۴ رشته برق، مکانیک خاک، معماری و سازه عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز هستند.
قنبری تصریح کرد: این مهندسان هر یک در رشته های تخصصی خود در چهار پایه شامل رتبه های سه، ۲، یک و ارشد تقسیم بندی شده که مهندسان ناظر رتبه سه تا ۸ هزار متر مربع بنا، رتبه دو تا دوازده هزار متر مربع بنا، رتبه یک تا شانزده هزار متر مربع بنا و رتبه ارشد تا بیست هزار متر مربع بنا می توانند در هر مرحله کاری نظارت کنند.
وی، گلایه مهندسان ناظر را از عدم پرداخت بخشی از مطالبات خود به حق دانست و افزود: این مطالبات در حساب سازمان نظام مهندسی محفوظ است اما منتظر صدور ابلاغیه چگونگی پرداخت از سوی وزارت راه و اداره کل راه و شهرسازی استان هستیم.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز ادامه داد: در سالهای گذشته پرداخت حق الزحمه مهندسان ناظر با تصمیم گیری هیات مدیره نظام مهندسی انجام می شد اما از امسال براساس بخشنامه سراسری وزارت راه و شهرسازی و بر اساس جدول تفکیک بین رشته ای پرداخت می گردد.
قنبری افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز امسال هفتاد درصد مطالبات مهندسان ناظر را در ۴ رشته یاد شده پرداخت کرده اما برای پرداخت مابقی آن منتظر ابلاغیه سراسری وزارت راه وشهرسازی است که پی‌گیر دریافت این ابلاغیه هستیم.
وی افزود: براساس ابلاغیه وزارت راه وشهرسازی پرداخت مطالبات مهندسان ناظر طبق رشته تخصصی و جدول نظارت آنها پرداخت می گردد تا حقی از هیچ‌کدام از اعضای نظام مهندسی ضایع نگردد.
وی گفت: اکنون با اداره کل راه وشهرسازی استان البرز در حال رایزنی برای دریافت ابلاغیه سراسری و اجرایی آن هستیم تا مهندسان به حقوق خود دست یابند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز در مورد برخی مطالب مطرح شده از سوی مهندسان ناظر مبنی بر اینکه پروژه ها بصورت عادلانه بین اعضای نظام مهندسی تقسیم نمی گردد، بیان کرد: سازمان نظام مهندسی پس از دریافت پرونده های ارجاعی از سوی شهرداریهای استان بویژه شهرداری کرج، پروژه های ساختمانی را طبق رتبه بندی مهندسان ناظر بین آنان تقسیم می کند و در این زمینه هیچ حقی از مهندسان ضایع نمی گردد.
وی، گلایه مهندسان ناظر در زمینه نرخ تعرفه ها را به حق دانست و گفت: این موضوع فرا استانی است و باید مسوولان کشوری و مجلس در این زمینه تصمیمگیری کنند.
قنبری گفت: حق الزحمه مهندسان ناظر توسط کارفرمایان بصورت مرحله ای و طبق پیشرفت فیزیکی پروژه ها به حساب سازمان نظام مهندسی پرداخت میشود اما باید این مطالبات طبق بخشنامه سراسری بین آنان توزیع گردد که از اختیار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خارج است.
کرونا عامل کاهش ساخت وسازها
قنبری، شیوع کرونا را در کاهش ساخت وسازها در استان موثر دانست و افزود: این ویروس منحوس نیز بر میزان درآمد زایی مهندسان ناظر تاثیر منفی داشته است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز گفت: از سوی دیگر هر سال بر تعداد مهندسان ناظر استان افزوده میشود و در مقابل کاهش پروژه ها را در البرز شاهد هستیم که خارج از اراده مدیریتی سازمان نظام مهندسی است.
تعدادی از مهندسان ناظر ساختمان استان البرز طی چند روز گذشته در تماس تلفنی با خبرگزاری جمهوری اسلامی استان البرز نسبت به آنچه عدم دریافت مطالبات خود در سال جاری برشمردند، از مسوولان سازمان نظام مهندسی استان گلایه داشتند.
آنان اظهار داشتند افزون بر اینکه مطالبات سال جاری را دریافت نکرده، هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان نیز در توزیع پروژه ها بین مهندسان ناظر جانب عدالت را رعایت نمی کند.
مهندسان ناظر خواستار تسریع در اعلام جدول تفکیکی تعرفه های سال نود و نه، خود طبق رشته های تخصصی و شفاف سازی مالی سازمان نظام مهندسی ساختمان و مواردی از این دست شدند که قنبری رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در پاسخ به این موضوعات تصریح کرد: مطالبات در حال پیگیری و انجام است و این سازمان تاکنون به صورت شفاف فعالیت داشته و مشکل مالی ندارد.
قنبری گفت: پروژه ها پس از اعلام از سوی شهرداری ها بویژه شهرداری کرج، توسط هیات مدیره سازمان نظام مهندسی و براساس رتبه بندی در رشته ها تقسیم می گردد.
وی ادامه داد: با جدیت به دنبال دریافت ابلاغیه و جدول پرداخت مطالبات از وزارت راه و شهرسازی هستیم.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ بهمن ۹۹
512 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0