دیدار اعضای شورای شهر اهواز با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان دیدار اعضای شورای شهر اهواز با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

دیدار اعضای شورای شهر اهواز با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

دیدار اعضای شورای شهر اهواز با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان ، صورت گرفت. همکاری و هماهنگی جامعه ی مهندسان ، شورا و شهرداری فرآیند ساخت و ساز را بهبود می بخشد

کد خبر: 000913014 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ آذر ۰۰ - ۷:۴۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دیدار اعضای شورای شهر اهواز با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان ، صورت گرفت. همکاری و هماهنگی جامعه ی مهندسان ، شورا و شهرداری فرآیند ساخت و ساز را بهبود می بخشد


دیدار اعضای شورای شهر اهواز با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

دیدار اعضای شورای شهر اهواز با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان
اعضای هیات مدیره دوره هشتم سازمان با اعضای شورای شهر اهواز در محل سالن جلسات شورا دیدار کردند.
کورش خواجوی ضمن تشکر از تشکیل این جلسه بیان داشت: همکاری و هماهنگی جامعه ی مهندسان ، شورا و شهرداری فرآیند ساخت و ساز را بهبود می بخشد و امیدوارم با همکاری شورای اسلامی کلانشهر اهواز بتوانیم در جهت عمران و آبادانی، گامهای خوبی برداریم .
خواجوی گفت: با توجه به اینکه در جلسات شورای شهر دغدغه های مردم مطرح می گردد، در تعاملات سازمان نظام مهندسی ساختمان و شورای شهر، منافع مردم در صنعت ساختمان را سر لوحه کار خود قرار می دهیم که در این راستا نیاز به حمایت این پارلمان محلی داریم.
سازمان نظام مهندسی
خواجوی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در بخشهای طراحی و نظارت عملکرد بسیار قابل قبولی دارد اما در بخش اجرا شاهد ورود افراد فاقد صلاحیت در اجرای ساختمانها هستیم که با همکاری ارگانهای مرتبط با ساخت و ساز می توانیم در این مورد هم موفقیت کسب نماییم.
وی به تعرفه خدمات مهندسی اشاره کرد و افزود: حق الزحمه مهندسان با هزینه ها و قیمت تمام شده یک ساختمان تناسب ندارد و تعرفه خدمات مهندسان بسیار پایین است که در تلاش هستیم نسبت به بازنگری در تعرفه‌ها اقدام نماییم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در ادامه بر ضرورت استفاده از تجارب و ظرفیتهای مهندسان شهرساز در امور مرتبط با شهرسازی شهرداری تاکید کرد و افزود: مهندسان شهرساز در حوزه های مختلفی میتوانند به شهرداری کمک نمایند و اعضای شهرساز سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، به عنوان بازوان اجرایی و فکری شهرداری، آماده هرنوع همکاری هستند.
سازمان نظام مهندسی
سپس فیروز غلامی، نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری و مسکن و شهرسازی ۳ ضلع اصلی ساخت و ساز هستند که ارتباط تنگاتنگ آن ها سبب ارتقا کیفیت ساخت و ساز و رعایت هرچه بیشتر مقررات ملی ساختمان می گردد.
غلامی افزود: در حوزه مسائل شهری و عمرانی نیاز به برگزاری نشستهای هم‌اندیشی میان شورای شهر، شهرداری و نظام مهندسی ساختمان و تشکیل یک اتاق فکر است.
در ادامه عبدالرحیم رشیدی پور، عضو شهرساز سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، با عنوان اینکه نقش مهندسان شهرساز در بخشهاي مختلف ساخت و ساز شهري مثمر ثمرتر است، گفت: جاي خالي مهندسان شهرساز در مقوله‌هاي شهري كه بايد بر آن‌ها نظارت داشته باشند و يا از تخصصشان استفاده شود كاملا محسوس است.
وی گفت: بي توجهي به تخصص شهرسازي باعث آشفتگي در سيما و منظر شهري و نهايتا سلب اسايش شهروندان میشود بهمین علت، باید نقش مهندسان شهرساز در شهرها پر رنگ تر گردد و به ضرورت نظارت شهرسازي بر ساخت و سازهاي شهري توجه بیشتری شود.
در این جلسه علی‌رضا مومنی، عضو معمار هیات مدیره، نیز به اهمیت سیما و منظر شهری اشاره کرد و افزود : هم اکنون شهر اهواز دچار آشفتگی سیما و منظر است و شهر چشم انداز خوبی برای شهروندان ندارد . استفاده از مصالح ناموزون ، احجام نامانوس و عدم توجه به معماری بومی و مصالح بوم آورد چهره شهر را به هم ریخته است.
وی افزود: شورا و شهرداری می توانند با استفاده از ظرفیت معماران عضو سازمان و تقویت کمیته سیما و منظر برای این مشکلات چاره اندیشی کند.
در ادامه محمدعلی عبدالله پور، عضو هیات مدیره سازمان، با تاکید بر اینکه هدف ما رضایت شهروندان و توسعه همه جانبه جامعه و محیط زندگی انسانی، افزود: همکاری و تعامل سازمان نظام مهندسی ساختمان، شورای شهر و شهرداریها ساختن شهری ایمن، پایدار، زیبا و شایسته شهروندان را رقم خواهد زد.
وی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی آماده ارایه هرگونه همکاری با مجموعه شهرداری در مورد تاسیسات شهری، ایمن سازی پارکها، نمای ساختمانها، المان های شهری، ساماندهی نورپردازی ساختمانها و… است و با همکاری و تعامل صحیح می توان به شعار خدمت به شهروندان، جامه عمل پوشاند.
اعضای شورای شهر نیز مسائلی را در مورد نظارت، ارائه گزارشات به شهرداری، رعایت کدهای ارتفاعی، تبدیل دوبلکس ها و پنت هاوس ها به واحد، پیش آمدگی، کمیسیون ماده صد و… مطرح کردند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ آذر ۰۰
443 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0