تاکید احمد خررم بر تمرکز روی صنعت گردشگری به ‌جای توسعه صنایع آب‌بر تاکید احمد خررم بر تمرکز روی صنعت گردشگری به ‌جای توسعه صنایع آب‌بر

تاکید احمد خررم بر تمرکز روی صنعت گردشگری به ‌جای توسعه صنایع آب‌بر

تاکید احمد خررم بر تمرکز روی صنعت گردشگری به ‌جای توسعه صنایع آب‌بر ،احمد خرم در دیدار با اعضای هیات نمایندگان اتاق همدان و فعالان اقتصادی این استان، توجه به حوزه‌های کشاورزی، های تک و گردشگری را از ملزومات توسعه این استان برشمرد که با اقلیم و ظرفیت‌های همدان نیز هم‌خوانی دارد

کد خبر: 990411005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ تیر ۹۹ - ۹:۱۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تاکید احمد خررم بر تمرکز روی صنعت گردشگری به ‌جای توسعه صنایع آب‌بر ،احمد خرم در دیدار با اعضای هیات نمایندگان اتاق همدان و فعالان اقتصادی این استان، توجه به حوزه‌های کشاورزی، های تک و گردشگری را از ملزومات توسعه این استان برشمرد که با اقلیم و ظرفیت‌های همدان نیز هم‌خوانی دارد

تاکید احمد خررم بر تمرکز روی صنعت گردشگری به ‌جای توسعه صنایع آب‌بر

تاکید احمد خررم بر تمرکز روی صنعت گردشگری به ‌جای توسعه صنایع آب‌بر

ریاست سازمان نظام‌مهندسی کشور در جلسه اتاق همدان بیان داشت:
تمرکز بر صنعت گردشگری به ‌جای توسعه صنایع آب‌بر
احمد خرم در دیدار با اعضای هیات نمایندگان اتاق همدان و فعالان اقتصادی این استان، توجه به حوزه‌های کشاورزی، های تک و گردشگری را از ملزومات توسعه این استان برشمرد که با اقلیم و ظرفیت‌های همدان نیز هم‌خوانی دارد.
وی با جامعه مهندسی و دست‌اندرکاران حوزه احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی همدان دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیس اتاق همدان در این دیدار، مطالبه حقوق بخش خصوصی را به ‌صورت منسجم و سازمان یافته از مهم‌ترین اثرات فعالیت اتاق ‌ها عنوان کرد و افزود: فعالان اقتصادی استان همدان دریافته‌اند مطالبه انفرادی حقوق خود اغلب امری زمان‌بر و طاقت‌فرسا است و هم‌اکنون اتاق این ظرفیت را ایجاد کرده تا موضوعات و موانع ابتدا در کمیسیون ‌ها و کمیته ‌های زیرمجموعه طرح موضوع شده و در صورت عدم تسهیل امور، موضوع در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی حل‌وفصل گردد.
علی‌اصغر زبردست در رابطه با برخی موانع و قوانین دست و پاگیر سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور، ابراز امیدواری کرد با حضور ریاست این سازمان در اتاق همدان، مشکلاتی که در این حوزه تلنبار شده، با حوصله و صبر و درایت برطرف گردد.
در ادامه این جلسه احمد خرم، رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور ضمن تقدیر از فعالیت ‌های اتاق همدان در سالیان اخیر بیان کرد: در دوره‌هایی اتاق ‌های استانی به یک موجود بی‌جان مبدل شده بود ولی با تلاش ‌های جهادی و دلسوزانه‌ای که در سالیان اخیر صورت گرفت اتاق همدان با حضور در مباحث پارلمان بخش خصوصی و اقدامات اثرگذار اکنون در سطح کشور مطرح و صاحب جایگاهی شناخته شده است.
خرم ضمن تشکر از فعالیت‌ های اثربخش کمیسیون احداث و خدمات فنی بیان داشت: یک جریان حمل‌ونقلی در استان ایجاد شد و به پیشرفت خوبی رسید ولی تدبیر و اصلاح در نقاط حادثه‌خیز هنوز امری است که نیاز است بیشتر به آن پرداخته شود.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور با تأکید بر این که توسعه گردشگری مهم‌ترین بحث استان است، گفت: باید نیمی از بودجه زیربنایی و خدمات عمومی استان به سمت حوزه گردشگری و زیرشاخه‌های آن چون صنایع‌دستی و… هدایت گردد.
خرم ضلع دیگر توسعه استان را توسعه کشاورزی دانست و گفت: اکنون در مبحث توسعه کشاورزی توسعه کمی مدنظر نیست بلکه آنچه مهم و اثربخش‌تر خواهد بود توسعه کیفی است.
وی، بحث یک‌پارچه ‌سازی زمین‌های پراکنده و بهره‌برداری‌های نوین از آن را از مهم‌ترین اقداماتی برشمرد که در حوزه کشاورزی همدان صورت گرفته و گفت: زمین ‌های مستعدی در استان همدان داریم که توسعه کیفی آن‌ ها به معنای یکپارچه‌سازی، آبیاری تحت‌فشار، کشت گل‌خانه‌ای و از این قبیل موارد باید مدنظر باشد.
وی گفت: اکنون از هر مترمربع یک کیلو محصول برداشت می‌شود که این راندمان در دنیا هفت کیلو بوده و این نشان‌دهنده آن است که تلاش‌ ها باید مدیریت شده و مهندسی گردد.
وی در باره توسعه صنعتی نیز استان همدان را مستعد توسعه صنایعهای تک دانست و گفت: توسعه صنایع غیر آب بر و صنایعی با آلایندگی پایین در استان مدنظر باشد.
خرم در ادامه مباحث خود؛ توسعه آموزش را دو رکن دیگر از لازمه‌ های تحول، پیشرفت و شکوفایی اقتصاد استان برشمرد و در رابطه با برخی مشکلات سازمان نظام‌مهندسی بیان کرد: سازمان نظام‌مهندسی اکنون با خدمات تعریف شده کم‌تر نیم درصد هم حق‌الزحمه دارد که این میزان باید به چهار تا پنج درصد ارتقا یافته و این امر نیازمند انسجام دستگاه‌ ها بالأخص شهرداری‌ ها است.
وی با تأکید بر کوتاه‌سازی فرایندهای اداری در همه نهادها بالأخص نظام‌مهندسی ساختمان، گفت: در مواردی امور اداری در این حوزه شش ماه به طول می‌انجامید و نقد اصلی‌تر آنجایی است که نقشه کنترل شده در اغلب موارد اجرا نشده و موضوع به کمیسیون ماده صد ارجاع و اعمال جریمه صورت می ‌گیرد که از این قبیل موارد با اجرای مکانیسم منظمی به‌زودی در سازمان حل‌وفصل خواهد شد.
به گفته وی، درگیری مالک یا کارفرما با هفت ناظر که اغلب در محل پروژه حاضر نخواهند بود ازجمله مواردی است که باید اصلاح گردد.
منبع: پایگاه خبری اتاق ایران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ تیر ۹۹
376 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0