سازمان نظام مهندسی کشاورزی یک سازمان غیردولتی و دارای استقلال مالی سازمان نظام مهندسی کشاورزی یک سازمان غیردولتی و دارای استقلال مالی

سازمان نظام مهندسی کشاورزی یک سازمان غیردولتی و دارای استقلال مالی

سازمان نظام مهندسی کشاورزی یک سازمان غیردولتی و دارای استقلال مالی ، است که در استان حدود پانزده هزار نفر عضو حقیقی و ششصد نفر عضو حقوقی دارد

کد خبر: 991205013 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ اسفند ۹۹ - ۱۲:۳۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی یک سازمان غیردولتی و دارای استقلال مالی ، است که در استان حدود پانزده هزار نفر عضو حقیقی و ششصد نفر عضو حقوقی دارد

سازمان نظام مهندسی کشاورزی یک سازمان غیردولتی و دارای استقلال مالی

سازمان نظام مهندسی کشاورزی یک سازمان غیردولتی و دارای استقلال مالی
معضل قطعه قطعه بودن اراضی و بالا بودن سن کشاورزان/راه‌اندازی هفتاد مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی بیان داشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی از سال هشتاد با مصوبه مجلس و تائید شورای نگهبان در تهران و مراکز استان‌ ها با برگزاری انتخابات هیات مدیره به صورت شورای نظام مهندسی شکل گرفت که در سطح استان یازده نفر و در سطح کشور و در سطح کشور پانزده نفر عضو دارد.
شهرام شفیعی با عنوان اینکه نظام مهندسی کشاورزی یک سازمان غیردولتی و دارای استقلال مالی است که در استان حدود پانزده هزار نفر عضو حقیقی و ششصد نفر عضو حقوقی دارد، گفت: اعضا گریدبندی شده و به هر فرد پروانه اشتغال صادر می ‌گردد و این گرید بندی قابل قبول در دستگاه ‎های حقیقی و حقوقی است.
استقرار مراکز خدمات کشاورزی در هر دهستان آذربایجان‌شرقی
شفیعی از راه‌اندازی هفتاد مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در استان خبر داد و افزود: از این تعداد هفت مرکز در تبریز مستقر است و قصد داریم این مراکز را به دویست واحد افزایش دهیم تا در هر دهستان استان یک مرکز را ‌مستقر باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی در عین حال بیان داشت: قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی تعدادی از تشکل ‌های کشاورزی را قانونی کرد و شرکت‌ها به بخش‌ های تخصصی مختلف تفکیک، قانونمند و صاحب پروانه اشتغال شدند.
کاهش زمان بندی صدور پروانه از صد و پنجاه روز به بیست روز
شفیعی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی علاوه بر گریدبندی مراکز و شرکت‌ها، وظایف تصدی‌گری محوله تعدادی از دستگاههای دولتی را نیز انجام می‌ دهد و‌ برای صدور پروانه فعالیت واحدهای تولیدی نیازی به مراجعه به سازمان جهاد کشاورزی نیست.
شفیعی افزود: متقاضیان صدور پروانه می توانند درخواست خود را بطور مستقیم به دفاتر سازمان نظام مهندسی در شهرستانها رائه داده و کارهای مربوطه انجام می گیرد؛ بطوریکه زمان بندی صدور پروانه از صد و پنجاه روز به ببست روز کاهش یافته است.
فعالیت پانصد داروخانه گیاه پزشکی در استان
شفیعی هم‌چنین از تغییر عنوان پانصد واحد فروشندگی سموم به داروخانه های گیاه پزشکی و فعالیت تعداد پانصد نفر کارشناس گیاه پزشکی در این واحدها خبر داد و افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی کم کم جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند.
شفیعی با بیان اینکه تلاش می کنیم، ماده یازده قانون هوای پاک را اجرا کنیم تا در تمام کارخانجات بالای پنجاه نفر پرسنل بحث HSE جدی گرفته شود، گفت: نظارت بر کل طرح‌ های آبخیزداری و عملیات بیولوژیکی، و برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست بر عهده نظام مهندسی کشاورزی است.
معضل قطعه قطعه بودن اراضی و بالا بودن سن کشاورزان
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از اظهارات خود، مشکل اصلی بخش کشاورزی را قطعه قطعه بودن اراضی و بالا بودن سن کشاورزان عنوان کرد که مانع ورود خدمات فنی و مهندسی به این عرصه می گردد.
شفیغی در عین حال گفت: فاصله تولیدکنندگان برتر با میانگین تولید کشاورزی در استان بسیار زیاد است؛ به طوری که مثلا یک تولید کننده برتر سیب امسال توانسته صد و هفتاد تن در هکتار سیب تولید کند در حالی که متوسط تولید سیب در استان حدود بیست و پنج تن در هکتار است.
وی ادامه داد: تلاش کردیم از حالت شعارگونه و ادبیات محوری خارج شده و به سمت دانش محوری حرکت کنیم و نفوذ دانش را در بخش کشاورزی ارتقاء دهیم.
اجرای کشاورزی قراردادی در ۳ هزار هکتار از اراضی استان
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی بر ضرورت سهم بری دانش از تولید کشاورزی تاکید و بیان کرد: موفق شدیم در بعضی مناطقی که پتانسیل ‌های لازم را دارند کشاورزی قراردادی را جرا کنیم؛ به طوری که حدود دویست هکتار از اراضی مایان به کشت قراردادی کلزا اختصاص یافته است.
وی گفت: در مجموع مراکز کشاورزی غیردولتی استان برای افزایش تولید و سهم بری دانش از تولید در حدود سه هزار هکتار از اراضی در عرصه ‌های مختلف زراعی، باغی، گلخانه‌ها و دامپروری وارد کشاورزی قراردای شده و تا حدودی به نتایج مورد انتظار دست یافته‌اند.
منبع: پایگاه خبری تبریز جوان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۹
503 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0