سازمان نظام مهندسی کشاورزی یک سازمان مردم نهاد بر پایه دانش کشاورزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی یک سازمان مردم نهاد بر پایه دانش کشاورزی

سازمان نظام مهندسی کشاورزی یک سازمان مردم نهاد بر پایه دانش کشاورزی

سازمان نظام مهندسی کشاورزی یک سازمان مردم نهاد بر پایه دانش کشاورزی ، است که با بهره گیری از این توان می توانیم گام موثری را در امر تولید برداریم

کد خبر: 991020004 تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ دی ۹۹ - ۷:۳۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی یک سازمان مردم نهاد بر پایه دانش کشاورزی ، است که با بهره گیری از این توان می توانیم گام موثری را در امر تولید برداریم

سازمان نظام مهندسی کشاورزی یک سازمان مردم نهاد بر پایه دانش کشاورزی

سازمان نظام مهندسی کشاورزی یک سازمان مردم نهاد بر پایه دانش کشاورزی
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد:
سازمان نظام مهندسی کشاورزی یک سازمان مردم نهاد بر پایه دانش کشاورزی است
رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی بعنوان یک سازمان مردم نهاد بر پایه دانش کشاورزی است که با بهره گیری از این توان می توانیم گام موثری را در امر تولید برداریم.
علی‌رضا منادی در نشست شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: تجربه‌ی کشورهای پیشرفته نشان می‌ذدهد که آن‌ ها تلاش می‌کنند وابستگی غذایی به دیگر کشورها نداشته باشند و بهمین منظور تولید غذا در داخل را در اولویت قرار داده‌اند.
منادی در پاسخ به خواسته های سازمان، اجرایی شدن تبصره یک ماده شانزده قانون هوای پاک را الزامی دانست و طی تماس تلفنی با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خواستار جلسه مشترک در ارتباط با بررسی این موضوع با حضور وزیر صمت شد و افزود: سازمان محیط زیست به عنوان متولی امر باید پی‌گیر اجرای این موضوع مهم باشد.
رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با پی‌گیری های لازم در مجلس و برگزاری نشست های مشترک با مسئولین ذیربط، نسبت به رفع موانع و مشکلات پیش رو و اجرایی کردن قوانین تلاش خواهد شد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در خاتمه خواستار ارائه نکته نظرات کارشناسی در قالب طرح به نمایندگان مجلس شد و تصریح کرد: پیشنهادات ارائه شده در کمیسیونهای مربوطه طرح می گردد تا در صورت تایید، تحت عنوان قانون جدید اصلاح قوانین موجود به تصویب رسیده و ابلاغ شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی نیز در این نشست در مورد عدم اجرای ماده بیست و سوم قانون افزایش بهره وری کشاورزی و منابع طبیعی در ارتباط با حذف بیست واحد دروس غیر تخصصی و اجرای عملیات کشاورزی ۶ ماهه بیان کرد: با توجه به اینکه سیاست سازمان مرکزی تغییر مهندسی «ادبیات محور» به «عملیات محور» است، بسترهای لازم نیز در سازمان جهت همکاری در اجرای این مهم فراهم شده است.
شفیعی در تشریح راهکار اجرایی این ماده قانونی گفت: حدود چهارصد و پنجاه مرکز مهارت آموزی و توان افزایی در سطح کشور و بیست و دو مرکز نیز در استان با مشارکت تولیدکنندگان در ظرف مدت نه ماه تاسیس شده است.
شفیعی ادامه داد: این مراکز با اینکه هیچ هزینه ای برای دولت ندارند، در صورت همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی می ‌توان از این پتانسیل در راستای آموزش دانشجویان کشاورزی همانند دانشجویان رشته های پزشکی استفاده کرد و براساس قانون اعطای مدرک باید به‌شرط گذراندن دوره آموزشی انجام گیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت: حدود چهل سال است که یارانه در قالب خدماتی از جمله انرژی و نهاده های کشاورزی کود و سم و… داده می شود که متاسفانه نهاده‌ی دانش در این مورد مغفول مانده است.
وی متذکر شد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی توانسته با آموزش مسئولین فنی و صدور پروانه‌ی اشتغال بستر را برای حضور در واحدهای تولیدی فراهم نماید. با این حال انتظار میرود با اجرایی شدن این ماده‌ی قانونی قدم بسیار خوبی در راستای افزایش بهره وری بخش کشاورزی برداشته شود.
شفیعی هم‌چنین خواستار اجرایی شدن تبصره ۱ ماده ۱۷ قانون هوای پاک شد و گفت: با اجرایی شدن این تبصره با هدف کنترل و بهبود بهداشت، ایمنی و محیط زیست واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی، تمامی واحدها ملزم به به‌کارگیری کارشناسان محیط زیست خواهند بود.
وی در خاتمه در مورد اجرای طرح کارورزی نیز بیان کرد: با توجه به اینکه اجرای این طرح میتوانست ضمن فراهم کردن زمینه‌ی افزایش توان عملی دانش آموختگان بخش کشاورزی، زمینه ساز ورود کارشناسان توانمند به عرصه های تولید نیز شود، اما متاسفانه واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی استان به عنوان واحد پذیرنده از این استقبال نکردند و همچنان این طرح بصورت ناقص اجرا گردید.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ دی ۹۹
2055 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0