نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یکی از اساسی ترین راه‌کارهای پیشرفت بخش کشاورزی کشور نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یکی از اساسی ترین راه‌کارهای پیشرفت بخش کشاورزی کشور

نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یکی از اساسی ترین راه‌کارهای پیشرفت بخش کشاورزی کشور

نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یکی از اساسی ترین راه‌کارهای پیشرفت بخش کشاورزی کشور ، است. جایگاه فعالان عرصه کشاورزی بدرستی شناخته نشده ‌است

کد خبر: 991216002 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ اسفند ۹۹ - ۷:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یکی از اساسی ترین راه‌کارهای پیشرفت بخش کشاورزی کشور ، است. جایگاه فعالان عرصه کشاورزی بدرستی شناخته نشده ‌است

نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یکی از اساسی ترین راه‌کارهای پیشرفت بخش کشاورزی کشور

نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یکی از اساسی ترین راه‌کارهای پیشرفت بخش کشاورزی کشور
استاندار قم بیان کرد:
جایگاه فعالان عرصه کشاورزی بدرستی شناخته نشده ‌است
بهرام سرمست با عنوان اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یکی از اساسی ترین راه‌کارهای پیشرفت بخش کشاورزی کشور است، افزود: فعالان عرصه کشاورزی ارزشمندترین قشر کشور هستند در حالی که قدر و جایگاه آنان به درستی شناخته نشده ‌است.
وی در مراسم افتتاح مرکز مهارت آموزی و انتقال تکنولوژی کشاورزی در زمینه پرورش اسب تحت نظارت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در منطقه قنوات قم با اشاره مشکلها و خلاءهای کشور در حوزه کشاورزی و مشکلهای ناشی از بهره وری بی‌رویه و غیر اصولی از منابع ملی، نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را در حل مشکل ‌های بخش کشاورزی کشور بسیار تاثیرگذار ارزیابی کرد.
سرمست ادامه داد: انقطاع بین نسلی و همچنین دور ماندن کشاورزان سنتی از تکنولوژی روز سبب عقب ماندگی کنونی کشاورزی کشور شده ‌است که سازمان نظام مهندسی کشاورزی بعنوان حلقه واصل بین تولیدکنندگان و عرصه تصمیم سازی کشور و با انتقال دانش روز به عرصه تولید یکی از اساسی ترین عوامل پیشرفت بخش کشاورزی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم نیز در این مراسم با گرامیداشت روز مهندس ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یکسال اخیر سازمان در بخشهای مختلف، به بیان فلسفه راه اندازی این مراکز در کشور پرداخت و رسالت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را ساماندهی، بازآموزی و نوآموزی و استقرار کارشناسان در عرصه تولید محصول های کشاورزی و ارتقا بهره وری بخش کشاورزی با استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان دانشگاهی دانست و گفت: باید با کمک به تقویت زیرساخت های این مراکز، چالش ها و مشکل های بخش کشاورزی را مرتفع سازیم.
عباس خرمی بیان کرد: طبق ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی و با هدف واگذاری خدمات حوزه کشاورزی به بخش غیردولتی و نفوذ دانش روز در عرصه تولید محصولات کشاورزی تاکنون یازده مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی و ۷ مرکز خدمات تخصصی کشاورزی و بیست و شش مرکز مهارت آموزی و انتقال تکنولوژی درسطح استان قم راه اندازی شده است.
خرمی با اشاره به مسائل و مشکلات زیست محیطی و صنایع آلاینده، در مورد اجرا نشدن قانون هوای پاک مصوب مجلس شورای اسلامی در قم اظهار تاسف کرد و خواستار پی گیری مقامات استانی در این زمینه شد.
وی در خاتمه، پیشنهاد احداث شهرک گلخانه ای در قم جهت واگذاری به فارغ التحصیلان کشاورزی و هم‌چنین اختصاص بودجه جهت آموزش کارشناسان و بهره برداران را مطرح کرد.
در خاتمه این مراسم، از تعدادی از اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بعنوان مهندس نمونه استان توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با اهدای لوح یادبود به امضای استاندار قم تجلیل گردید.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ اسفند ۹۹
648 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0