حمایت سازمان

حمایت سازمان نظام مهندسی کشاورزی از برنامه های پیشنهادی حجتی

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه ای حمایت خود را از برنامه های پیشنهادی «محمود حجتی» بعنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اعلام کرد.

کد خبر: 960523013 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ مرداد ۹۶ - ۴:۱۴ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه ای حمایت خود را از برنامه های پیشنهادی «محمود حجتی» بعنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اعلام کرد.حمایت سازمان نظام مهندسی کشاورزی از برنامه های پیشنهادی حجتی

حمایت سازمان نظام مهندسی کشاورزی از برنامه های پیشنهادی حجتی

حمایت سازمان نظام مهندسی کشاورزی از برنامه های پیشنهادی حجتی

حمایت سازمان نظام مهندسی کشاورزی از برنامه های پیشنهادی حجتی

در بیانیه این سازمان آمده است: در برنامه پیشنهادی محمود حجتی که با رویکرد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تهیه شده است بیست و شش پروژه مهم از جمله: توسعه گل خانه ها، آب خیزداری، بیابان زدایی، توسعه باغ در اراضی شیب دار، سامانه های نوین آبیاری، انتقال و ترویج فراگیر دانش نوین به بهره برداران و طرح مکانیزاسیون که متضمن خودکفایی و تامین امنیت غذایی کشور خواهد بود، در دستور کار قرار گرفته است.

این بیانیه در ادامه اضافه میکند: رویکرد تعاملی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با سازمانهای مردم نهاد که در دولت یازدهم هم خیلی موثر بود، به یقین با مبانی ارائه شده در برنامه پیشنهادی دولت دوازدهم بمراتب بیش تر و بیش تر خواهد شد.

از طرف دیگر، بهره گیری از توان تخصصی شرکتهای دانش بنیان و هم چنین شرکتهای خدمات فنی- مهندسی در اجرای برنامه مورد توجه جدی قرارگرفته است که این رویکرد موجب دل گرمی هرچه بیش تر بخش غیردولتی و بهره برداران و تشکلها و سازمانهای تاثیرگذار مانند سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را که از توان علمی، فنی و تخصصی دویست و بیست هزار عضو حقیقی و نه عضو حقوقی در قالب شرکتهای فنی- مهندسی برخوردار است، در پی خواهد داشت.

این بیانیه در خاتمه میگوید: انتظار داریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رای قاطع خود به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی زمینه بهره مندی از توان مدیریتی وی را فراهم کنند تا قدم دیگری برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و فراهم شدن زمینه خودکفایی در تولید محصولات راهبردی و تامین امنیت غذایی کشور برداشته شود.

محمود حجتی که بعنوان گزینه پیشنهادی دولت دوازدهم برای وزارت جهاد کشاورزی معرفی شده است، با پیروزی انقلاب اسلامی وارد جهاد سازندگی گردید و پس از آن بعنوان استاندار سیستان و بلوچستان انجام خدمت کرد.

وی سال هفتاد و سه مجری طرح سد کرخه شد و از سال هفتاد و شش تا سال هفتاد و نه تصدی وزارت راه و ترابری را بعهده گرفت.

حجتی در سال هفتاد و نه که قانون ادغام وزارت کشاوری و جهاد سازندگی در مجلس شورای اسلامی تصویب گردید، مدیریت و هدایت وزارت خانه جدید را عهده دار شد.

خودکفایی گندم برای اولین بار در دوران ۵ ساله تصدی وی در وزارت جهاد کشاورزی رخ داد.

در سال هشتاد و چهار بعنوان رییس هیات مدیره هلدینگ عمران و مسکن بنیاد مستضعفان کشور منصوب گردید.

با تشکیل دولت یازدهم در سال نود و دو بعنوان وزیرجهاد کشاورزی از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت.

خودکفایی گندم و بیست و یک درصد رشد تولیدات بخش کشاورزی در مقایسه با سال شروع بکار دولت و رساندن آن به مرز صد و هجده میلیون تن از دستاوردهای این دوره بود.

معاونت امور مجلس ریاست جمهوری هفدهم مردادماه نام هفده وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم را بمجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

به گفته «محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که نام وی بعنوان رییس دفتر ریاست جمهوری در دولت دوازدهم مطرح گردیده، قرار است نام یک وزیر پیشنهادی باقی مانده (برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) در آینده اعلام و فعلا برای این وزارت خانه سرپرست تعیین گردد.

بر اساس ماده دویست و پنج آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، یک هفته بعد از معرفی دولت، برای بحث و بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت و گرفتن رای اعتماد برای هیات وزیران جلسات مجلس بطور پی در پی تشکیل می‏ گردد.

فردا (سه شنبه) ریایت جمهوری با حضور در مجلس شورای اسلامی از برنامه های دولت دوازدهم دفاع میکند.

سپس بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی شروع می گردد و گزینه های پیشنهادی برای هر وزارت خانه (بر اساس حروف الفبای وزارت خانه ها) از برنامه های خود دفاع میکنند.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

راهنمای مبحث سیزدهم pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ مرداد ۹۶
1227 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0