تعدیل تعرفه نظارت نظام‌ مهندسی بر ساخت ‌و ساز سوله ‌های صنعتی تعدیل تعرفه نظارت نظام‌ مهندسی بر ساخت ‌و ساز سوله ‌های صنعتی

تعدیل تعرفه نظارت نظام‌ مهندسی بر ساخت ‌و ساز سوله ‌های صنعتی

تعدیل تعرفه نظارت نظام‌ مهندسی بر ساخت ‌و ساز سوله ‌های صنعتی ، صورت می گیرد. ابوالفضل خاکی با مدیرعامل شرکت شهرک‌ های صنعتی قم دیدار کرد

کد خبر: 991014008 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ دی ۹۹ - ۹:۳۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تعدیل تعرفه نظارت نظام‌ مهندسی بر ساخت ‌و ساز سوله ‌های صنعتی ، صورت می گیرد. ابوالفضل خاکی با مدیرعامل شرکت شهرک‌ های صنعتی قم دیدار کرد

تعدیل تعرفه نظارت نظام‌ مهندسی بر ساخت ‌و ساز سوله ‌های صنعتی

تعدیل تعرفه نظارت نظام‌ مهندسی بر ساخت ‌و ساز سوله ‌های صنعتی
ابوالفضل خاکی در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک‌ های صنعتی قم
تعرفه نظارت نظام‌مهندسی بر ساخت‌وساز سوله‌های صنعتی تعدیل گردد
ابوالفضل خاکی، رئیس اتاق قم می ‌گوید: یکی از مشکلات بزرگ همه شهرک‌ های کشور، نرخ‌های سنگینی است که سازمان نظام‌مهندسی برای نظارت در روند ساخت سوله‌ ها تعیین کرده و در شروع سرمایه‌گذاری از سرمایه‌گذار دریافت می‌ کند؛ در حالی ‌که هیچ‌گونه نظارت و کنترلی در روند ساخت وجود ندارد و دریافت این مبالغ سنگین، فقط انگیزه ساخت‌وساز و توسعه واحدهای تولیدی را از بین برده است.
ابوالفضل خاکی، رئیس اتاق قم می ‌گوید: یکی از مشکلات بزرگ همه شهرک‌های کشور، نرخ‌ های سنگینی است که سازمان نظام‌مهندسی برای نظارت در روند ساخت سوله‌ها تعیین کرده و در شروع سرمایه‌گذاری از سرمایه‌گذار دریافت می ‌کند؛ در حالی ‌که هیچ‌گونه نظارت و کنترلی در روند ساخت وجود ندارد و دریافت این مبالغ هنگفت فقط انگیزه ساخت‌وساز و توسعه واحدهای تولیدی را از بین برده است.
جلسه مشترک هیات رئیسه اتاق قم با مدیرعامل شرکت شهرک ‌های صنعتی این استان برگزار گردید.
رئیس اتاق قم در آغاز این نشست، بیان کرد: هدف از این نشست، طرح مسائل و مشکلاتی است که بعضاً فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان در شهرک‌های صنعتی استان با آنها مواجه هستند، وی ابراز امیدواری کرد با رویکرد جدید شرکت شهرک‌ها بتوانیم هرچه سریع‌ تر آنها را رفع کنیم.
خاکی ادامه داد: ایجاد فضای سبز و تفریحی در شهرک‌ های صنعتی در آستانه روز درختکاری امری مهم برای ایجاد روحیه و انگیزه در نیروی کار است که در سال ‌های اخیر کمتر به آن توجه شده است و امیدواریم در دوره مدیریت جدید توجه ویژه‌ای به آن شود.
به عقیده وی، یکی از مسائلی که مانع از ورود سرمایه‌گذاران به استان می‌شود کمبود زمین در شهرک صنعتی شکوهیه است.
وی تصریح کرد: در یک سال گذشته سرمایه‌گذاران زیادی به اتاق بازرگانی برای سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی شکوهی مراجعه داشته‌اند چرا که این شهرک با توجه به ویژگی ‌های منحصربه‌فرد خود نسبت به شهرک ‌های دیگر استان از جمله وجود زیرساخت لازم و نزدیکی به شهر و هم‌چنین وجود کارخانه‌های بزرگ‌مقیاس فولاد، پتروشیمی و نساجی علاقه سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری در یکی از شهرک ‌های بزرگ کشور توجیه می‌ کند.
خاکی ابراز امیدواری کرد: با بررسی دقیق ‌تر واحدهای راکد در این شهرک و جایگزینی آنها با سرمایه‌گذاران جدید صنعت استان رشد قابل‌توجهی را پیشرو داشته باشد.
وی ادامه داد: مشکل اساسی همه شهرک ‌های کشور نرخ‌ های زیادی است که سازمان نظام‌مهندسی برای نظارت در روند ساخت سوله‌ ها تعیین کرده است و در شروع سرمایه‌گذاری از سرمایه‌گذار دریافت می‌کند این در حالی است که هیچ ‌گونه نظارت و کنترلی در روند ساخت وجود ندارد. پرسش اکثر فعالین اقتصادی این است چه کسی نرخ ارز را تعیین می ‌کند؟ و چرا باید تولیدکننده در شروع سرمایه‌گذاری خود این هزینه‌های سنگین را پرداخت کند؟ دریافت این مبالغ انگیزه ساخت‌وساز و توسعه واحدهای تولیدی را گرفته است.
خاکی در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: درخواست اتاق بازرگانی این است شهرک‌ های صنعتی که به‌ منظور ایجاد انسجام و رعایت مسائل ایمنی همانند شهرک‌های ICT، شهاب و… در استان ایجاد شده‌اند، تخصصی بمانند و واحدهایی غیر از واحدهای تعیین شده در سازوکار شهرک در آنجا فعالیتی نداشته باشند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم، بخش خصوصی را بازوهای پرتوان برای شرکت شهرک ‌ها نامید و گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی برای رفع مشکلات و مباحث مطرح شده قطعاً اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
میثاقی ابراز امیدواری کرد: در راستای حل مشکلات تولید استان همه سازمان‌های دولتی همکاری لازم را داشته باشند.
وی گفت: ما برای کار و ایجاد تحول آمده‌ایم و از تمام توان خود برای تسریع در روند حل مشکلات استفاده می‌ کنیم.
میثاقی معتقد است در طول سال‌های اخیر خدمت خود و همکاری با استان‌ های متعدد، نیروهای استان قم از متخصصین و کارشناسان خبره کشور هستند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: تمام معاونان شرکت شهرک‌ها اختیارات تام را در جلسات برای تصمیم‌گیری‌ های مهم دارند و ازنظر من آن تصمیمات قابل‌اجرا است.
وی افزود: اگر مشکلات آب واحدهای صنعتی را رفع نکنیم طی سال‌ های پیش رو صنعت این استان تعطیل خواهد شد و این اولویت اول در برنامه شرکت شهرک‌ها است.
میثاقی از طرح شرکت شهرک‌ها برای پساب نزدیک جاده قم_تهران خبر داد و گفت: با این طرح می ‌توانیم بخش زیادی از آب را که برای ایجاد فضای سبز در شهرک‌ها مصرف می‌ شود را ذخیره کنیم و هم‌چنین می ‌توانیم کارخانه‌هایی همانند فولاد و پتروشیمی را از این پساب بهره‌مند سازیم، که این خود سی درصد از مصرف آب در شهرک‌های صنعتی را کاهش می‌ دهد.
وی گفت: مسئله کمبود نیروی کار در استان مشکل مهم و جدی پیشروی صنعت استان است.
در همین راستا میثاقی از ایجاد شهرک مسکونی، هم‌جوار شهرک ‌های صنعتی خبر داد و افزود: طرح ایجاد شهرک‌های مسکونی برای استقرار کارگران و ایجاد رفاه در حمل‌ونقل مکان‌یابی شده و امیدوار هستیم هرچه سریع‌تر بتوانیم مجوزهای لازم را جهت اجرای طرح دریافت کنیم.
منبع: پایگاه خبری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ دی ۹۹
560 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0