مدیر آموزش نظام مهندسی استان تهران بیان کرد

اضافه شدن دوره‌های کارآموزی به رشته‌های دانشگاهی به عنوان ترم تحصیلی در حوزه معدن

مدیر آموزش نظام مهندسی استان تهران کاربردی کردن آموزش‌ها را در سطوح دانشگاهی، ضروری دانست و گفت: فارغ‌التحصیلان از مهارت لازم برای ورود به فضای کار برخوردار نیستند. کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی استان تهران در نظر دارد تا برای اضافه شدن دوره‌های کارآموزی به عنوان ترم تحصیلی به رشته‌های دانشگاهی پیشنهاداتی ارائه کند. وی بیان کرد: در هر رشته‌ای باید متخصصین آن رشته در تدوین کتب درسی دخیل باشند. تمام دانشجویان معدن نیاز به کارورزی دارند.

کد خبر: 6051 تاریخ انتشار: شنبه ۲ بهمن ۹۵ - ۵:۴۲ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،مدیر آموزش نظام مهندسی استان تهران درباره تصمیمی که برای بهبود وضعیت فارغ‌التحصیلان این رشته گرفته شده است، گفت: کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی استان تهران در نظر دارد تا با ارائه پیشنهاداتی برای اضافه شدن دوره‌های کارآموزی به عنوان ترم تحصیلی به رشته‌های دانشگاهی مربوط به حوزه معدن به وزارت علوم موضوع کارورزی را در این رشته به صورت جدی مطرح کند.اضافه شدن دوره‌های کارآموزی به رشته‌های دانشگاهی در حوزه معدن

اضافه شدن دوره‌های کارآموزی به رشته‌های دانشگاهی در حوزه معدن

دوره‌های کارآموزی به رشته‌های دانشگاهی در حوزه معدن

اضافه شدن دوره‌های کارآموزی به رشته‌های دانشگاهی در حوزه معدن

وی همچنین، از تصمیم این سازمان در خصوص همکاری برای تدوین کتب درسی در حالی خبر داد که موضوع اشتغال در حوزه معدن برای فارغ التحصیلان این رشته به یک چالش تبدیل شده است.

کوروش شعبانی کاربردی کردن آموزش‌ها را در سطوح دانشگاهی، ضروری دانست و گفت: متاسفانه فارغ‌التحصیلان رشته‌هایی مانند معدن که باید بعد از فارغ‌التحصیلی سریعا وارد کار شوند از مهارت لازم برای ورود به فضای کار برخوردار نیستند.

مدیر آموزش نظام مهندسی بیان کرد: در هر رشته‌ای باید متخصصین آن رشته در تدوین کتب درسی دخیل باشند. برای رشته‌های تخصصی بی شک در هر حوزه ارگانی مانند نظام مهندسی معدن باید در تدوین شیوه‌های آموزشی مورد مشورت قرار بگیرد، چراکه آنها نیازهای آن رشته و مسیرهایی را که به اشتغال منتهی می‌شود را می‌شناسند و می‌تواند برای بهینه‌سازی آموزش و تربیت نیروی متخصص و کارآمد کمک کنند.

مدیر آموزش نظام مهندسی استان تهران درباره نحوه آموزش مهندسین معدن اشاره کرد: تمام دانشجویان معدن نیاز به کارورزی دارند اما به علت آنکه این رشته رشته‌ای سخت و خشن است معمولا زیربار کار دوره‌های کارآموزی بدون دستمزد نمی‌روند، در حالی که حتی باید این را در نظر گرفت که بحث مهارت آموزی موضوعی است فراتر از کارآموزی که فقط در شرایط کار جدی و واقعی منجر به درآمد حاصل می‌شود. برای تصمیمی که کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی استان تهران گرفته شده نیاز است طرح را به سازمان نظام مهندسی کشور ارائه دهیم و از آن طریق این پیشنهاد به طور رسمی در وزارت علوم مطرح شود.

 

منبع: دنیای معدن

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ بهمن ۹۵
1202 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0