فعالیت دویست و پنجاه و سه واحد صنایع معدنی در استان چهارمحال و بختیاری فعالیت دویست و پنجاه و سه واحد صنایع معدنی در استان چهارمحال و بختیاری

فعالیت دویست و پنجاه و سه واحد صنایع معدنی در استان چهارمحال و بختیاری

فعالیت دویست و پنجاه و سه واحد صنایع معدنی در استان چهارمحال و بختیاری ، صد و بیست و یک معدن فعال در استان وجود دارد. از این تعداد هشتاد و هشت معدن «سنگ لاشه» و ببست و یک معدن «سنگ مرمریت» استخراج می ‌کنند

کد خبر: 000909005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ آذر ۰۰ - ۹:۳۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، فعالیت دویست و پنجاه و سه واحد صنایع معدنی در استان چهارمحال و بختیاری ، صد و بیست و یک معدن فعال در استان وجود دارد. از این تعداد هشتاد و هشت معدن «سنگ لاشه» و ببست و یک معدن «سنگ مرمریت» استخراج می ‌کنند

فعالیت دویست و پنجاه و سه واحد صنایع معدنی در استان چهارمحال و بختیاری

فعالیت دویست و پنجاه و سه واحد صنایع معدنی در استان چهارمحال و بختیاری
دویست و پنجاه و سه واحد صنایع معدنی در چهارمحال و بختیاری فعال است
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن چهارمحال و بختیاری از فعالیت دویست و پنجاه و سه واحد صنایع معدنی در استان خبر داد و افزود: صد و بیست و یک معدن فعال در استان وجود دارد.
سلیم دانش‌پور با بیان اینکه صد و بیست و یک معدن در چهارمحال و بختیاری فعال است، گفت: از این تعداد هشتاد و هشت معدن «سنگ لاشه» و ببست و یک معدن «سنگ مرمریت» استخراج می ‌کنند.
دانش پور با اشاره به خشکسالی ‌ها و بحران آب در چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: با توجه به افزایش نرخ بیکاری و عدم امکان توسعه کشاورزی و دامپروری می ‌توان از ظرفیت معادن برای ایجاد اشتغال در استان استفاده کرد.
وی با عنوان اینکه هزار و شصت و سه نفر در معادن استان مشغول به کار هستند، ادامه داد: ایجاد زنجیره تولید و فرآوری نقش بسیار پر رنگی در اقتصاد معدن و اشتغال دارد که باید در استان به آن توجه ویژه‌ای گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت دویست و پنجاه و سه واحد صنایع معدنی در استان، تصریح کرد: بیشتر تولیدات معادن سنگ نما به صورت خام به استان‌ های همجوار ارسال می ‌گردد.
دانش پور با بیان اینکه بیش‌ترین اشتغال و ارزش افزوده در فرآوری محصولات معدنی است، گفت: معدن و صنایع معدنی علاوه بر تأثیر مستقیم بر اقتصاد و اشتغال جامعه روستایی مجاور معادن نقش پر رنگی در فعال کردن اقتصاد این شهر و روستاها دارد. وی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در مناطق روستایی و شهری در مورد فعالیت معادن، گفت: تعداد زیادی از معادن استان به دلیل مشکلات محلی تعطیل و یا درگیر مراجع قضائی و انتظامی است.
منبع: روزگار معدن

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ آذر ۰۰
442 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0