مهندسین خود را ملزم به اجرا و رعایت مقررات ملی ساختمان بدانند معاون عمرانی استاندار گلستان

فعالیت قابل قبول نظام مهندسی استان گلستان در راستای ارتقا کیفیت خدمات مهندسی

آیین افتتاحیه اجرای شیوه نامه نظارت بر طراحی و اجرای استاندارد تاسیسات برق در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان برگزار گردید.

کد خبر: 960701018 تاریخ انتشار: شنبه ۱ مهر ۹۶ - ۱:۲۶ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،آیین افتتاحیه اجرای شیوه نامه نظارت بر طراحی و اجرای استاندارد تاسیسات برق در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان برگزار گردید.فعالیت نظام مهندسی گلستان در راستای ارتقا کیفیت خدمات مهندسی

فعالیت نظام مهندسی گلستان در راستای ارتقا کیفیت خدمات مهندسی

فعالیت نظام مهندسی گلستان در راستای ارتقا کیفیت خدمات مهندسی

فعالیت قابل قبول نظام مهندسی  استان گلستان در راستای ارتقا کیفیت خدمات مهندسی

در این مراسم معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با ابراز خوشحالی از ارتقا کیفیت خدمات مهندسی به مردم از تلاش عوامل دست اندرکار تقدیر کرد.

رضا مروتی بیان کرد: یکی از علل موفقیت اجرای این تفاهم نامه همکاری خیلی مناسب ارگانهای ذی ربط است که بایداین تعاملها ادامه داشته باشد.

مروتی با بیان، با تخصصی بودن امور مربوط به ساخت و ساز گفت:اجرای چنین شیوه نامه هایی سبب اعتلای کیفیت خدمات مهندسی و در پی آن افزایش عمر ساختمان می گردد.

وی ادامه داد : دقت نظر در اجرایی نمودن تفاهم نامه ها خیلی مهم است.

مروتی فعالیتهای اخیر هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان از جمله تفاهم نامه ها و برنامه های آموزشی و نظارتی را خیلی خوب ارزیابی کرد و افزود:تغییرات در نوع فعالیتها و عملکرد سازمان محسوس است.

وی تصریح کرد: ایمنی در ساختمان از ضروریات اساسی است و گام بعدی باید در این جهت یعنی ایمن سازی کارگاهها، شهرکها و واحدهای صنعتی برداشته گردد.

معاون عمرانی استاندار گلستان در این رابطه با اشاره به ورود خدمات مهندسی در بخش اماکن صنعتی خاطرنشان ساخت: مهم ترین مزیت این کار ایجاد اشتغال پایدار خواهد بود.

وی در پایان سخنان خود از تمام دستگاههای اجرایی استان خواست درجهت افزایش سطح خدمات و افزایش عمر مفید ساختمان بعنوان سرمایه ملی گام بردارند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان نیز در این نشست عنوان کرد:بر اساس برنامه زمان بندی کمیته راهبری این تفاهم نامه تمامی کارهای مورد نیازو زیر ساختهای مناسب در جهت اجرای شیوه نامه برق صورت گرفته است.

احمد تجری در ادامه با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی خیلی مفید برای مهندسین  مطرح کرد: علاوه بر مهندسین، آموزشهای لازم به پرسنل دفاتر سطح استان هم داده شده است.

تجری تصریح کرد : در تلاش هستیم با همکاری ارگانهای مرتبط این شیوه نامه به بهترین شکل ممکن اجرایی گردد.

وی اظهار داشت: ارتقای سرعت خدمات رسانی در تمام لایه های سازمان یک اصل است و در اجرای این تفاهم نامه نیز مد نظرقرار دارد.

نصیری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هم در این جلسه گفت : عدم اجرای مناسب مبحث سیزدهم مقررات ملی ساختمان به کیفیت خدمات رسانی برق آسیب جدی زده است.

فعالیت نظام مهندسی گلستان در راستای ارتقا کیفیت خدمات مهندسی

نصیری ضمن تاکید بر ضرورت اجرای این شیوه نامه، بر بررسی چگونگی اجرا تا بر طرف کردن نقاط ضعف و نیز تداوم دوره های آموزشی تاکید کرد.

هم چنین حسین محبوبی سرپرست راه و شهرسازی استان هم با تشکر از دست اندرکاران اجرای این تفاهم نامه با اشاره به ضرورت تسریع کار ارباب رجوع، بر اجرای دقیق قوانین تاکید ,اشاره کرد: تداوم آموزش و نظارت دقیق در مراحل اجرای این شیوه نامه خیلی مهم است.

وی افزود: باید تمهیداتی در نظر گرفت که در اجرای این شیوه نامه کم ترین فشار مالی متوجه مردم گردد.

ایوب پسرک لی عضو محترم هیات مدیره سازمان استان نیز در این مراسم عنوان داشت : با اجرای این تفاهم نامه شاهد افزایش کیفیت خدمات مهندسین به مردم خواهیم بود و ایرادات گذشته مرتفع می گردد.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی اجرایی شیوه نامه سبب نظارت بر مهندسین وکنترل عملکرد آن ها خواهد شد.

عضو تاسیسات برقی هیات مدیره یاد آور شد: تسریع در انشعاب و جلوگیری از وقفه در تامین برق مجتمع ها و نیز جلوگیری از بروز حادثه و خسارات ناشی از نتایج مهم اجرای این شیوه نامه است.

قابل ذکر است این تفاهم نامه از هفته اول مهرماه اجرایی می گردد.

منبع : مازندشورا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام مهندسی الکترونیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ مهر ۹۶
1321 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0