دستیابی به تکنولوژی استحصال و فرآوری مواد و عناصر نادر خاکی که از مهم‌ترین مواد استراتژیک دستیابی به تکنولوژی استحصال و فرآوری مواد و عناصر نادر خاکی که از مهم‌ترین مواد استراتژیک

دستیابی به تکنولوژی استحصال و فرآوری مواد و عناصر نادر خاکی که از مهم‌ترین مواد استراتژیک

دستیابی به تکنولوژی استحصال و فرآوری مواد و عناصر نادر خاکی که از مهم‌ترین مواد استراتژیک ، در جهان هستند، می ‌توان فشار تحریم‌ ها بر کشور را بی اثر کرد

کد خبر: 990830002 تاریخ انتشار: جمعه ۳۰ آبان ۹۹ - ۱۲:۳۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دستیابی به تکنولوژی استحصال و فرآوری مواد و عناصر نادر خاکی که از مهم‌ترین مواد استراتژیک ، در جهان هستند، می ‌توان فشار تحریم‌ ها بر کشور را بی اثر کرد

دستیابی به تکنولوژی استحصال و فرآوری مواد و عناصر نادر خاکی که از مهم‌ترین مواد استراتژیک

دستیابی به تکنولوژی استحصال و فرآوری مواد و عناصر نادر خاکی که از مهم‌ترین مواد استراتژیک
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن زنجان بیان کرد:
فرآوری عناصر نادر خاکی از راه‌کارهای بی‎اثر کردن تحریم ‌ها است
رضا کشاورزی تصریح کرد: با عنایت الهی در زمینه وجود عناصر مختلف در کشور، با دستیابی به تکنولوژی استحصال و فرآوری مواد و عناصر نادر خاکی که از مهم‌ترین مواد استراتژیک در جهان هستند، می ‌توان فشار تحریم‌ ها بر کشور را بی اثر کرد.
وی ادامه داد: اعضای حقیقی نظام مهندسی معدن در کشور، چهل و یک هزار نفر بوده که از این تعداد یک هزار و چهل و پنج نفر از استان زنجان عضو هستند.
کشاورزی ادامه داد: حدود سه تا چهار هزار عضو حقوقی در کشور عضو سازمان نظام مهندسی معدن هستند که صد و سی عضو حقوقی از استان زنجان در این سازمان عضو هستند.
وی بیان کرد: سیصد و بیست نفر از استان زنجان در رشته های مختلف مانند استخراج، اکتشاف، زمین شناسی، نقشه برداری و متالورژی پروانه اشتغال دریافت کرده اند و با کمک این اعضا فعالیتهای معدنی به سمت و سوی علمی و فنی هدایت شده است.
معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان نظام مهندسی معدن ایران ادامه داد: اعضای نظام مهندسی بعنوان بدنه اصلی و شاکله کارشناسی این سازمان، افتخاری برای سازمان نظام مهندسی بشمار می ‌روند.
این مسوول در ادامه با اشاره به تعداد معادن فعال استان گفت: از سیصد و چهل و دو معدن فعال در استان، هشتاد و دو معدن فلزی و دویست و شصت معدن غیر فلزی هستند.
وی با اشاره به تعداد هفتاد و یک معدن غیرفعال استان، بیان گفت: از این تعداد ۳ معدن فلزی و شصت و هشت مورد غیرفلزی است.
کشاورزی ادامه داد: ظرفیت استخراج اسمی استان به صورت سالانه، حدود دوازده میلیون و پانصد هزار تن است که حدود دو میلیون تن فلزی و باقی به صورت غیر فلزی استخراج می ‌گردد.
معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان نظام مهندسی معدن ایران با اشاره به ظرفیت اشتغال معادن استان، بیان داشت: ۳ هزار نفر بصورت مستقیم در معادن استان شاغل هستند و ۸ هزار نفر هم در صنایع معدنی استان به صورت مستقیم فعالیت دارند.
کشاورزی در زمینه ساختمان جدید نظام مهندسی معدن استان زنجان که مزین به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، یادآور شد: زمین این ساختمان در دوره‌های چهارم و پنجم سازمان نظام مهندسی خریداری شده و به سبب نبود بودجه راکد بود تا اینکه در دوره ششم با کمک هیات مدیره و بهره بردارها احداث این ساختمان آغاز و آبان ماه امسال با هزار و دویست مترمربع زیربنا تکمیل گردید که بزودی با حضور مسوولان به بهره برداری رسمی می رسد.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ آبان ۹۹
479 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0