به گفته خواجوی: افزایش عمر مفید ساختمان ها در گرو استفاده از مصالح مرغوب به گفته خواجوی: افزایش عمر مفید ساختمان ها در گرو استفاده از مصالح مرغوب

به گفته خواجوی: افزایش عمر مفید ساختمان ها در گرو استفاده از مصالح مرغوب

به گفته خواجوی: افزایش عمر مفید ساختمان ها در گرو استفاده از مصالح مرغوب ، است. نظارت بر استفاده صحیح و درست از مصالح استاندارد ساختمانی الزامی است

کد خبر: 001017001 تاریخ انتشار: جمعه ۱۷ دی ۰۰ - ۵:۰۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، به گفته خواجوی: افزایش عمر مفید ساختمان ها در گرو استفاده از مصالح مرغوب ، است. نظارت بر استفاده صحیح و درست از مصالح استاندارد ساختمانی الزامی است

به گفته خواجوی: افزایش عمر مفید ساختمان ها در گرو استفاده از مصالح مرغوب

به گفته خواجوی: افزایش عمر مفید ساختمان ها در گرو استفاده از مصالح مرغوب
خواجوی: افزایش عمر مفید ساختمان ها در گرو استفاده از مصالح مرغوب است
جلسه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با مدیرکل استاندارد خوزستان جهت استفاده از مصالح استاندارد در ساختمان سازی در محل سالن جلسات سازمان برگزار گردید.
در این جلسه که کورش خواجوی (رئیس سازمان)، فیروز غلامی (نایب رئیس اول) و رضا قیصی پور (مدیرکل استاندارد استان خوزستان) و مندل زاده (معاون اداره کل استاندارد خوزستان) حاضر بودند در مورد انعقاد تفاهم نامه با موضوع مصالح، فرآورده ها و تجهیزات ساختمان مشمول مقررات استانداردهای ملی ایران، بحث و تبادل نظر گردید.
رئیس سازمان استان، ضمن بیان توانمندی های سازمان نظام مهندسی در سطح استان، آمادگی همکاری این سازمان جهت پیاده سازی و گسترش موارد مورد نیاز اداره کل استاندارد در بخش ساختمان را اعلام کرد و ادامه داد: رعایت اصول ایمنی در ساخت و ساز و نظارت بر آن از مهم‌ترین عوامل ساختمان سازی مطلوب بشمار می رود و یکی از مولفه‌های افزایش عمر مفید ساختمان ها در گرو استفاده از مصالح مرغوب است.
خواجوی، استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد بر افزایش استحکام ساخت و ساز و طول عمر بنا‌ها، کاهش مصرف انرژی و کاهش اثرات بلایای طبیعی بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: استان خوزستان به جهت قرار گرفتن بر روی گسل زلزله با خطرات این پدیده طبیعی روبرو است بنابراین استفاده از مصالح استاندارد در ساخت و سازها می تواند از خسارت‌ های احتمالی تا حد زیادی بکاهد.
وی به ابلاغیه هیات وزیران در خصوص الزام اجرایی شدن مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان اشاره کرد و افزود: طبق این ابلاغیه برای ساختمانهایی که تا خرداد ۱۴۰۲ مبحث نوزدهم را رعایت نکرده باشند پایانکار صادر نخواهد شد که این مهم در جهت کاهش مصرف انرژی بسیار تاثیرگذار است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، اجرایی شدن مجریان ذیصلاح در سطح استان خوزستان را یک گام بزرگ در راستای افزایش کیفیت ساختمان ها برشمرد و ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ مجریان ذی صلاح، برای همه ساختمان های گروه ج و د اجرایی شد و ان شالله طی یک برنامه زمانبندی با ایجاد آمادگی و آموزش و ارتقاء مجریان و بخصوص مهندسین اجرا پایه ۳، بتوانیم برای ساختمانهای گروه الف و ب هم عملیاتی کنیم.
ضرورت نظارت بر استفاده صحیح و درست از مصالح استاندارد ساختمانی
در ادامه این جلسه، قیصی زاده، مدیر کل استاندارد استان خوزستان بیان کرد: استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد باعث حفظ سرمایه های ملی در بخش ساخت و ساز میشود، برای استفاده صحیح و درست از مصالح استاندارد ساختمانی باید نظارتهای مستمری در محل تولید و عرضه صورت گیرد.
قیصی زاده با بیان اینکه ما باید مطالبات در زمینه استفاده از مصالح ساختمانی را در جامعه افزایش دهیم، اظهار داشت: مهندسان بصورت مستقیم و غیر مستقیم می توانند در راستای استفاده از مصالح استاندارد ساختمانی ایفای نقش کنند.
وی با اشاره به امضاء تفاهمنامه همکاری فی ما بین استاندارد و سازمان نظام مهندسی ساختمان در مورد مصالح، فرآورده ها و تجهیزات ساختمان، گفت: اجرایی شدن این تفاهم نامه باعث آرامش، آسایش و رضایت مردم می گردد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ دی ۰۰
368 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0