به گفته فرهمند: نگران کننده بودن وضعیت ساخت و سازها در استان یزد به گفته فرهمند: نگران کننده بودن وضعیت ساخت و سازها در استان یزد

به گفته فرهمند: نگران کننده بودن وضعیت ساخت و سازها در استان یزد

به گفته فرهمند: نگران کننده بودن وضعیت ساخت و سازها در استان یزد ، متاسفانه استان یزد در بخش ساخت و سازهای بدون پروانه شرایط خوبی ندارد و لازم است هر چه زودتر اقداماتی در این زمینه صورت گیرد

کد خبر: 000915002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ آذر ۰۰ - ۸:۲۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، به گفته فرهمند: نگران کننده بودن وضعیت ساخت و سازها در استان یزد ، متاسفانه استان یزد در بخش ساخت و سازهای بدون پروانه شرایط خوبی ندارد و لازم است هر چه زودتر اقداماتی در این زمینه صورت گیرد

به گفته فرهمند: نگران کننده بودن وضعیت ساخت و سازها در استان یزد

به گفته فرهمند: نگران کننده بودن وضعیت ساخت و سازها در استان یزد
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: وضعیت ساخت و سازهای غیرقانونی در یزد نگران کننده است
مجتبی فرهمند ادامه داد: متاسفانه استان یزد در بخش ساخت و سازهای بدون پروانه شرایط خوبی ندارد و لازم است هر چه زودتر اقداماتی در این زمینه صورت گیرد.
وی در جریان دیدار با اشاره به وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان و نحوه کارکرد آن در جامعه، اظهار داشت: این سازمان ۳ مخاطب اصلی مردم، مهندسین و حاکمیت را در کنار خود دارد به نحوی که تعامل با هر کدام از این بخش ها نیازمند برنامه ریزی و تعامل جداگانه است.
فرهمند افزود: در تلاش هستیم در دوره نهم هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان، رابطه مردم و مهندسین را تنظیم کنیم و ضمن تبیین وظایف مهندسین بگونه ای برنامه ریزی کنیم تا لذت استفاده از ظرفیت مهندسی به کام مردم شیرینی ایجاد کند.
فرهمند با عنوان این ‌که موضوعات ترویج و فرهنگ‌سازی در مورد معماری ایرانی اسلامی نیازمند برنامه‌ریزی و تعامل با رسانه ها به ویژه رسانه ملی است، ادامه داد: مردم باید به این نتیجه برسند که تفکر مهندسی می ‌تواند به ابعاد مختلف زندگی آنان کمک کند.
وی با اشاره به این ‌که معماری ایرانی اسلامی نتیجه فرهنگ کامل ایرانی‌ هاست، گفت: متاسفانه این فرهنگ غنی به فرهنگ تفاخر، تظاهر و منویات مالک تبدیل شده است که خوشبختانه مصوبه شورای شهر ششم در این زمینه و برای آینده راه گشا خواهد بود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد نظام مهندسی را دیده‌بان حقوق مهندسی شهر دانست و ادامه داد: بخش زیادی از کاهش مرگ و میرها و خسارات مالی در زلزله ‌های اخیر کشور ناشی از مهندسی سازی ساختمانهاست و از این رو می بایست در این حوزه همچنان فرهنگ سازی و تلاش کرد.
در ادامه این جلسه مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان یزد نیز با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی ضامن حفظ سلامت، هویت و شخصیت ساختمانهای شهر است، تصریح کرد: برخی از این بخشها به دست فراموشی سپرده شده است بگونه ای که در حال حاضر بجای توسعه نیازمند احیای هویت معماری ایرانی اسلامی هستیم.
احمد پهلوانیان گفت: در حوزه فرهنگ سازی نیازمند طراحی سیستمی هستیم و در صورتیکه تک بعدی به موضوع نگاه شود به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.
پهلوانیان، ساختمان را ثروت ملی دانست و ادامه داد: اتلاف منابع در صنعت ساختمان به واسطه ساخت و سازهای غیر اصولی جایز نیست و لازم است در مورد این مسائل فرهنگ سازی و اقدامات لازم انجام شود که صدا و سیمای مرکز استان این آمادگی را دارد تا با همکاری سازمان نظام مهندسی به این موضوع ورود کند.
منبع: فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ آذر ۰۰
379 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0