پذیرش پروانه بهره‌برداری از معادن بعنوان وثیقه قابل قبول از سوی نظام بانکی پذیرش پروانه بهره‌برداری از معادن بعنوان وثیقه قابل قبول از سوی نظام بانکی

پذیرش پروانه بهره‌برداری از معادن بعنوان وثیقه قابل قبول از سوی نظام بانکی

پذیرش پروانه بهره‌برداری از معادن بعنوان وثیقه قابل قبول از سوی نظام بانکی ، خواسته رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران است تا دغدغه فعالان معدنی برطرف گردد

کد خبر: 990702003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ مهر ۹۹ - ۸:۴۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، پذیرش پروانه بهره‌برداری از معادن بعنوان وثیقه قابل قبول از سوی نظام بانکی ، خواسته رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران است تا دغدغه فعالان معدنی برطرف گردد

پذیرش پروانه بهره‌برداری از معادن بعنوان وثیقه قابل قبول از سوی نظام بانکی

پذیرش پروانه بهره‌برداری از معادن بعنوان وثیقه قابل قبول از سوی نظام بانکی
رییس سازمان نظام مهندسی معدن بیان کرد:
بانک‌ ها پروانه بهره‌برداری از معادن را بعنوان وثیقه بپذیرند
تقی نبئی خواستار پذیرش پروانه بهره‌برداری از معادن بعنوان وثیقه قابل قبول از سوی نظام بانکی شد تا دغدغه فعالان معدنی برطرف گردد.
روز ۳ شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان نظام مهندسی معدن ایران با بانک تجارت در محل این بانک گفت: سازمان نظام مهندسی معدن کشور هجده سال از عمر فعالیتش سپری شده و چهل و یک هزار نفر عضو حقیقی و ۲ هزار نفر عضو حقوقی دارد و از بیشتر ظرفیت‌های خود استفاده میکند.
نبئی ادامه داد: اکنون بخش اکتشاف به منزله زیربنای توسعه بخش معدن محسوب می‌ گردد و چنانچه طرح و سرمایه‌گذاری به درستی انجام نگردد، ریسک فعالیت ‌های معدنی را بدنبال دارد.
به گفته وی، امروز سی و یک استان کشور برخوردار از سازمان نظام مهندسی معدن است و اعضای حقیقی و حقوقی ظرفیت رشد ۵ برابری دارد و پیامد گسترش فعالیتها را بدنبال خواهد داشت.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، ضمن یادآوری سهم یک درصدی بخش معدن در تولید ناخالص داخلی، تصریح کرد: انتظار می‌ رود این سهم ظرف یک تا یک ونیم سال آینده به ۱.۵ درصد برسد و چنانچه فرآیندهای لازم انجام گردد، بخش معدن ظرفیت رسیدن به سهم ۳ درصدی در تولید ناخالص داخلی را دارد.
وی تصریح کرد: امروز نگاه ‌ها در بخش معدن، نسبت به گذشته متفاوت است، جلوگیری از خام‌فروشی و توجه به فرآوری مواد معدنی مورد تاکید قرار دارد.
نبئی اظهار داشت: امروز با وجود محدودیت‌ های ناشی از فروش نفت و پیامدهای بحران کرونا، بخش معدن می ‌تواند در سال جهش تولید نقش تاثیرگذار در اقتصاد کشور را ایفا کند.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، ابراز امیدواری کرد: امضای تفاهم نامه با بانک یاد شده این امکان را فراهم سازد تا اعضای سازمان در استان‌ ها بتوانند برای پشتیبانی مالی از آن بهره گیرند.
طبق آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، شمار معادن فعال کشور به رقم ۵ ‌هزار و ششصد معدن رسیده و سالیانه به طور متوسط از آنها چهارصد میلیون تن مواد معدنی استخراج میشود که شصت تا شصت و پنج درصد آنها مصالح ساختمانی است.
تفاهم نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی معدن ایران و بانک تجارت توسط تقی نبئی و حمید رضا شریفیان معاون مدیر عامل بانک مزبور امضا شد.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ مهر ۹۹
479 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0