بی‌توجهی شهرداری آبادان به گزارش مهندسان ناظر، دلیل حادثه ساختمان متروپل بی‌توجهی شهرداری آبادان به گزارش مهندسان ناظر، دلیل حادثه ساختمان متروپل

بی‌توجهی شهرداری آبادان به گزارش مهندسان ناظر، دلیل حادثه ساختمان متروپل

بی‌توجهی شهرداری آبادان به گزارش مهندسان ناظر، دلیل حادثه ساختمان متروپل ، است. شهرداری آبادان به گزارشات سازمان نظام مهندسی درباره وضعیت ساخت و ساز این طرح توجه نکرد

کد خبر: 010303004 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ خرداد ۰۱ - ۱۰:۲۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، بی‌توجهی شهرداری آبادان به گزارش مهندسان ناظر، دلیل حادثه ساختمان متروپل ، است. شهرداری آبادان به گزارشات سازمان نظام مهندسی درباره وضعیت ساخت و ساز این طرح توجه نکرد

بی‌توجهی شهرداری آبادان به گزارش مهندسان ناظر، دلیل حادثه ساختمان متروپل

بی‌توجهی شهرداری آبادان به گزارش مهندسان ناظر، دلیل حادثه ساختمان متروپل
بی‌توجهی شهرداری آبادان به گزارش مهندسان ناظر متروپل
بی‌توجهی شهرداری آبادان به گزارش مهندسان ناظر، دلیل حادثه ساختمان متروپل است.
سرپرست سازمان نظام مهندسی کل کشور با اشاره به حادثه ساختمان متروپل آبادان بیان کرد: شهرداری آبادان به گزارشات سازمان نظام مهندسی درباره وضعیت ساخت و ساز این طرح توجه نکرد.
حمزه شکیب گفت: طبق گزارش مقدماتی و اطلاعات فعلی که نیاز به تکمیل دارد، ساختمان متروپل در سال نود و شش پروانه ساخت را اخذ کرده است، اما طراحی ساختمان توسط سازمان نظام‌مهندسی انجام نشده است.
شکیب افزود: پس از این که دفتر نمایندگی سازمان نظام‌مهندسی در آبادان متوجه ساخت این برج شد، ورود کرد و پیمانکار مجبور شده تا مهندس ناظر را انتخاب کند.
وی اظهار داشت: مهندسان ناظر، فرآیند ساخت را به‌صورت مرتب کنترل کرده‌اند و گزارش وضعیت بحرانی پروژه را داده‌ بود؛ حتی در آخرین گزارش خود که مربوط به سال ۱۴۰۱ است، یک‌بار دیگر گزارش وضعیت بحرانی پروژه به شهرداری داده شد، ولی توجهی به گزارش سازمان نظام ‌مهندسی نشد.
سرپرست سازمان نظام مهندسی کل کشور تصریح کرد: سازمان نظام‌مهندسی وظیفه قانونی و ابزار توقف طرح را ندارد و فقط می ‌تواند در طول فرآیند ساخت، گزارش تخلفات را به شهرداری ارایه دهد و شهرداری می ‌بایست جلوی ساخت‌وساز غیرمجاز را بگیرد.
شکیب افزود: در تخلفی آشکار سه طبقه این برج به ‌صورت اضافه ساخته شده است و بی‌توجهی به گزارش مهندسان ناظر این فاجعه را رقم زد.
وی عنوان کرد: این حادثه باید درسی باشد که مقررات ملی ساختمان را رعایت کنیم.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ خرداد ۰۱
271 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0