استاندارد نبودن متروپل آبادان و جدی نگرفتن هشدار‌های داده شده به شهرداری استاندارد نبودن متروپل آبادان و جدی نگرفتن هشدار‌های داده شده به شهرداری

استاندارد نبودن متروپل آبادان و جدی نگرفتن هشدار‌های داده شده به شهرداری

استاندارد نبودن متروپل آبادان و جدی نگرفتن هشدار‌های داده شده به شهرداری ، ساختمان ده طبقه متروپل آبادان مشکلات فنی داشت که به آن ‌ها توجهی نگردید

کد خبر: 010303005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ خرداد ۰۱ - ۱۰:۲۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، استاندارد نبودن متروپل آبادان و جدی نگرفتن هشدار‌های داده شده به شهرداری ، ساختمان ده طبقه متروپل آبادان مشکلات فنی داشت که به آن ‌ها توجهی نگردید

استاندارد نبودن متروپل آبادان و جدی نگرفتن هشدار‌های داده شده به شهرداری

استاندارد نبودن متروپل آبادان و جدی نگرفتن هشدار‌های داده شده به شهرداری
استاندارد نبودن متروپل و هشدار‌هایی که جدی گرفته نشد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان بیان کرد: ساختمان ده طبقه متروپل آبادان مشکلات فنی داشت که به آن ‌ها توجهی نگردید.
کوروش خواجوی اظهار داشت: مهندسان ناظر اجرای طرح برج ده طبقه متروپل آبادان تا ششم اردیبهشت ماه امسال در مورد وضعیت سازه این ساختمان به مالک و مراجع مربوط اخطار‌هایی دادند. استاندارد نبودن ساختمان متروپل و هشدار‌هایی که جدی گرفته نشد.
خواجوی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی از نظر قانونی فقط اختیار هشدار و تذکر‌های فنی دارد و ابزار و ضمانت اجرایی برای توقف یک طرح را ندارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با بیان اینکه همه اشکالات سیستمی که در این ساختمان وجود دارد، مورد بررسی قرار گیرند، گفت: از نظر ساختاری، وظیفه مهندس ناظر و سازمان نظام مهندسی، اعلام وضعیت و مشکلات فنی موجود است و مسئولیتی برای توقف طرح‌ های عمرانی در حوزه اختیار‌های ما نیست، زیرا این قانون در وظایف سازمان پیش بینی نشده است.
وی در مورد طرح ‌های مشابه به ساختمان متروپل بیان کرد: نامه‌های متعددی از طرف مهندسان ناظر ارائه گردیده و سازمان نیز نامه‌هایی در این مورد، به شهرداری شهرستان ‌های مختلف داده است.
خواجوی، تعداد نامه‌ های ارسالی به شهرداری ‌ها با مضمون تذکر جدی را حدود پنج هزار مورد برای پنج هزار ساختمان اعلام و بیان کرد: بخش عمده‌ای از این تذکرات منجر به توقف طرح می‌ گردد و شهرداری در بیشتر موارد همکاری می‌ کنند، اما موارد استثناء وجود دارد که شهرداری برای توقف اقدام می ‌کند، اما مالک مقاومت کرده و با حصارکشی اطراف طرح، بصورت نامحسوس عملیات ساخت و ساز را ادامه می ‌دهد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان افزود: از عملیات ‌های ساخت و ساز پشت حصار‌ها آمار دقیقی در دست نیست و بعد‌ها مشخص می‌ گردد که باوجود اخطار‌های مهندسان ناظر و درخواست توقف از طرف سازمان نظام مهندسی، عملیات متوقف نشده است.
خواجوی، راه حل قطعی برای جلوگیری از اجرای طرح ‌های عمرانی غیراستاندارد و غیرمجاز را توجه مالکان و سرمایه گذاران به تذکر‌ات و اخطار‌های مهندسان ناظر و خودداری از ادامه طرح ‌ها دانست.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ خرداد ۰۱
767 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0