متروپل آبادان زنگ خطری برای ساخت و سازهای غیر اصولی در یزد متروپل آبادان زنگ خطری برای ساخت و سازهای غیر اصولی در یزد

متروپل آبادان زنگ خطری برای ساخت و سازهای غیر اصولی در یزد

متروپل آبادان زنگ خطری برای ساخت و سازهای غیر اصولی در یزد ، است. رعایت مقررات ملی کنترل ساختمان در بخشهای متعدد نادیده گرفته می شود

کد خبر: 010306007 تاریخ انتشار: جمعه ۶ خرداد ۰۱ - ۳:۲۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، متروپل آبادان زنگ خطری برای ساخت و سازهای غیر اصولی در یزد ، است. رعایت مقررات ملی کنترل ساختمان در بخشهای متعدد نادیده گرفته می شود

متروپل آبادان زنگ خطری برای ساخت و سازهای غیر اصولی در یزد

متروپل آبادان زنگ خطری برای ساخت و سازهای غیر اصولی در یزد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با ابراز تاسف از ریزش ساختمان متروپل در آبادان، این اتفاق ناگوار را زنگ خطری برای ساخت و سازهای غیر اصولی در یزد دانست.
«مجتبی فرهمند» با بیان اینکه رعایت مقررات ملی کنترل ساختمان در بخشهای متعدد نادیده گرفته می شود، ادامه داد: این‌گونه سهل انگاری ها سبب میشود تا جان مردم به خطر بیفتد.
فرهمند با بیان اینکه عدم توجه به گزارشات ناظرین پروژه ها و بعضا خارج شدن برخی پروژه ها از فرایند سازمان نظام مهندسی ساختمان باعث اتفاقاتی نظیر متروپل میشود، اظهار داشت: اتفاقات این چنینی فرای بحثهای نمایانی همچون جان باختن هموطنان عزیزمان، دارای لایه های پنهانی از بروز ناهنجاری های اجتماعی است که رفع آنها نیازمند صرف سالها زمان و هزینه است.
وی با اشاره به اتلاف سرمایه های ملی ناشی از سهل انگاری های این چنینی، اظهار داشت: صنعت ساختمان سازی یکی از صنایع وابسته به منابع طبیعی ای همچون خاک و آب است که هرگونه اتلاف در این حوزه با خسارات جبران ناپذیری همراه می شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: خوشبختانه در استان یزد به واسطه تفویض اختیاری که از سوی دادستانی به نظام مهندسی شده است، اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته، اما بنظر میرسد تا وقتی که همه دستگاههای اجرایی و وابسته به این حوزه همگام و پشتیبان یک دیگر نشوند، نمی توان به قطعیت از عدم وقوع اینگونه حوادث در استان سخن گفت.
فرهمند با بیان اینکه ریزش ساختمان متروپل در آبادان زنگ خطری برای توجه جدی مسئولان استان به اینگونه موضوعات است، اظهار داشت: در استان و به خصوص در شهر یزد ساختمانهایی در حال ساخت است که در صورت سهل انگاری ناشی از عدم توجه به مقررات ملی ساختمان و مباحث مهندسی می تواند به سرانجام متروپل منجر شود و فاجعه ای عظیم را در استان رقم بزند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ خرداد ۰۱
244 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0