هشدار در مورد افزایش تورم مسکن ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان

هشدار در مورد افزایش تورم مسکن

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان با عنوان اینکه افزایش بدون برنامه وام مسکن سبب افزایش تورم می گردد، بیان کرد: ساماندهی بازار مسکن نیازمند تشکیل یک تیم اقتصادی با مدیریت وزارت راه و مشارکت وزارت‌خانه های تعاون، اقتصاد، بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار است.

کد خبر: 980118008 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۸ - ۱:۳۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان با عنوان اینکه افزایش بدون برنامه وام مسکن سبب افزایش تورم می گردد، بیان کرد: ساماندهی بازار مسکن نیازمند تشکیل یک تیم اقتصادی با مدیریت وزارت راه و مشارکت وزارت‌خانه های تعاون، اقتصاد، بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار است.

هشدار در مورد افزایش تورم مسکن

هشدار در مورد افزایش تورم مسکن

هشدار در مورد  افزایش تورم مسکن

فرج الله رجبی با یادآوری اینکه افزایش وام مسکن بعد از مصوبه اخیر مجلس در لایحه بودجه سال نود و هشت، در مورد افزایش پنج هزار میلیارد تومانی سرمایه بانک مسکن صورت گرفته است، ادامه داد: این موضوع بسیار حائز اهمیت است که آیا در نهایت میخواهیم قاعده عرضه و تقاضا را در بازار مسکن قبول کنیم. از این رو اولویت اول، در این حوزه، بازگشت سرمایه ها به بازار مسکن است و پس از آن میتوان اقداماتی مانند افزایش تسهیلات مسکن را در دستور کار قرار داد.
رجبی تصریح کرد: یکی از نکات قابل توجه در بحث افزایش وام مسکن، مسئله میزان سود تسهیلات است، از این رو باید به نقطه ای برسیم که نه از جیب مردم برای ارائه وام به عده ای خرج کنیم و نه این که متقاضیان بدون پشتوانه مالی بمانند.
عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به اینکه طی ۳ سال اخیر کمبود ساخت ۱٫۵ میلیون واحد مسکونی داشته ایم که سبب افزایش قیمت مسکن و افزایش بیکاری کارگران ساختمانی شده است، گفت: ساماندهی بازار مسکن نیازمند تشکیل یک تیم اقتصادی با مدیریت وزارت راه و شهرسازی و مشارکت وزارت‌خانه های تعاون، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار است.

هشدار در مورد افزایش تورم مسکن

وی خاطرنشان کرد: قطعا افزایش تسهیلات مسکن با برنامه ریزی صورت گرفته و افزایش وام بخشی از مراحل ساماندهی بازار مسکن باشد، این مسئله میتواند به تحریک بازار کمک شایانی کند، ولی در غیر اینصورت، مشکلاتی مانند افزایش تورم رخ میدهد.

منبع: آگاهان ایده نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ فروردین ۹۸
621 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0