یک عزل و نصب عجیب در نظام مهندسی ساختمان عزل و نصب عجیب

یک عزل و نصب عجیب در نظام مهندسی ساختمان

در حالی دیروز ریاست هیئت اجرایی انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان برکنار و فردی دیگر به این سمت منصوب گردیده که بنظر می‌ رسد این اقدام مبنای قانونی ندارد. مسئله‌ای که معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه بایستی سریع به آن ورود پیدا کند.

کد خبر: 980331002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳۰ خرداد ۹۸ - ۶:۵۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، در حالی دیروز ریاست هیئت اجرایی انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان برکنار و فردی دیگر به این سمت منصوب گردیده که بنظر می‌ رسد این اقدام مبنای قانونی ندارد. مسئله‌ای که معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه بایستی سریع به آن ورود پیدا کند.

یک عزل و نصب عجیب در نظام مهندسی ساختمان

یک عزل و نصب عجیب در نظام مهندسی ساختمان

یک عزل و نصب عجیب در نظام مهندسی ساختمان/ لزوم ورود وزارت راه به حاشیه جدید شورای مرکزی

بر اساس با مصوبه نشست های صد و هشتاد و هشت و صد و نود و دو شورای مرکزی و هم‌چنین مصوبه اجلاس هجدهم هیات عمومی اردبیل نظام نامه انتخابات شورای مرکزی که ملاک عمل برای انتخابات شورای مرکزی بوده و مبنای برگزاری فرآیند انتخابات این سازمان بشمار می‌آید.

براساس بند یک از فصل دوم این نظامنامه و در نشست دویست و سی و هفتم شورای مرکزی در مورخ پانزدهم اسفند ماه نود و هفت، با دستور کار «انتخاب هیات اجرایی انتخابات» برگزار گردید. طبق این اساس پنج نفر با دستور کار پیوست بعنوان اعضای هیئت اجرایی انتخابات انتخاب شده و احکام خود را نیز اخذ کردند.
این هیئت در قدم بعدی و در نشست مورخ بیست و یکم اسفند ماه نود و هفت از میان اعضای خود منصور بهادری را بعنوان رئیس هیئت اجرایی انتخابات برگزید.

در ادامه این هیئت بنا به شرح وظایف خود و با تمرکز بر شفافیت و ایجاد بستری مناسب جهت برگزاری انتخابات با رعایت قانون و نظام نامه های مرتبط فعالیت خود را تا به امروز به سرانجام رسانده است.

این در حالیست که دیروز بدنبال ابلاغ کتبی رد صلاحیت سه نفر از کاندیداها که دارای رای محکومیت قطعی از شورای انتظامی هستند و به تائید هیئت اجرایی انتخابات رسیده است، ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان طی نامه‌ای به معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه ذبیح اله حبیبی از استان فارس را بعنوان رئیس هیئت اجرایی انتخابات معرفی کرده است. نکته قابل تامل این‌ که حبیبی عضو هیئت اجرایی انتخابات نیست.

یک عزل و نصب عجیب در نظام مهندسی ساختمان

از طرف دیگر طبق قانون، تغییر در ترکیب هیئت اجرایی انتخابات در حیطه وظایف رئیس شورای مرکزی نیست و این کار نیازمند اخذ مصوبه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان است. مشخص نیست این اقدام با استناد به چه ماده فراقانونی صورت گرفته و چه مسائلی در پشت پرده در حال روی دادن است.

گفته میشود در واکنش به تصمیم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان برای دخالت در انتخابات هشتمین دوره شورای مرکزی حدود بیست نفر از اعضا در نشست مورخ بیست و هشتم خردادماه شورای مرکزی حضور نداشته و به علت، به حدنصاب نرسیدن نشست مذکور برگزار نشده است. بنظر می‌ رسد معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی باید هرچه سریع‌ تر وارد این ماجرا شده و به تخلفات احتمالی رسیدگی کند.

منبع: آرمان اقتصادی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ خرداد ۹۸
582 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0