روایتی از ساختمان ‌های نوساز فرسوده به دلیل کیفیت پائین ساخت و ساز روایتی از ساختمان ‌های نوساز فرسوده به دلیل کیفیت پائین ساخت و ساز

روایتی از ساختمان ‌های نوساز فرسوده به دلیل کیفیت پائین ساخت و ساز

روایتی از ساختمان ‌های نوساز فرسوده به دلیل کیفیت پائین ساخت و ساز ،در این خبر آمده است. روز شنبه سی و یکم خرداد نود و نه، هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز میزبان اصحاب رسانه استان بود

کد خبر: 990402008 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲ تیر ۹۹ - ۱۱:۲۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، روایتی از ساختمان ‌های نوساز فرسوده به دلیل کیفیت پائین ساخت و ساز ،در این خبر آمده است. روز شنبه سی و یکم خرداد نود و نه، هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز میزبان اصحاب رسانه استان بود

روایتی از ساختمان ‌های نوساز فرسوده به دلیل کیفیت پائین ساخت و ساز

روایتی از ساختمان ‌های نوساز فرسوده به دلیل کیفیت پائین ساخت و ساز

 

به دلیل کیفیت پایین؛
روایتی از ساختمان‌های نوسازی که فرسوده شدند

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با ابراز تاسف از این که در کشورمان در حال تولید بافت فرسوده جدید هستیم، تصریح کرد: در برخی موارد ساختمان‌ های نوساز به دلیل کیفیت پایین ساخت از ابتدا فرسوده محسوب می گردند.

روز شنبه سی و یکم خرداد نود و نه، هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز میزبان اصحاب رسانه استان بود.

در این جلسه، که با موضوع ارتقای کیفیت ساخت و ساز و با رعایت پروتکلهای بهداشتی در محل سالن همایش ساختمان شماره دو سازمان برگزار گردید، در آغاز نشست، پس از خوشامد گویی امیررضا کاظمینی مدیر روابط عمومی سازمان، صنوبر ریاست سازمان ضمن معرفی عوامل موثر در عمر مفید ساختمان، با عنوان این که سازمان نظام مهندسی استان البرز نسبت به بررسی علل کاهش عمر مفید ساختمان ‌ها اقدام کرده است، به کارگیری مصالح استاندارد و با کیفیت، کیفیت ساخت و هم‌چنین نگه‌داری و مراقبت از ساختمان به هنگام بهره برداری را از جمله مهمترین این عوامل برشمرد.
صنوبر با اشاره به احتمال وقوع زمین لرزه در کشور، گفت: گام اول ساخت مبحث اسکلت ساختمانی است که در این راستا توافقاتی در راستای نظارت جدی بر وضعیت احداث ساختمان ‌ها با سازمان استاندارد داشته ایم.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش بیان کرد: متأسفانه در کشورمان در حال تولید بافت فرسوده جدید هستیم، در برخی موارد ساختمان‌های نوساز به دلیل کیفیت پایین ساخت از ابتدا فرسوده محسوب می گردند.
صنوبر ادامه داد: این بافت ‌های به ظاهر جدید ساخت شده اما ناکارآمد در محلاتی از کرج مانند حسن آباد، حصارک، حیدرآباد و غیره حتی گاهی بصورت ساختمان ‌های برج مانند احداث می ‌گردد که چون استانداردهای لازم را ندارند در هنگام وقوع زلزله‌ای بزرگ یک فاجعه را رقم خواهند زد.
وی افزود: اگر مراجع صدور پروانه فعال‌تر کار کنند، جلوی بسیاری از ساخت و سازهای غیرمجاز فعلی و هم‌چنین تولید بافت ناکارآمد و فرسوده شهری گرفته می‌ شود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز در تشریح اقدامات سازمان برای افزایش عمر ساختمان ها گفت: در بحث مصالح کاربردی در ساختمان ‌ها طبق افق ۱۴۰۴، در سال جاری مبحث استفاده از یک رده مقاومتی بالاتر برای بتن مورد استفاده در ساخت و سازهای جدید را پیش برده ایم که این مهم اکنون در حال اجرا است، در بحث اسکلت ساختمان نیز توافقاتی را با سازمان ملی استاندارد در بخش نظارت بر ساخت و سازها پیش خواهیم برد تا مصالح مصرفی در اسکلت ساختمان از کیفیت بالایی برخوردار باشد.
وی، مبحث مراقبت و نگه داری از ساختمان‌ها در زمان بهره برداری را از نکات مهم در افزایش عمر مفید ساختمانها دانست و افزود: افزایش عمر مفید ساختمان و اطمینان از ایمنی ساختمان از جمله موارد حاصل از اجرا مراقبت و نگه داری از ساختمان‌ها است.

وی در بخش دیگری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت کاهش رفت و آمدها به ادارات، گفت: در حال حاضر بیش از نود و پنج درصد از خدمات مهندسی در سازمان نظام مهندسی البرز بصورت الکترونیک ارائه می ‌گردد.
وی تصریح کرد: سازمان نام مهندسی ساختمان البرز برخی ظرفیت ‌ها برای بافت ‌های فرسوده در نظر گرفته است که آن را به مهندسان زیر مجموعه خود تخصیص می ‌دهد تا در قالب آن از تخفیفات مربوطه در ارائه خدمات ساخت و ساز در بافت‌ های فرسوده استفاده کنند.
صنوبر با اشاره به این که متأسفانه در کشورمان در حال تولید بافت فرسوده جدید هستیم، گفت: در این خصوص بافت‌های فرسوده و ناکارآمد صفر کیلومتر تازه ساخت اجرایی می‌ کنیم که کیفیت ساخت مطلوبی ندارد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز بیان کرد: این بافت ‌های به ظاهر جدید ساخت شده اما ناکارآمد در محلاتی از کرج مانند حسن آباد، حصارک، حیدرآباد و غیره حتی گاهی بصورت ساختمان ‌های برج مانند احداث می‌ گردد که چون استانداردهای لازم را ندارند در هنگام وقوع زلزله‌ای بزرگ یک فاجعه را رقم خواهند زد.
صنوبر افزود: اگر مراجع صدور پروانه فعال‌تر کار کنند، جلوی بسیاری از ساخت و سازهای غیرمجاز فعلی و هم‌چنین تولید بافت ناکارآمد و فرسوده شهری گرفته می ‌شود.
وی در بخش دیگری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت کاهش رفت و آمدها به ادارات، گفت: در حال حاضر بیش از نود و پنج درصد از خدمات مهندسی در سازمان نظام مهندسی البرز بصورت الکترونیک ارائه می‌گردد.
صنوبر با عنوان این که شناسنامه فنی و ملکی ساختمان از سال گذشته در استان البرز صادر می ‌گردد، یاد آور شد: گام های ابتدایی این اقدام برداشته شده است اما نیازمند بهبود است تا بهره برداران با اطمینان خاطر از وضعیت ساختمان ساخته شده مطلع گردند.
در ادامه هیات رییسه سازمان به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ تیر ۹۹
457 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0