افزایش چشمگیر صدور جواز ساخت مسکن در استان تهران طی پنج ماه اخیر افزایش چشمگیر صدور جواز ساخت مسکن در استان تهران طی پنج ماه اخیر

افزایش چشمگیر صدور جواز ساخت مسکن در استان تهران طی پنج ماه اخیر

افزایش چشمگیر صدور جواز ساخت مسکن در استان تهران طی پنج ماه اخیر ، صورت گرفته است. روز یک‌شنبه نشست خبری در محل ساختمان نظام مهندسی استان تهران برگزار گردید

کد خبر: 010530004 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۰ مرداد ۰۱ - ۴:۴۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، افزایش چشمگیر صدور جواز ساخت مسکن در استان تهران طی پنج ماه اخیر ، صورت گرفته است. روز یک‌شنبه نشست خبری در محل ساختمان نظام مهندسی استان تهران برگزار گردید

افزایش چشمگیر صدور جواز ساخت مسکن در استان تهران طی پنج ماه اخیر

افزایش چشمگیر صدور جواز ساخت مسکن در استان تهران طی پنج ماه اخیر
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان داشت؛
جهش ساخت مسکن در سال ۱۴۰۱
رامین کرمی از افزایش چشمگیر صدور جواز ساخت مسکن در استان تهران طی پنج ماه اخیر خبر داد و افزود: به علت سیاست دولت قبل، پروانه ساخت مسکن از حدود چهل میلیون مترمربع در سال ۹۲ به سیزده میلیون مترمربع در سال ۹۹ کاهش یافته بود.
«رامین کرمی» روز یک‌شنبه در نشست خبری که در محل ساختمان نظام مهندسی استان تهران برگزار گردید، در پاسخ به پرسشی در مورد وضعیت ساخت و سازها، گفت: در چند سال اخیر روند ساخت و ساز مسکن در کشور کاهش چشمگیری داشت که ناشی از سیاست دولت گذشته بود، اما در ۵ ماه اخیر افزایش و جهش ساخت و ساز را شاهده بودیم تا جایی که اکنون در سطح استان تهران از دماوند و فیروزکوه تا شهریار، قرچک، ورامین و واوان جواز ساخت در حجم زیادی صادر شده است.
کرمی اظهار داشت: در پایان دولت احمدی‌نژاد برای حدود چهل میلیون مترمربع پروانه ساخت صادر شد که این رقم در سال نود و نه به چهارده میلیون مترمربع کاهش یافت؛ این در حالی که تعداد مهندسان در همین بازه زمانی ۲ برابر شده بود.
وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی با هدف رفع دغدغه اجرایی نهضت ملی مسکن، روز گذشته جلسه‌ای را با اداره کل راه و شهرسازی استان تهران برگزار کرد، ادامه داد: اجرای نهضت ملی مسکن در استان تهران پیشرفت خوبی دارد. در شهرستان اسلام شهر و شهریار برخی پروژه‌ ها به بخش گازرسانی رسیده‌اند. پروژه دو هزار واحدی نهضت ملی مسکن در اسلامشهر نیز در مرحله سفت کاری قرار دارد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: هم راستا با تکلیف قانونی در طرح نهضت ملی مسکن کاملاً همراه دستگاه‌های اجرایی و دولت هستیم. تسهیل در خدمات گازرسانی به طرح‌ های نهضت ملی در استان تهران را در دستور کار داریم.
کرمی به سیاست دولت در اجرای نهضت ملی اشاره کرد و گفت: اکنون بخش جذب سرمایه، هم داخلی و هم خارجی در نهضت ملی مسکن مهم‌ترین مشکل ما است. نیاز به انتقال تجارب ساخت از کشورهای صاحب تکنولوژی داریم، البته با سیاست دولت می‌ توانیم سرمایه جذب کنیم و به جای ورود شرکت‌ های خارجی، خط تولید تکنولوژی مصالح به ایران بیاید.
کرمی، هم‌چنین خبر داد که تخفیفات پنجاه درصدی خدمات مهندسی در تمامی پروژه‌های نهضت ملی مسکن ادامه دارد.
«مرتضی جهان تیغ» معاون خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی نیز در این جلسه بیان کرد: متولی صدور پروانه ساختمانی شهرداری است، اما بعنوان مرجع ناظر بر پروژه‌ها برای معرفی مهندس ناظر که بر اساس آمار موجود در بخش «ساخت مسکن شهری» است، در سال ۱۴۰۰ برای حدود شش هزار ساختمان ناظر معرفی گردید که از نظر متراژ معادل هشت میلیون مترمربع در بیست و دو منطقه تهران جواز ساخت صادر شده است.
وی گفت: در سال ۱۴۰۱ تا امروز نیز برای حدود دو هزار ساختمان که حدود دو میلیون و پانصد هزار مترمربع است در بیست و دو منطقه تهران جواز ساخت صادر شده است.
منبع : ایران آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ مرداد ۰۱
238 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0