دعوت گزینشی از رسانه‌ ها در سفر رئیس سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان دعوت گزینشی از رسانه‌ ها در سفر رئیس سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان

دعوت گزینشی از رسانه‌ ها در سفر رئیس سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان

دعوت گزینشی از رسانه‌ ها در سفر رئیس سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان ، رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور در سفری وارد خرم‌آباد شد

کد خبر: 001025001 تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ دی ۰۰ - ۸:۵۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دعوت گزینشی از رسانه‌ ها در سفر رئیس سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان ، رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور در سفری وارد خرم‌آباد شد

دعوت گزینشی از رسانه‌ ها در سفر رئیس سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان

دعوت گزینشی از رسانه‌ ها در سفر رئیس سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان

دعوت گزینشی از رسانه‌ ها در سفر رئیس سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور در سفری وارد خرم‌آباد شد؛ این در حالی است که حضور رسانه‌ها برای پوشش برنامه‌های «احمد خرم» گزینشی و با حذف رسانه‌های منتقد صورت گرفته است.
با آغاز به کار هیئت‌مدیره جدید سازمان نظام‌مهندسی استان لرستان به‌عنوان بزرگ ‌ترین تشکل صنفی این استان امید می ‌رفت که رویه‌های غلط در این سازمان اصلاح گردد، ولی بازهم شاهد تکرار رخدادهای عجیب هستیم که آخرین مورد آن را می‌توان در حذف رسانه‌های منتقد از پوشش برنامه‌های سفر رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشور مشاهده کرد.
پنج‌شنبه در ادامه سفرهای استانی احمد خرم رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور، لرستانی ‌ها میزبان وی بودند اما دعوت گزینشی از اصحاب رسانه‌ها علامت سؤال‌های زیادی ایجاد کرده است.
احمد خرم که پیش ‌از این از استان ‌های مختلف بازدید داشته و به جمع مهندسان رفته است امروز وارد مرکز لرستان شد و پس از ادای احترام به مقام شهدا و حضور بر مزار شهیده مهندس مهدیه هراتی و زنده‌یاد عزت‌الله فیلی بنیان‌گذار سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان راهی «مراسم تجلیل از زحمات هیئت‌مدیره دوره هشتم» شد.
دعوت گزینشی از رسانه ‌ها در سفر رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان
این در حالی است که به نظر نمی ‌رسد برنامه‌های سفر وی ممنوعیتی برای پوشش توسط اصحاب رسانه داشته باشد به ‌طوری‌ که در سایر استان‌ ها نیز از رسانه‌های مختلف برای پوشش برنامه‌های سفر دعوت به‌عمل‌آمده است لذا حذف برخی رسانه‌ها شائبه‌ هایی مبنی بر ایجاد مانع برای انتقال مسائل و انتقادات موجود از عملکرد و فعالیت این سازمان در استان ایجاد می‌کند.
مدت‌هاست حواشی و سوالات زیادی درباره مأموریت‌ ها و وظایف سازمان ایجادشده که متأسفانه هم‌چنان بستری برای پاسخگویی به این نکات فراهم نشده و هر روز دسترسی اصحاب رسانه‌ها به اطلاعات لازم محدودتر می‌شود.
بارها مهندسان لرستانی طی هفته ‌های گذشته در گروه‌های مختلف کاری و حرفه‌ای خود از عدم پاسخ‌گویی و ارائه گزارش کار هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لب به انتقاد گشوده‌اند اما مسیری که این سازمان برای محدود کردن اصحاب رسانه و تسهیل فرآیند پاسخگویی در پیش‌گرفته به نظر می‌رسد به بن‌بست ختم خواهد شد.
وضعیت کنونی ساختمان نیمه‌کاره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان، روند فعالیت اجرایی آن، تأمین هزینه‌های ساخت و مسائل مختلف پیرامون آن از جمله نکاتی است که بنظر می ‌رسد پاسخ روشنی درباره آن از سوی این سازمان ارائه نشده است و انتظار می ‌رود دستگاه ناظر این سازمان یعنی اداره کل راه و شهرسازی لرستان در این زمینه وارد میدان شده و بستر پاسخگویی و شفاف‌سازی متولیان را فراهم کند.
دعوت گزینشی از رسانه ‌ها در سفر رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان
روند فعالیت سامانه ارجاع کار و مسائل مختلف مرتبط با آن، شنیدن انتقادات جامعه بزرگ مهندسین استان لرستان، نارضایتی بخشی از بدنه سازمان نظام‌مهندسی استان لرستان، تعامل بین بخشی این مجموعه با نهادهای مرتبط با صنعت ساختمان ازجمله شهرداری ‌ها و ده‌ها مسئله دیگر لزوم ایجاد فضای شیشه‌ای و شفاف در سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان را دوچندان کرده است، با این تفاسیر اگر همتی از سوی هیئت‌مدیره فعلی برای رفع مشکلات یادشده وجود ندارد قطعاً انتظار از دستگاه‌های ناظر برای رفع این نقیصه مضاعف خواهد بود.
معاون عمرانی استاندار لرستان در آخرین نشستی که با هیئت‌مدیره جدید سازمان نظام‌مهندسی استان لرستان داشت تکالیف متعددی برای این مجموعه تعیین کرد که با توجه به جدیت و پی گیری‌های متعدد احمدرضا دالوند به‌زودی این مجموعه باید پاسخگوی مطالبات در حوزه‌های مطرح شده باشد.
انتظار می‌ رود مجموعه فنی استان لرستان از جمله معاونت عمرانی و اداره کل راه و شهرسازی ورود جدی‌تری برای به سامان کردن مشکلات سازمان نظام‌مهندسی و نزدیک شدن این مجموعه به سازمان مطلوب و مدنظر جامعه بزرگ مهندسان داشته باشند تا دست‌کم شاهد نقش‌آفرینی جدی‌تر این سازمان تخصصی در مسیر توسعه استان باشیم؛ موضوعی که تاکنون محقق نشده است.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ دی ۰۰
444 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0