میزگردی با حضور حمیدرضا کافی و مشاور رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی میزگردی با حضور حمیدرضا کافی و مشاور رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی

میزگردی با حضور حمیدرضا کافی و مشاور رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی

میزگردی با حضور حمیدرضا کافی و مشاور رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، برگزار شد. ۳۲۷ساختمان ناایمن در مشهد به مراجع قضایی معرفی شده اند

کد خبر: 010413004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ تیر ۰۱ - ۱۱:۲۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، میزگردی با حضور حمیدرضا کافی و مشاور رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، برگزار شد. ۳۲۷ساختمان ناایمن در مشهد به مراجع قضایی معرفی شده اند

میزگردی با حضور حمیدرضا کافی و مشاور رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی

میزگردی با حضور حمیدرضا کافی و مشاور رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی
خطر افزایش متروپل ها در مشهد
در میزگردی با حضور حمیدرضا کافی نیا معاون سازمان آتش نشانی مشهد و فرامرز ذوقی مشاور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی به موضوع خطر افزایش متروپلها در مشهد پرداخت.
در این میزگرد، حمیدرضا کافی نیا بیان کرد: ۳۲۷ساختمان ناایمن در مشهد به مراجع قضایی معرفی شده اند که دوازده مورد از آنها پلاسکوهایی هستند که چند سال قبل اسامی انها اعلام گردید ولی در حال حاضر با همان شرایط گذشته در حال فعالیت هستند از این رو لازم است مراجع قضایی قاطعانه با متخلفان در این زمینه برخورد کنند.
وی گفت: در حال حاضر متاسفانه برخی برج ها، مراکز عمومی دولتی و مراکز غیرمسکونی در مشهد بدون پایان کار در حال استفاده هستند.
معاون سازمان آتش نشانی مشهد تصریح کرد: به علت افزایش قیمت تجهیزات ایمنی برخی افراد این تجهیزات را برای تایید موارد آتش نشانی اجاره می کنند و بعد از دریافت گواهیهای لازم آتش نشانی آن ها را پس میدهند و ما در حال حاضر نمی دانیم چه تعداد از برجها و مراکز تجاری و مسکونی با این مساله روبرو هستند.
وی گفت: ماهانه حداقل یک انفجار در مشهد رخ میدهد و نا ایمن بودن برخی ساختمانها بگونه ای است که اگر حادثه ای رخ دهد در همان دقایق اولیه تلفات بالایی را به همراه خواهند داشت.
*** تغییر اسناد ملزم به پروانه
مشاور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی نیز در این میزگرد بیان کرد: یکی از موارد تاثیر گذار در افزایش متروپلها در مشهد تغییر اسناد ملزم به پروانه ساختمانی است از این رو اگر قرار است مرجع صادر کننده پروانه مجوز افزایش بنا بعد از تکمیل ساختمان به درخواست کننده بدهد بهتر است در همان ابتدا این مجوز را صادر کند.
فرامرز ذوقی ادامه داد: از طرفی نظام مهندسی اجازه بررسی نقشه دوم ساختمان ها را ندارد و براساس آمار مهندسان ناظر ۲۶۰۰ گزارش مبنی بر استفاده از ساختمانها در مشهد بدون تایید مهندس ناظر وجود دارد.
ذوقی با بیان اینکه به استاندارد مصالح انتقاد جدی داریم، گفت: در حال حاضر تبانی و فساد بین مالک و مهندس ناظر به حداقل ممکن رسیده است اما موارد حداقلی هم که وجود دارد بطور جدی در سازمان نظام مهندسی مورد بررسی قرار می گیرد و برای متخلفین از جمله حادثه امیریه ۳۷ که در سال گذشته رخ داد تقاضای ابطال کامل پروانه فرد خاطی درخواست گردید.
وی درباره تاثیر کمیسیون ماده صد بر افزایش ساخت و سازهای نا ایمن نیز اظهار داشت: کمیسیون ماده صد در قانون آمده است و در مورد حذف آن ما نمی توانیم اظهار نظر کنیم.
منبع: قدس آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ تیر ۰۱
1931 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0