يک بام و دو هواي وزیر راه و شهرسازی علي بختيار، نماينده گلپايگان در مجلس

يک بام و دو هواي وزیر راه و شهرسازی

سازمان نظام مهندسي ساختمان يک تشکيلات کارشناسي در زمينه ساخت وساز است که وجود آن براي قانونمند شدن و مديريت بهينه عمران کشور خیلی موثر است. از طرف ديگر استفاده از توان بخش خصوصي مي تواند بعنوان بازويي کارآمد مطرح گردد و تاثيرات خود را در عرصه هاي مهندسي برجا بگذارد. ولی با کمال تاسف شاهد اين هستيم که وزير راه به تازگي بازي نامناسبي را در پيش گرفته و تلاش دارد اين نهاد بخش خصوصي را بشدت تضعيف کند.

کد خبر: 970210008 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۷ - ۱۲:۵۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی سازمان نظام مهندسي ساختمان يک تشکيلات کارشناسي در زمينه ساخت وساز است که وجود آن براي قانونمند شدن و مديريت بهينه عمران کشور خیلی موثر است. از طرف ديگر استفاده از توان بخش خصوصي مي تواند بعنوان بازويي کارآمد مطرح گردد و تاثيرات خود را در عرصه هاي مهندسي برجا بگذارد. ولی با کمال تاسف شاهد اين هستيم که وزير راه به تازگي بازي نامناسبي را در پيش گرفته و تلاش دارد اين نهاد بخش خصوصي را بشدت تضعيف کند.

يک بام و دو هواي وزیر راه و شهرسازی

يک بام و دو هواي وزیر راه و شهرسازی

يک بام و دو هواي وزیر راه و  شهرسازی

متاسفانه آخوندي با رويکرد کاملا سليقه اي، بخش نامه هایي صادر کرده که قانون را ناديده گرفته و سبب تضعيف نظام مهندسي کشور شده است. امروزه بايد به زلزله خيز بودن کشور عنایت داشته باشيم و باور کنيم که تضعيف سازمان نظام مهندسي ساختمان، مصداق تقويت سازندگاني است که تخصص نداشته و به نام اوستا در ساخت وساز نقش دارند و در آينده بايد شاهد بيکاري مهندسان مجرب و ساخت ساختمان هاي بي کيفيت باشيم. البته آخوندي با بخش نامه هايی که صادر کرده، سبب تفرقه در هيات دولت و مهندسان شده در حاليکه قوانين و آيين نامه هاي مربوط به سازمان نظام مهندسي ساختمان با کار کارشناسي تصويب شده و سال هاست که اجرا مي شود. اين قوانين براي نظام مند کردن مهندسي کشور تهيه، بررسي و گرداوری شده است.
نکته تاسف آور در اظهارات وزير راه و شهرسازي اينجاست که مهندسان شاغل در ادارات دولتي حق کار در بخش خصوصي را ندارند که با انتقادهاي شديدي مواجه شده است. اگر قرار بر اين باشد که اين ادعا اجرايي گردد، بايد با تمامي کسانيکه بعد از پايانکار در دستگاه هاي دولتي کار مي کنند، برخورد شود.

يک بام و دو هواي وزیر راه و شهرسازی

بعبارت بهتر هيچيک از کارکنان دولت بهيچ عنوان نبايد در بخش خصوصي شاغل باشند. اين در حاليست که اکنون بسياري از کارکنان وزارت راه و شهرسازي در ساعات غير اداري به شغل دوم روي آورده اند. بنابر اين آخوندي بايد پاسخ بدهد که مگر دولت مي تواند سياست يک بام و دو هوا داشته و تنها به مهندسان نظام مهندسي زور بگويد و ديگر بخش هاي دولتي بفعاليت خودشان در بخش خصوصي ادامه دهند و حتي وزارت راه و شهرسازي کار خودش را بکند؟ عقل حکم مي کند در حوزه هايي هم چون نظام مهندسي ساختمان که بخش خصوصي تشکل دارد و با قدرت فعاليت مي کند، دولت کم ترين نقش را داشته و در امور بخش خصوصي دخالت نکند زيرا به اندازه کافي بخش خصوصي از دخالت هاي دولت ضربه خورده و لازم نيست وزارت راه در نابودي تشکلي ديگر سابقه دار شود.

منبع : تجارت آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ اردیبهشت ۹۷
848 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0