با برگزاری اولین نشست خبری اعضای شورای هفتم

مروری بر سخنان رجبی در نخستین نشست رسانه ای

با توجه به اولین نشست خبری اعضای شورای هفتم سازمان نظام مهندسی ساختمان در هفته قبل می توان بر پاسخ های فنی و سطح تخصص ریاست جدید پی برد.

کد خبر: 7597 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ بهمن ۹۵ - ۳:۰۹ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)با توجه به اولین نشست خبری اعضای شورای هفتم سازمان نظام مهندسی ساختمان در هفته قبل می توان بر پاسخ های فنی و سطح تخصص ریاست جدید پی برد.مروری بر سخنان رجبی در نخستین نشست رسانه ای

مروری بر سخنان رجبی در نخستین نشست رسانه ای

مروری بر سخنان رجبی در نخستین نشست رسانه ای

مروری بر سخنان رجبی در نخستین نشست رسانه ای

فرج الله در جواب پرسشی مبنی بر ارگان مسئول در زمینه حادثه پلاسکو، ضمن اشاره بر عمر بیش از ۵۰ ساله بنا گفت: ساختمان پلاسکو در این حادثه خوب تاب آورد، بنا ساعاتی تحمل کرد اما بایستی بکارگیری افراد فنی و متخصص در هر سطح طراحی، نظارت و اجرای ساختمان قبول کنیم.
وی ادامه داد: به قالیباف گفتم که خوش شانس بودی که پاساژ پلاسکو موقعی ساخته شد که الزامی به بکارگیری مجری ذی صلاح نبود که در این صورت و قصوری در انتخاب این مجری، که مسئولیت نظارت بر عهده اوست، قصوری از طرف شهرداری رخ داده بود، نظام مهندسی می دانست و شما و ما به هیچ وجه کوتاه نمی امدیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با تاکید بر رعایت روند و پروسه کنترل، نظارت و ارزیابی سازمان، افزود: یکی از پایه های این انظباط، نطارت با دیده به منفعت نهایی بهره بردار انچام شود؛ فلذا نخستین رویکردمان متقاعد کردن تمامی ارگانهای مرتبط با ساختمان به این واقعیت است که تمامی شئون ساخت و ساز تخصصی است، می باشد.
وی با این بیان که اجرای صحیح و نطارت درست در زمینه مهندسی و حتی صادر کردن شناسنامه فنی و ملکی باید به رویکرد بدل گردد، افزود: روند اصلا فرآیندهای ساخت و ساز بایستی فراگیر گردد. این مثل طناب کشی نبوده و بلکه بایستی تمامی ظرفیتهای سازمان با چهارصدهزار عضو و صد و پنجاه هزار مهندس دارای پروانه با هدف بهبود کیفیت امور بکار گرفته شود تا از این به بعد شاهد اتفاقاتی مانند پلاسکو نباشیم.


رجبی در مورد تاثیر عمر ارتقا عمر ساختمان بر اقتصاد کشور، گفت: در صورتیکه عمر مفید ساختمانهای کشور را سی سال در نظر گرفته شود، به ازای هر سال افزایش عمر ساختمان، ۳٫۱۷ میلیارد دلار بر سرمایه های ملی افزوده می شود.
رئیس سازمان با اشاره بر وجود مبحث ۲۲ گفت: به عنوان نمونه در قانون قید شده که در ساختمان های هم ارتفاع پلاسکو بایستی دارای شخص خصوصی برای رسیدگی به مقررات ساختمان حضور داشته باشد حال آنکه در بسیاری از موارد این کار انجام نمی گردد. در نتیجه روند اصلاح مقررات زمان بر و مشکل دار می شود.
او ضمن رد مسئولیت سازمان در زمینه ایجاد کار گفت: در هیچ قانونی این مسئولیت برای سازمان تعریف نشده اما در تمام کشور ما بار عملکردها و فرآیندهای ارگان های دیگر را به دوش کشیده ایم.

 

منبع: سازه نیوز

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ بهمن ۹۵
934 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0