یادداشتی در مورد فرصت سوزی نظام مهندسی از طرف روح اله واصف/ سردبیر تاسیسات نیوز یادداشتی در مورد فرصت سوزی نظام مهندسی از طرف روح اله واصف/ سردبیر تاسیسات نیوز

یادداشتی در مورد فرصت سوزی نظام مهندسی از طرف روح اله واصف/ سردبیر تاسیسات نیوز

یادداشتی در مورد فرصت سوزی نظام مهندسی از طرف روح اله واصف/ سردبیر تاسیسات نیوز ، صادر شد. با آغاز سال نو، تکلیف حقوق و بودجه مشخص است و همین باعث سلسله ای از تغییرات قیمتی می شود

کد خبر: 991014011 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ دی ۹۹ - ۹:۵۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، یادداشتی در مورد فرصت سوزی نظام مهندسی از طرف روح اله واصف/ سردبیر تاسیسات نیوز ، صادر شد. با آغاز سال نو، تکلیف حقوق و بودجه مشخص است و همین باعث سلسله ای از تغییرات قیمتی می شود

یادداشتی در مورد فرصت سوزی نظام مهندسی از طرف روح اله واصف/ سردبیر تاسیسات نیوز

یادداشتی در مورد فرصت سوزی نظام مهندسی از طرف روح اله واصف/ سردبیر تاسیسات نیوز
فرصت سوزی نظام مهندسی
روح اله واصف
روح الله واصف/ سردبیر تاسیسات نیوز
همکاران گرامی سلام و خداقوت
در زمستان در حالی که طبیعت برای شروع سال جدید در حال برنامه ریزی و خودسازی است، نظام حکومتی نیز برنامه ریزی های خود برای سال بعد را انجام می دهد که معروف ترین و پرهیاهوترین آن تنظیم و تصویب بودجه سال نو است. در کنار این برنامه ریزی اساسی، بسیاری از نهادهای دیگر نیز به مواردی از این دست می پردازند که می توان جلسات متعدد و فشرده نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی را برای تعیین حقوق کارگران مثال زد .
با آغاز سال نو، تکلیف حقوق و بودجه مشخص است و همین باعث سلسله ای از تغییرات قیمتی می شود. کارخانجات و شرکت های اصلی تولید و عرضه کننده کالا و خدمات نیز به سرعت فهرست جدید قیمت های خود را اعلام می کنند. بعد از آن است که همه اصناف و اشخاص با قیمت های جدیدی با شما حال و احوال می کنند. در این میان ماجرای ما مهندسان و صنف ما یعنی سازمان نظام مهندسی کمی متفاوت است.
چالش های ساخت و ساز و شرکتهای کاغذی نظارت نظام مهندسی(۲)
طبق سازوکارهای پیش بینی شده و نشده، سازمان در انتهای نیمه اول سال به فکر تغییرات در نرخ خدمات می افتد و بی توجه به وضع معیشتی مهندسان در نیمه دوم سال نرخ نامه ای را منتشر می کند که بازهم محل دعوا و نارضایتی عمومی است. این تاخیر عجیب و بی دلیل در سال بعد نیز اتفاق خواهد افتاد؛ زیرا معمولاً در ماه فروردین تعطیلی عمومی و دنباله داری خواهیم داشت که با بیماری کرونا تشدید می شود. ماه اردیبهشت مصادف با ماه مبارک رمضان است و پس از آن خرداد و تیر مشغول به انتخابات ریاست جمهوری خواهیم بود. پس در بهترین وضعیت مرداد یا شهریور زمان رونمایی از نرخ های جدید است.
تبعات این تاخیر بسیار تاثیرگذار است. در غیاب نرخ های جدید، کلیه پرونده های جدید گاز یا آبفا یا ماده ۳۳ با نرخ جدید افتتاح می شود و اگر در همین بازه زمانی به اتمام برسد، که در مورد گاز و آبفا چندان دور از ذهن نیست، امکان دریافت بهای خدمات به نرخ جدید نخواهد بود. از سوی دیگر با توجه به افزایش نرخ کلیه اجناس و خدمات مرتبط با ساختمان، حق الزحمه خدمات مهندسی ناگهان برجسته و دلیل اصلی افزایش قیمت ساختمان در کشور نظام مهندسی اعلام می شود! پس نظام مهندسی در وضعیت تدافعی قرار می گیرد و عملاً فرصت مهم چانه زنی را از دست می دهد.
پیشبینی نرخ ها در سال جدید چندان سخت نیست و حتی می توان نسخه ابتدایی از نرخ ها را رونمایی و پیشنهاد کرد تا در بهترین فرصت در سال جدید آن را به جریان انداخت تا به تصویب برسد.
چانه زنی بر سر قیمت یک مهارت است که به نظر می رسد مهندسان از این مهارت بی بهره اند. مهارتی که فقدان آن باعث مشکلات عدیده شده است.
تابعد!
منبع: تاسیسات نیوز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ دی ۹۹
521 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0