چالش تازه به وزارت راه و سازمان نظام مهندسی برای انتخابات چالش تازه

چالش تازه به وزارت راه و سازمان نظام مهندسی برای انتخابات نظام مهندسی

در حالیکه در چند ماه اخیر آرامش در بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی برقرار بود، حال به تازگی شاهد اختلافات داخلی در بین مسئولان سازمان نظام مهندسی هستیم.

کد خبر: 190624003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲ تیر ۹۸ - ۸:۵۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در حالیکه در چند ماه اخیر آرامش در بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی برقرار بود، حال به تازگی شاهد اختلافات داخلی در بین مسئولان سازمان نظام مهندسی هستیم.

چالش تازه به وزارت راه و سازمان نظام مهندسی برای انتخابات

چالش تازه به وزارت  راه و سازمان نظام مهندسی برای انتخابات نظام مهندسی

با اتمام اختلافات وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی و در حالیکه در چند ماه اخیر آرامش در میان دو نهاد برقرار بود، حال به تازگی شاهد اختلافات داخلی در بین مسئولان سازمان نظام مهندسی هستیم که منجر به عزل و نصبهای جدید در این سازمان شده است.

طبق این گزارش روز گذشته ریاست سازمان نظام مهندسی کشور درحالی حکم انتصاب ذبیح‌اله حبیبی را بعنوان رئیس جدید هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در کانال شورای مرکزی منتشر نمود که این اقدام با انتقادات بسیاری روبرو شده است.

در این راستا برخی اعضای شورای مرکزی بر این باور هستند که مطابق با مصوبه نشست های صد و هشتاد و هشت و صد و نود و دو شورای مرکزی و هم‌چنین مصوبه اجلاس هجدهم هیات عمومی اردبیل، نظام نامه انتخابات شورای مرکزی که ملاک عمل برای انتخابات شورای مرکزی بوده، مبنای برگزاری فرآیند انتخابات این سازمان است.

به گفته آن‌ ها براساس بند یک از فصل دوم این نظام نامه و در نشست دویست و سی و هفتم شورای مرکزی که در مورخ پانزدهم اسفند ماه نود و هفت با دستور کار «انتخاب هیات اجرایی انتخابات» برگزار گردید؛ درنتیجه پنج نفر (منصور بهادری، جواد جوان مجیدی، رضا کرانی، امیرمحسن نیکزاد و غلامحسین اله دادی) با دستورکار پیوست به عنوان اعضای هیات اجرایی انتخابات، انتخاب شدند و احکام خود را نیز اخذ کردند. این هیات در قدم بعدی و در جلسه مورخ بیست و یکم اسفند ماه نود و هفت از میان اعضای خود منصور بهادری را بعنوان رئیس هیات اجرایی انتخابات برگزید.

چالش تازه به وزارت راه و سازمان نظام مهندسی برای انتخابات

از همین رو این هیات بنا به شرح وظایف خود و با تمرکز بر شفافیت و ایجاد بستری مناسب جهت برگزاری انتخابات با رعایت قانون و نظام نامه‌های مرتبط فعالیت خود را تا به امروز به سرانجام رسانده است.

در این میان بنابر شنیده‌ها درپی ابلاغ کتبی رد صلاحیت سه نفر از کاندیدا‌های پرنفوذی که دارای رای محکومیت قطعی از شورای انتظامی هستند و به تایید و امضای نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و سایر اعضای هیات اجرایی انتخابات رسیده است، رجبی نامه‌ای خطاب به حسینی معاون امور مسکن و ساختمان، مبنی بر صدور حکمی غیرقانونی و انتصاب شخصی دیگر به موازات رییس قانونی هیات اجرایی، ذبیح اله حبیبی از استان فارس را بعنوان رئیس هیات اجرایی انتخابات منتشر کرده است.

این در حالی است که طبق شواهد موجود، این موضوع تخلف و تمرد از قانون بوده و ایجاد تغییر در ترکیب هیات اجرایی انتخابات در حیطه اختیار رجبی قرار ندارد و نیاز به اخذ مصوبه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان دارد.

طبق همین اساس ظاهرا این تصمیم عجولانه و غیرقانونی که در راستای تهدید‌های وی در نشست کمیسیون روسای سازمان نظام مهندسی ساختمان مبنی بر «ورود یافتن و دخالت در انتخابات آتی شورای مرکزی و اجازه ندادن ورود افرادی از جنس افراد شورای مرکزی فعلی» صورت گرفت، بر مبنای تفسیر‌های شخصی و غیرقانونی انجام گرفته است.

قابل ذکر است که این اظهارنظر غیرقانونی سبب شد که بیست نفر از اعضای شورای مرکزی در اقدامی اعتراضی، در نشست دویست و چهلم شورای مرکزی در مورخ بیست و هشتم خرداد ماه نود و هفت حضور نیافتند و نشست به دلیل به حدنصاب نرسیدن برگزار نشد.

طبق این گزارش رجبی در تاریخ بیست و یکم اسفند ماه نود و هفت طی حکمی منصور بهادری را به سمت رئیس هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات منصوب کرده بود. در این حکم رجبی خطاب به بهادری نوشته است: «طبق مصوبه اولین جلسه مورخ ۲۱/۲/۱۳۹۷ هیئت اجرایی انتخابات، بدینوسیله جنابعالی به عنوان رئیس هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات منصوب می‌گردید. امید است با توکل به خداوند منان و تجارب ارزنده شما در برگزاری انتخابات دوره‌های گذشته شورای مرکزی در این امر خطیر موفق و موید باشید.»

رجبی، هم‌چنین در نامه دیگری خطاب به بهادری نوشته است: «به استناد بند یک از فصل دوم نظام نامه انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان و مصوبه مورخ پانزدهم اسفند ماه نود و هفت آن شورا، جنابعالی بعنوان عضو هیئت اجرایی انتخابات هشتمین دوره شورای مرکزی منصوب می‌ شوید. امید است با توکل به خداوند و تجربیات ارزنده در این امر خطیر موفق و موید باشید.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ تیر ۹۸
556 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0