یادی از مرحوم عزت اله فیلی، پدر مهندسی لرستان و بنیان‌گذار سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان یادی از مرحوم عزت اله فیلی، پدر مهندسی لرستان و بنیان‌گذار سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان

یادی از مرحوم عزت اله فیلی، پدر مهندسی لرستان و بنیان‌گذار سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان

یادی از مرحوم عزت اله فیلی، پدر مهندسی لرستان و بنیان‌گذار سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان ، و کانون کارشناسان رسمی لرستان. بمناسبت دومین سالگرد فوت وی صورت گرفت

کد خبر: 010418005 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ تیر ۰۱ - ۷:۲۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، یادی از مرحوم عزت اله فیلی، پدر مهندسی لرستان و بنیان‌گذار سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان ، و کانون کارشناسان رسمی لرستان. بمناسبت دومین سالگرد فوت وی صورت گرفت

یادی از مرحوم عزت اله فیلی، پدر مهندسی لرستان و بنیان‌گذار سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان

یادی از مرحوم عزت اله فیلی، پدر مهندسی لرستان و بنیان‌گذار سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان
یادی از مرحوم عزت اله فیلی، پدر مهندسی لرستان و بنیان‌گذار سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان و کانون کارشناسان رسمی لرستان
بمناسبت دومین سالگرد پدر مهندسی لرستان مرحوم عزت اله فیلی روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان با علی‌رضا آریان مهر رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان گفت و گو کرد:
علی‌رضا آریان مهر رییس سازمان سخنان خود را اینچنین شروع کرد:
«این مملکت عاشق میخواهد، هیچ وقت نگویید نمیشود؛ بگویید چگونه میشود؟» این سخنی از زنده یاد استاد احمد حامی پدر مهندسی عمران ایران است و بعد این بیت شعر را بیان نمودند:
از شمار دو چشم یک تن کم و ز شمار خرد هزاران بیش
رییس سازمان استان ادامه داد: شخصیت چند بعدی مهندس عزت الله فیلی، این امکان را به ایشان میداد که علاوه بر امور اداری، به امور اجرایی نیز بپردازد. از این رو، مسؤولیت هایی نظیر رییس کانون کارشناسان، رییس سازمان نظام مهندسی، عضو شورای شهر خرم آباد و شهردار خرم آباد و مشارکت در بسیاری از طرح‌های عمرانی مهندسی استان را بر عهده گرفته و در کنار آن، همکاری نزدیکی با شورای مرکزی سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان کشور داشتند و عضو این شورا بودند. مهندس فیلی، اعتبار نظام مهندسی ساختمان و کانون کارشناسان رسمی لرستان بود، همیشه عاشقانه به مردم و مملکتش خدمت کرد و یادگاری های و آموزه های ارزشمندی برای آیندگان به یادگار گذاشتند.
آریان مهر تصریح کرد: در واقع، اعتبار نظام مهندسی ساختمان لرستان و کانون کارشناسان رسمی استان مهندس عزت‌الله فیلی بود. پیش از اینکه فیلی این مجموعه ها را بنیان نهد، مهندسین باید به دایره ساختمان شهرداری مراجعه می کردند و فرمهایی تکمیل میکردند تا به آنها کاری سپرده شود اما، با پی‌گیری‌های صورت گرفته، مهندس فیلی از شهردار وقت خرم آباد آقای سیفی، فرمهای نظارت را گرفت و خودشان فرم تهیه کردند و در اختیار مهندسان قرار داند. لذا همین امر باعث شد که پس از آن، توان مالی نظام مهندسی بالا برود و خودکفا شود و کم کم جایگاه این سازمان در بین دستگاه‌ های اداری، سازمانی استان مشخص و به صورت رسمی معرفی گردد.
وی با اشاره به اینکه رعایت اخلاق حرفه ای از بارزترین شاخصه های مهندس عزت الله فیلی بود، افزود: در آخرین مصاحبه ای که با مهندس فیلی صورت گرفته است، مثل همیشه ایشان به فکر اخلاق و رعایت موازین بودند و در این مصاحبه خطاب به مهندسانی که کار کارشناسی انجام می‌دهد، گفته بودند: «باید به کارشناسانمان تاکید کنیم که وقتی برای کارشناسی به منزل مسکونی میروند و عکس میگیرند حواسشان باشد از اتاق خواب و حریم خصوصی کسانی که آنجا زندگی میکنند عکس نگیرند.» اخلاق مداری و مردم‌واری از شاخصه های مرحوم فیلی بود که به عنوان پدر مهندسی لرستان همیشه باید از ایشان الگو برداری کنیم و به نسل های آینده انتقال دهیم.
وی افزود: تاریخ، از عزت اله فیلی به نیکی یاد خواهد کرد، او مثل بسیاری از نیکان روزگار، همواره در مسیر خدمت به کشور و مردم گام برداشت و هرگز برای پول کار نکرد. او کم نظیر بود، نزد همه حرمت داشت و هدفش خدمت بود. یادگارهای او تا همیشه در خاطر مردان و زنان این دیار ثبت خواهد شد و نیک میدانم که مورخان، درباره عزت‌الله فیلی، به نیکی خواهند نوشت. روحش آرام و شاد.
گفتنی است، عزت‌الله فیلی بنیانگذار نظام مهندسی ساختمان لرستان، کانون کارشناسان رسمی لرستان و شهردار اسبق خرم‌آباد صبح پنج‌شنبه دوازدهم تیر ماه ۱۳۹۹، بر اثر سکته قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت و پیکر وی، صبح روز پانزدهم تیر ماه ۱۳۹۹ در آرامستان صالحین خرم‌آباد زادگاهش آرام گرفت.
روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ تیر ۰۱
250 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0