نشست بررسی نحوه ارایه خدمات سازندگان دارای صلاحیت در استان با حضور ریاست سازمان نشست بررسی نحوه ارایه خدمات سازندگان دارای صلاحیت در استان با حضور ریاست سازمان

نشست بررسی نحوه ارایه خدمات سازندگان دارای صلاحیت در استان با حضور ریاست سازمان

نشست بررسی نحوه ارایه خدمات سازندگان دارای صلاحیت در استان با حضور ریاست سازمان ، نظام مهندسی ساختمان استان البرز برگزار شد

کد خبر: 011008012 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۸ دی ۰۱ - ۵:۴۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نشست بررسی نحوه ارایه خدمات سازندگان دارای صلاحیت در استان با حضور ریاست سازمان ، نظام مهندسی ساختمان استان البرز برگزار شد

نشست بررسی نحوه ارایه خدمات سازندگان دارای صلاحیت در استان با حضور ریاست سازمان

نشست بررسی نحوه ارایه خدمات سازندگان دارای صلاحیت در استان با حضور ریاست سازمان

نشست بررسی نحوه ارایه خدمات سازندگان دارای صلاحیت در استان با حضور ریاست سازمان برگزار گردید
رییس سازمان با اشاره به مذاکرات انجام گرفته با شهرداریهای سطح استان و موافقت و همراهی مسوولین استان، در دستور قرار گرفتن حل مشکل عدم تطبیق نقشه های مصوب و نقشه های موسوم به اجرایی در همه مراحل ساخت را دور از دست ندانست.
نشست بررسی وضعیت ساخت و ساز و کیفیت ارایه خدمات مجریان ذیصلاح ساختمانی در استان، روز شنبه سوم دی ماه ۱۴۰۱ با حضور رییس و نایب رییس اول سازمان و برخی اعضای هیات مدیره و جمعی از نمایندگان شرکتهای حقوقی و حقیقی مجریان ذیصلاح در محل سالن همایش های سازمان برگزار گردید.
در این نشست که در ابتدا برخی از نمایندگان صنف مجریان ذیصلاح ساختمانی مهمترین چالشهای صنف خود را که در جهت ارایه هرچه بهتر خدمات با آن مواجه هستند، تشریح کردند.
سپس، مجربی کرمانی رییس سازمان ضمن خوشامد گویی به میهمانان با اشاره به مذاکرات انجام گرفته با شهرداریهای سطح استان و موافقت و همراهی مسوولین استان، در دستور قرار گرفتن حل مشکل عدم تطبیق نقشه های مصوب و نقشه های موسوم به اجرایی در همه مراحل ساخت را دور از دست ندانست و ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن این امر مهمترین مشکل مجریان ذیصلاح ساختمانی مرتفع گردد.
مجربی با پر اهمیت شمردن جایگاه مجریان در ساختار سازمان نظام مهندسی ساختمان، گفت: بدون حضور مجریان ذیصلاح بسیاری از مراحل ساخت و ساز و کنترل کیفیت ساختمانها از جمله صدور شناسنامه فنی و ملکی با مشکل مواجه خواهند شد.
وی با مقایسه وضعیت واحدهای کنترل و ترویج و دفتر فنی در سال‌های گذشته، افزود در گذشته بخش بزرگی از پرسنل شاغل در سازمان پرسنل متخصص در این واحدها بودند که علی‌رغم تجارب فراوان کسب شده توسط کارشناسان این واحدها به دلیل مشکل بوجود آمده پس از ابلاغ بخشنامه تعارض منافع این نیروها در جاهای غیرتخصصی به کار گرفته شدند.
مجربی ادامه داد: برای کمک به ارایه هرچه بهتر خدمات مجریان ذیصلاح و افزایش کیفیت ساخت و ساز در استان نیاز مبرم به تقویت واحدهای فنی سازمان و بالاخص واحد کنترل و ترویج وجود دارد و این امر مستلزم تامین مزایای کافی برای مهندسان دارای پروانه است تا امکان بکارگیری ایشان در واحدهای کنترل و ترویج و دفتر فنی به وجود بیاید.
وی با بر شمردن سه خواسته اصلی مجریان ذی صلاح یعنی اول حل مشکل نقشه های موسوم به اجرایی که موانع جدی در ارایه قانونی و واقعی خدمات مجریان ایجاد کرده است دوم ایجاد تفاوت بین مجریانی که عملکرد جدی و کاملا حرفه ای در ارایه خدمات دارند با مجریانی که در ارایه خدمات کوتاهی میکنند و سوم مناسب سازی قیمت و تعرفه خدمات مجریان ذیصلاح، اقدامات و برنامه های سازمان را برای تحقق این خواسته ها و رفع موانع پیش رو تشریح کرد.
رئیس سازمان با بیان این نکته که در مورد نقشه های موسوم به اجرایی، تعامل و گمانه زنیهای لازم با اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری ها انجام پذیرفته ابراز امیدواری کرد نتایج قابل قبولی در این مورد، قابل دست‌یابی است.
وی در مورد مساله دوم گفت: با تقویت واحدهای کنترل سازمان تفاوت عملکرد بین مجریانی که عملکرد قابل قبولی در ارایه خدمات دارند با دیگر مجریان بطور جدی محسوس و قابل تفکیک خواهد شد. که این امر در تقویت جایگاه مجریان و سهم آن در ساخت و ساز استان تاثیر قابل ملاحظه ای دارد.
مجربی درباره مناسب شدن قیمت تعرفه مجریان نیز با اشاره به اینکه بازار عرضه و تقاضا و نحوه ارایه خدمات بهای خدمات مجریان را تعیین میکند، تاکید کرد شرح خدمات و فرآیند و نحوه خدمات به صورت کامل تدوین شده است که با بارگذاری آن در سیستم سانما و اجرایی کردن موضوع تنظیم صورتجلسات کارگاهی مابین ناظر، مجری و کارفرما، بزودی شاهد افزایش درامد های مجریان متناسب با ارایه خدمات خواهیم بود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ دی ۰۱
190 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0