اقدامی ماندگار در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد اقدامی ماندگار در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد

اقدامی ماندگار در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد

اقدامی ماندگار در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد ، ارائه خدمات الکترونیک راهبرد کاهش شیوع کرونا است. یکی از مقوله های سنجش کارآمدی سازمان تکریم ارباب رجوع، جلب رضایت اعضا و جلوگیری از بروکراسی اداری است

کد خبر: 990628005 تاریخ انتشار: جمعه ۲۸ شهریور ۹۹ - ۴:۰۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اقدامی ماندگار در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد ، ارائه خدمات الکترونیک راهبرد کاهش شیوع کرونا است. یکی از مقوله های سنجش کارآمدی سازمان تکریم ارباب رجوع، جلب رضایت اعضا و جلوگیری از بروکراسی اداری است

اقدامی ماندگار در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد

اقدامی ماندگار در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد
ارائه خدمات الکترونیک راهبرد کاهش شیوع کرونا
به استناد قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور(۱۴۰۰-۱۳۹۶) بخش سیزده مربوط به اطلاعات و فناوری تکالیف دستگاههای خدمت رسان را در ماده شصت و هفت بند ب بیان داشته است؛ دستگاه‌های اجرائی موظف هستند نسبت به الکترونیکی کردن کلیه فرآیندها و خدمات با قابلیت الکترونیکی و تکمیل بانک‌های اطلاعاتی مربوط، تا پایان سال سوم اجرای قانون برنامه اقدام کنند.
کرونا هنوز پیچیده تر و مسری تر از قبل جولان میدهد؛ زندگی مسالمت آمیز با آن چیزی است که مسوولان بر آن تاکید میکنند؛ در عین حال شهروندان برای گذران زندگی خود و تداوم کسب و کار و اقتصاد خانواده مجبور به مراودات اجتماعی هستند لاجرم مناسب‌ترین راه حل کاهش تجمعات استفاده از بستر الکترونیک و مدیریت زمان خدمت رسانی به مردم است.
فردین یزدان‌پناه، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ادامه داد: یکی از مقوله های سنجش کارآمدی سازمان تکریم ارباب رجوع، جلب رضایت اعضا و جلوگیری از بروکراسی اداری است که این امر سبب شد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد برای الکترونیکی شدن امور جاری خود و تسریع ارائه خدمات به اعضا برنامه ریزی کند تا ضمن پاسخ‌گویی به نیاز مراجعان، حضور و تردد آن ها کاهش یابد و در عین حال به امور ضروری و مورد مطالبه آنها پاسخ داده شود.
یزدان پناه تصریح کرد: در مورد کنترل خدمات مهندسی در سازمان مواردی از قبیل کنترل نقشه، ارجاع نظارت و ثبت نقشه بصورت الکترونیکی انجام میشود که بعد از تسویه حساب مالک و تائیدیه کلیه طرحها توسط گروههای کنترل مربوطه کاربر سازمان نسبت به ارجاع نظارت پروژه اقدام می کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت: ارسال مدارک، کنترل آن و رفع نواقص و … نیز از طریق سیستم تبادل پیام که در کارتابل الکترونیکی دفاتر مهندسی طراحی تعریف شده قابل پی گیری و انجام است و همه مراحل پرونده از طریق پیامک به مالک پرونده اطلاع داده شده و توسط کاربر سازمان قابل مشاهده است.
وی ضمن بیان این که کنترل نقشه از ابتدای مردادماه نود و نه، بصورت تمام الکترونیکی انجام میشود، به مزایای آن اشاره کرد: از طریق کنترل نقشه الکترونیکی بازه زمانی کنترل نقشه کاهش یافته و رفت و آمدهای مکرر برای تبادل نقشه های کاغذی از بین رفته است. هم‌چنین از این طریق عملکرد کنترلرها براحتی مورد پایش قرار می ‎گیرد و به حضور فیزیکی کنترلر در سازمان و دفاتر نمایندگی نیازی نیست و کنترلرها بصورت یکپارچه و با رعایت قوانین واحد در سطح استان میتوانند کار کنترل نقشه را انجام دهند.
وی در تشریح ثبت نقشه الکترونیکی بیان کرد: دفاتر مهندسی طراحی، فرم درخواست کنترل نقشه و سایر مدارک مربوطه را میتوانند از طریق کارتابل دفاتر بارگذاری کنند. بعد از ثبت پروژه توسط خدمات مهندسی، بقیه مراحل و نحوه پی‌گیری از طریق سیستم الکترونیکی و تبادل پیام با دفاتر طراحی صورت میگیرد. هم‌چنین در پروژه های نوساز دفاتر مهندسی طراحی و کارفرمایان میتوانند از طریق سایت سازمان نسبت به انجام امور مالی بصورت آنلاین اقدام کنند و نیازی به مراجعه حضوری نیست.
وی در ادامه گفت: در راستای اهداف تحول دیجیتال و با توجه به ضرورت رعایت همه جانبه بهداشت عمومی جهت مقابله با بیماری کرونا و مصون بودن کارکنان و اعضا سازمان، سامانه الکترونیکی اخــذ درخواست تسهیلات در پرتال سازمان برای مهندسین فراهم شد.
یزدان پناه هم‌چنین گفت: در مورد ارائه هرچه بیشتر خدمات در آینده نیز برنامه هایی را از جمله الکترونیکی کردن درخواست مهندسین، گزارشات مرحله ای و …. را نیز در دستور کار داریم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در خاتمه ضمن تشکر از همراهی هیات مدیره در به روزرسانی امور سازمان و ارائه خدمات الکترونیکی و هم‌چنین تلاش‌های واحد امور مهندسین و فناوری اطلاعات سازمان در محقق ساختن این امر گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آمادگی دارد که با شهرداری برای ارائه خدمات الکترونیکی در زمینه ارائه خدمات مهندسی همکاری کند.
جهت رفاه مخاطبان سازمان اعم از اعضای محترم و یا کارفرمایان ارجمند و بهره گیری از نظرات آن ها در ایمیل سازمان به نشانی: kb_building_eng@yahoo.com و سامانه نظرسنجی بر روی سایت سازمان پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ شهریور ۹۹
507 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0