رشد چهار برابری میزان مشارکت در انتخابات نظام مهندسی کشور نسبت به سال ۹۷ رشد چهار برابری میزان مشارکت در انتخابات نظام مهندسی کشور نسبت به سال ۹۷

رشد چهار برابری میزان مشارکت در انتخابات نظام مهندسی کشور نسبت به سال ۹۷

رشد چهار برابری میزان مشارکت در انتخابات نظام مهندسی کشور نسبت به سال ۹۷، میزان کل مشارکت مهندسان در این دوره از انتخابات ۴۴.۲ درصد بوده است

کد خبر: 000728003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ مهر ۰۰ - ۵:۴۹ ب.ظ
به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رشد چهار برابری میزان مشارکت در انتخابات نظام مهندسی کشور نسبت به سال ۹۷، میزان کل مشارکت مهندسان در این دوره از انتخابات ۴۴.۲ درصد بوده است

رشد چهار برابری میزان مشارکت در انتخابات نظام مهندسی کشور نسبت به سال ۹۷

رشد چهار برابری میزان مشارکت در انتخابات نظام مهندسی کشور نسبت به سال ۹۷

مدیر کل دفتر توسعه ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان داشت:

رشد چهار برابری میزان مشارکت در انتخابات نظام مهندسی کشور نسبت به سال ۹۷ / میزان کل مشارکت مهندسان در این دوره از انتخابات ۴۴.۲ درصد بوده است

مدیر کل دفتر توسعه ساختمان وزارت راه و شهرسازی در جلسه ای به آخرین وضعیت انتخابات نظام مهندسی کشور اشاره و جزئیات این مسئله را تشریح کرد.

«علی محمد عبدی قهرودی» مدیر کل دفتر توسعه ساختمان وزارت راه و شهرسازی در نشستی به آخرین وضعیت انتخابات نظام مهندسی کشور اشاره و پیرامون این مسئله، بیان داشت: نهمین دوره انتخابات نظام مهندسی کشور با تاکید انجام شده از سوی مقامات عالی وزارت راه و شهرسازی به شکل تمام الکترونیک و غیر حضوری برگزار شده و این مسئله از سال هفتاد و چهار و پس از گذشت هشت دوره در جایگاه خود از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: نهمین دوره از انتخابات هم‌زمان در سی و یک استان کشور برای انتخاب اعضای هیئت مدیره سازمان مهندسی انجام شده و تا کنون نتیجه بیست و نه استان مشخص شده است.

وی افزود: درحال حاضر تمامی مراحل رای گیری انتخابات توسط سیستم‌های الکترونیکی انجام شده است و اکنون همین مسئله جزو یکی از افتخارات وزارت راه و شهرسازی از زمان تصویب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان محسوب می‌ گردد.

عبدی قهرودی در ادامه پیرامون نظارت‌ های اعمال شده بر روند انتخابات سازمان نظام مهندسی ادامه داد: میزان کل مشارکت مهندسان در این دوره از انتخابات ۴۴.۲ درصد بوده که رشد صد و پانزده درصدی نسبت به دوره‌ های قبل داشته است.

وی ادامه داد: براساس قانون یکی از الزامات در این دوره از انتخابات آن بوده که نامزد‌های انتخاباتی باید تمامی قوانین در آیین نامه‌های اجرایی را رعایت کنند و از طرف دیگر باید نامزد‌های انتخاباتی پاسخ مثبت از استعلامات ۴ مرجع از جمله دادگستری، نیروی انتظامی، شورای عالی نظام مهندسی و وزارت اطلاعات داشته باشند، در صورت رد صلاحیت وزارت راه و شهرسازی اجازه حضور در انتخابات را نمی‌ دهد.

مدیر کل دفتر توسعه ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: بنا بر تاکید وزیر راه و شهرسازی، کسانی که در خصوص تعارض منافع در نظام مهندسی استان‌ها رعایت بخش‌نامه‌های وزارت‌خانه را نکرده‌اند، پروانه‌هایشان به استناد بند ج ماده بیست و سوم آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی تعلیق شد. بدین معنا عملا بعد از ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی، پروانه‌ های مهندسی این افراد اعتبار ندارد و بر این اساس تا زمان رفع تعلیق، هم از حضور در هیئت‌مدیره سازمان‌ها و هم از داوطلبی در انتخابات هیئت‌مدیره سازمان‌ های نظام مهندسی استان منع هستند و در عین حال مجوز فعالیت در امور حرفه‌ای را نیز تا زمان رفع تعلیق نخواهند داشت.

عبدی قهرودی تصریح کرد: اطلاعات افراد متخلف توسط ادارات کل راه و شهرسازی اخذ شده و کسانی که در طول دوره خدمت به عنوان عضو هیئت‌مدیره، بازرس سازمان و یا عضو شورای انتظامی سازمان کارکرد در زمینه ارائه خدمات حرفه‌ای داشته‌اند و از پروانه اشتغال به کار مهندسی خود برای ارائه خدمات مهندسی استفاده کردند شناسایی شدند و این افراد که داوطلب انتخابات هیئت‌مدیره ساختمان بودند، پروانه‌هایشان تعلیق و عملا امکان شرکت در انتخابات هیئت‌ مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان بعنوان نامزد انتخاباتی را نداشته اند.

مدیر کل دفتر توسعه ساختمان وزارت راه و شهرسازی با عنوان اینکه صد و ده هزار نفر در استان تهران حضور دارند، گفت: تایید صلاحیت نشدن تعدادی از کاندیدا‌های این دوره از انتخابات نظام استان تهران به علت پاسخ استعلام از مراجع چهارگانه بوده است و وزارت‌خانه مستقلا در این مورد، تصمیمی نگرفته است.

وی در خاتمه با بیان اینکه پانصد و پنجاه هزار نفر عضو بزرگ‌ترین انجمن حرفه‌ای مهندسی کشور هستند، اظهار داشت: صد و ده هزار نفر جامعه مهندسی در استان تهران داریم که یک چهارم مهندس کل کشور را شامل می‌ شود و با توجه به آنکه در استان تهران حاشیه‌ های خیلی زیادی وجود داشت ما تلاش کرده‌ایم وزارت راه و شهرسازی نظارت خود را در جامعه مهندسی استان تهران افزایش دهد و از کوچک‌ ترین تخلف در این بخش به‌هیچ‌عنوان چشم‌پوشی نگردد.

منبع : بازار نیوز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ مهر ۰۰
590 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0