دوئل آخوندی با دو نماینده کنونی و پیشین مجلس بر سر انتخابات سازمان دوئل آخوندی

دوئل آخوندی با دو نماینده کنونی و پیشین مجلس بر سر انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان

عباس آخوندی _ وزیر راه‌ و شهرسازی، همزمان با هجدهمین گردهمایی سیاست‌ های توسعه مسکن، در ۲ نامه مجزا به مدیران سازمان نظام مهندسی، حمله گازانبری کرد.

کد خبر: 970708017 تاریخ انتشار: یکشنبه ۸ مهر ۹۷ - ۱۲:۴۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عباس آخوندی _ وزیر راه‌ و شهرسازی، همزمان با هجدهمین گردهمایی سیاست‌ های توسعه مسکن، در ۲ نامه مجزا به مدیران سازمان نظام مهندسی، حمله گازانبری کرد.

دوئل آخوندی با دو نماینده کنونی و پیشین مجلس بر سر انتخابات سازمان

دوئل آخوندی با دو نماینده کنونی و پیشین مجلس بر سر انتخابات سازمان

دوئل آخوندی با دو نماینده کنونی و پیشین مجلس  بر سر انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان

در یکی از نامه ‌هایی که دیروز منتشر گردید، وزیر راه‌ و‌ شهرسازی، دستور تعلیق پروانه اشتغال ‌به‌ کار مهندسی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان را اعلام کرد. در متن این نامه آمده است: «تخلف از قانون از هر شخصی نکوهیده است، از نماینده مجلس نکوهیده ‌تر».
این سخن وزیر راه و شهرسازی معطوف به تضاد منافعی است که از چندی پیش در سازمان نظام‌ مهندسی کشور ایجاد شده است. ریاست سازمان نظام‌مهندسی ساختمان همان کسی است که در مجلس شورای اسلامی بر کرسی کمیسیون عمران نیز تکیه زده است.
در ادامه این نامه که خطاب به معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه به نگارش درآمده، آمده است: «با توجه به گزارش آقای دکتر مظاهریان مبنی بر شمارش تخلف‌ های آقای مهندس فرج‌الله رجبی از قانون، مقررات و دستورالعمل ‌های ابلاغی از طرف وزارتخانه و دستور تمرد به سازمان ‌های استان‌ ها و ایجاد اختلال در نحوه انجام فعالیت ‌های مهندسی در کل کشور و هم چنین گزارش آقای مهندس رستمی مبنی بر عدم همکاری ایشان در جهت بازرسی و ارزیابی فعالیت ‌های سازمان، به استناد بند «ج» ماده بیست و سه آیین‌نامه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، پروانه اشتغال بکار مهندسی ایشان بمدت یک سال تعلیق می شود».
‌ مدرک جعلی ریاست اسبق
در عین‌ حال درست در همین روز، در نامه‌ دیگری از مدرک جعلی ریاست قبلی سازمان نظام مهندسی کشور پرده برداشت. نامه منتشر ‌گردیده از طرف وزیر آخوندی، به جواب دانشگاه امام‌حسین(علیه السلام) به استعلام نظام مهندسی تهران اشاره دارد.
هر چند در این نامه نام مشخصی برده نشده است، ولی تمام شواهد حاکی از آنست که به ‌طور ‌مشخص سیدمهدی هاشمی، ریاست اسبق سازمان نظام مهندسی کشور، مدنظر اوست. آن‌ گونه که در نامه آمده است، دانشگاه اما‌م‌حسین(علیه السلام) اصالت مدرک مهندسی سید مهدی هاشمی، نامزد هشتمین دوره انتخابات هیئت‌ مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را تأیید نکرده است.به این ترتیب، مدرک مهندسی عمران سید مهدی هاشمی، ریاست سابق شورای مرکزی سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان کشور و ریاست کمیسیون عمران دوره قبل مجلس شورای اسلامی، جعلی است و اصالت ندارد. واحد آموزش دانشگاه امام‌حسین(علیه السلام) در این مدرک تأکید کرده که این گواهی به‌ منظور آغاز به‌ کار در یگان مربوطه (سپاه) صادر گردیده و ارزش دیگری ندارد.

دوئل آخوندی با دو نماینده کنونی و پیشین مجلس بر سر انتخابات سازمان

سید مهدی هاشمی در دوره قبل انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان رد صلاحیت شد، وای طبق اخبار رسیده در این دوره نامزد هشتمین دوره انتخابات هیئت‌ مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران است. هم اکنون این پرسش وجود دارد که نماینده مجلس که به کرسی قانون‌گذاری تکیه می ‌زند چطور با مدرک جعلی و همزمان در مسند مجری قانون هم قرار می ‌گیرد. آخوندی، وزیر راه‌و‌شهرسازی، در نامه‌ای به حامد مظاهریان، با تأکید بر این که انتخاب این فرد در سال هشتاد و هشت با تردیدهای جدی همراه و اقدام غیرقانونی دولت قبلی در انتخابات سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران مشهود بوده، اعلام کرده است: «پروانه اشتغال به‌ کار مهندسی وی به علت جعلی‌ بودن باید لغو شود و همچنین نامبرده باید تمامی مبالغ و منافع مادی که بدون حق از این راه کسب کرده را به سازمان نظام مهندسی ساختمان بازگرداند».
پیگیری قضائی می ‌کنم
در همین زمینه سیدمهدی هاشمی، در واکنش به نامه وزیر راه‌و‌شهرسازی به معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه ‌و ‌شهرسازی گفته است: «آقای آخوندی نشر اکاذیب داشته‌اند و این تشویش اذهان عمومی است و باید به این مسئله پاسخگو باشند؛ من از طریق مراجع قضائی پیگیری می‌ کنم». ریاست کمیسیون عمران مجلس نهم با تأکید بر این که ما باید ادعای محکمه ‌پسند داشته باشیم، گفت: «آقای آخوندی نمی‌ تواند مسائل مدیریتی خودش را حل کند و پاسخگو نیست و آغاز به تخریب افراد می ‌کند. آقای آخوندی که امروز بر سر کار نیامده‌اند؛ چطور در این هفته‌ای که انتخابات نظام ‌مهندسی است این موضوع باید مطرح گردد؟ نمی‌ توانست قبل و یا بعد از این باشد؟ او با ابراز این ادعا که هدف سیاسی پشت این قضیه است، تصریح کرد: «ما پنج شنبه انتخابات نظام مهندسی را داریم. رأس نظام مهندسی را ایشان نظارت عالی می‌ کند؛ این موضوع هم موضوع جدیدی نیست. ایشان با این کار نمایندگان مجلس و شورای نگهبان را زیر سؤال برده است و باید پاسخگو باشد». هاشمی ضمن عدم اظهار نظر در مورد جزئیات مسائل عنوان گردیده در نامه وزیر راه ‌و ‌شهرسازی، افزود: «باید مراحل قضائی طی گردد. من نمی ‌خواهم مثل ایشان خودم دادگاه، قاضی و دادستان باشم و اتهام بزنم. ایشان زورش می‌ رسد و می‌ خواهد، با تخریب چهره‌ های مقابل خود، افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهد و انتخابات نظام‌مهندسی را به نفع خودش مدیریت یا هدایت کند».

منبع : ساعت ۲۴

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ مهر ۹۷
844 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0