کاهش بیست درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی لوله کشی گاز ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان

کاهش بیست درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی لوله کشی گاز در استان سیستان وبلوچستان

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: هیات مدیره این سازمان برای رفاه حال شهروندان این استان کاهش تعرفه بیست درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی ساختمان برای لوله کشی گاز را مدنظر قرار داده است.

کد خبر: 961013001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ دی ۹۶ - ۷:۰۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: هیات مدیره این سازمان برای رفاه حال شهروندان این استان کاهش تعرفه بیست درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی ساختمان برای لوله کشی گاز را مدنظر قرار داده است.کاهش بیست درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی لوله کشی گاز

کاهش بیست درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی لوله کشی گاز

کاهش بیست درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی لوله کشی گاز

کاهش بیست درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی لوله کشی گاز در استان سیستان وبلوچستان

کامبیز نرماشیری عنوان کرد: طبق این اساس قیمت اقدامات نظام مهندسی در بخشهای نظارت، بازرسی و تایید کردن گاز کشی در سیستان و بلوچستان از دویست و هفت هزار تومان فعلی با کاهش بیست درصدی به صد و شصت و هفت هزار تومان رسید.
نرماشیری ادامه داد: تا به حال ۷ هزار و هشتصد پرونده برای گازکشی در زاهدان توسط سازمان نظام مهندسی پذیرش شده که شش هزار و سیصد مورد آن ها برای نصب کنتور گاز تایید گردیده است.
نرماشیری با اعلام این که این سازمان دارای ۸ نمایندگی در شهرستانهای استان با افزون بر ۴ هزار عضو است افزود: این سازمان بعنوان بزرگ ترین ان جی او سیستان و بلوچستان از ۳ سال پیش آموزش مهندسین را در زمینه گاز شروع کرده است.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به این که هم اینک دویست و شش مجری حقیقی و ۳ مجری حقوقی مسئولیت لوله کشی گاز در زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان را بعهده دارند مطرح کرد: شهروندان میتوانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی استان به آدرس zahedannezam.ir از میان مجریان دارای شرایط مجری مورد نظر را انتخاب کنند.
نرماشیری گفت: نظارت بر عملکرد مجریان از وظایف نظام مهندسی است که بطور جدی در دستور کار قرار دارد.
نرماشیری تصریح کرد: شهروندان هم استانی میتوانند در صورت داشتن هر گونه شکایتی مراتب را از طریق شماره پیامکی ۳۰۰۰۵۹۶۶۵۷ یا با مراجعه به این سازمان به اطلاع برسانند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان سیستان و بلوچستان ابراز داشت: با توجه به این که سیستان و بلوچستان آخرین استانی است که گازدار میشود، تلاش بر اینست که با بهره گیری از تجارت دیگر نقاط کشور استانی سبز معرفی گردد.
وی، لوله کشیهای غیر استاندارد داخل منازل، نداشتن دودکش در بیش تر ساختمان ها و اعتراض برخی مجریان گازکشی را از جمله مشکلها در زمینه لوله کشی گاز در زاهدان عنوان کرد و افزود: با توجه به اهمیت رعایت اصول ایمنی و جلوگیری از تلفات احتمالی این نهاد سخت گیریهای لازم را مدنظر قرار داده تا تضمین کننده سلامت مردم باشد و از حوادث احتمالی کم کند.

کاهش بیست درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی لوله کشی گاز

به گفته مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان تا به حال بیش از ۴ هزار و دویست مشترک در این شهر از نعمت گاز بهره مند شده اند در حالی که این شرکت آماده واگذاری حدود یازده هزار اشتراک است.
محمدحسن طهرانی گفت: در محدوده شهر زاهدان کل شبکه تغذیه و توزیع مورد نیاز هزار و سیصد و پنجاه کیلومتر است که پانصد کیلومتر آن انجام شده یا در دست اقدام است.
طهرانی افزود: تا به حال سیصد و سی کیلومتر شبکه گاز رسانی در زاهدان اجرا شده است که حدود سی و پنج درصد این شهر را شامل میشود.
وی ادامه داد: این شرکت ظرفیت اشتراک پذیری گاز برای حدود ده تا یازده هزار مشترک را در زاهدان دارد.
مدیر عامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: باقیمانده پیمان سپاریهای این شرکت که هشتصد و پنجاه کیلومتر است تا پایان سال جاری تمام خواهد شد.
وی، ابراز امیدواری کرد با توجه به سرعت بالای کار گازرسانی در شهر زاهدان انتظار است مردم و مسئولین، این شرکت را تا پایان سال نود و هشت که عملیات اجرایی کار انجام خواهد شد همراهی کنند.
طهرانی با اشاره به مشکلات مردم در زمینه هزینه لوله کشی گاز خاطر نشان کرد: در سفر آذرماه ریاست جمهوری به سیستان و بلوچستان با توجه به درخواستها و پشنهادات ارائه گردیده، مصوب شد بمنظور گازکشی داخل ساختمان و دریافت انشعاب گاز تا سقف بیست میلیون ریال تسهیلات بانکی کم بهره به شهروندان زاهدانی متقاضی پرداخت گردد که اجرای این مصوبه بصورت جدی در دستور کار قرار دارد.
استان سیستان و بلوچستان با گستره صد و هشتاد و وهفت هزار و پانصد و دو کیلومترمربع (معادل ۱۱٫۵درصد مساحت کشور) و بیش از دو میلیون و هشتصد هزار نفر جمعیت آخرین استان فاقد شبکه گاز کشور بشمار میرود که دولت یازدهم عزم خود را جزم کرده تا مردم این استان دور افتاده را از نعمت گاز شهری برخوردار کرده و رنج سال ها حمل سیلندرهای گاز مایع را از آنها بزداید.
این طرح، اهداف چندگانه ای را دنبال میکند که از جمله آن ها میتوان به گازرسانی به نیروگاه ها، صنایع پتروشیمی، واحدهای صنعتی و ساخت خطوط فرعی و شبکه های شهری برای مصارف خانگی، تجاری و صنعتی اشاره نمود.
بعد از اجرای طرح انتقال گاز از عسلویه به ایرانشهر و گازرسانی شهری در ایرانشهر عملیات اجرای لوله گذاری و انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان انجام گردید و هم اکنون شهر زاهدان در حال گازرسانی است.
شهرستان زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان با ۳ بخش مرکزی، نصرت آباد و کورین در جنوب شرق کشور و در فاصله هزار و ششصد کیلومتری تهران واقع گردیده است و بعنوان «بزرگشهر» شناخته میشود.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام آموزش برق صنعتی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ دی ۹۶
1116 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0