صادرات پنجاه میلیون تن مواد معدنی معاون وزیر صنعت بیان کرد:

صادرات پنجاه میلیون تن مواد معدنی

خداداد غریب پور با اشاره به استخراج چهارصد و شصت میلیون تنی مواد معدنی، میزان صادرات مواد معدنی را پنجاه میلیون تن اعلام کرد.

کد خبر: 980321013 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ خرداد ۹۸ - ۲:۴۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،خداداد غریب پور با اشاره به استخراج چهارصد و شصت میلیون تنی مواد معدنی، میزان صادرات مواد معدنی را پنجاه میلیون تن اعلام کرد.

صادرات پنجاه میلیون تن مواد معدنی

صادرات پنجاه میلیون تن مواد معدنی

صادرات پنجاه میلیون تن  مواد معدنی / معادن کوچک فعال می گردد

وی در اجلاس سالانه نظام مهندسی معادن ایران در محمودآباد با عنوان این که صد و سی و هشت نفر در بخش معدن کشور شاغل هستند، گفت: این درحالی که چهل هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی معدن هستند و از نظر ظرفیت علمی، پژوهشی و تخصصی وضعیت مطلوب داریم.

غریب پور با عنوان این که به ازای هر ۳ نفر ۱ نفر متخصص در بخش معدن وجود دارد، بیان کرد: سال قبل پنجاه میلیون تن ماده معدنی از مجموع چهارصد و شصت و یک میلیون تن استخراج صادر شده است و ارزش صادرات به ازای هر تن صد و شصت دلار است و در مجموع بیش از نه میلیارد دلار صادرات داشته است.

معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایمیدرو، با اشاره به اشتغال پانصد هزار نفر در بخش صنایع معدنی، گفت: دو تفاهمنامه پژوهشی و سرمایه گذاری از طرف ایمیدرو با نظام مهندسی معدن امضا شده و شناسایی موانع و جذابیتهای سرمایه گذاری از جمله اهداف است.

وی تصریح کرد: براساس برنامه باید سرمایه صندوق حدود صد میلیارد تومان افزایش یابد و با افزایش سرمایه صندوق، ظرفیت صنایع معدنی نیز ارتقاء می یابد.

غریب پور با عنوان این که اعتماد به نظام مهندسیی معدن روز به روز افزایش پیدا میکند، گفت: نظام مهندسی معدن یک ان جی او تخصصی است که در بخشهای مربوطه فعالیت دارد و شناسایی بخشهای معدنی، مهندسی معدن و کشورهای پیشرو در حوزه معدن یکی از وظایف سازمان نظام مهندسی معدن بشمار میرود.

صادرات پنجاه میلیون تن مواد معدنی

رئیس هیئت عامل ایمیدرو افزود: در بخش بین المللی، ظرفیت نظام مهندسی مغفول مانده و باید احیا گردد و با توجه به وجود ده هزار معدن در کشور و فعالیت ۶ هزار معدن، امسال برای صد و پنجاه معدن کوچک در کشور باید ارزش افزوده ایجاد گردد.

وی با عنوان این که مازندران نیز دارای معادن کوچک زیادی است، گفت: چهل هزار نیروی متخصص معدن در کشور داریم که باید برای معادن کوچک بسته اجرایی، سرمایه گذاری و مدل معرفی گردد و در زمینه فعال سازی معادن کوچک برنامه ریزی کنیم.

وی بیان کرد: ظرفیتی بهتر از نظام مهندسی برای شناسایی و فعال سازی معادن کوچک در کشور نداریم و باید در این زمینه مدل و الگو معرفی گردد.

غریب پور، اشتغال را مهم‌ترین راه برای مقابله با رکود و تورم بیان کرد و افزود: خروجی رونق تولید، رونق اشتغال است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو، رقابت پذیرکردن بخش معدن را از دیگر برنامه ها بیان کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماري(نظارت)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ خرداد ۹۸
1026 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0