از وام‌ های کم بهره برای معدنی‌ ها تا تغییر دروس معدنی ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران بیان کرد:

کم اثر بودن تحریم ها در بخش معدن

داریوش اسماعیلی بیان کرد: تحریمها کم‌ترین اثر را در بخش معدن داشته و میزان تولید و صادرات مواد معدنی افزایش یافته است.

کد خبر: 980321010 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ خرداد ۹۸ - ۲:۲۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،داریوش اسماعیلی بیان کرد: تحریمها کم‌ترین اثر را در بخش معدن داشته و میزان تولید و صادرات مواد معدنی افزایش یافته است.

کم اثر بودن تحریم ها در بخش معدن

کم اثر بودن تحریم ها در بخش معدن

تحریمها کم‌ترین اثر را در بخش  معدن داشته است

وی در هفدهمین اجلاس سالانه عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران با عنوان این که وضعیت سیاسی و اقتصادی جهان به سمتی در حرکت است که اگر هر کشوری منتظر تصمیمگیری دیگران باشد از قافله عقب می‌ماند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از نظر سیاسی و اقتصادی شاخص است و حمایت از مستضعفان و آزادیخواهان شعار ایران اسلامی است.

اسماعیلی با بیان این که تلاش دشمن زمینگیر کردن کشور جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: در سال گذشته آمار صادرات مواد معدنی نشان می‌ دهد که این بخش از تحریم ‌ها کم‌ترین تأثیر را پذیرفته است و تولید و صادرات آن افزایش یافته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با عنوان این که بخش معدن بعنوان محوری ترین فعالیت‌ ها باید مدنظر قرار گیرد، گفت: برنامه و محوریت کار شورای مرکزی نظام مهندسی معدن در راستای برنامه ریزی برای توسعه بنا شده است و حفظ و صیانت از مواد معدنی تجدید ناپذیر از جمله اولویت ‌ها است.

وی گفت: تقویت مسئولان فنی معادن، تدوین و اصلاح شیوه نامه‌ها و نظامنامه‌های معادن، هوشمند سازی از دیگر اولویت‌ های شورای مرکزی معادن است و بخش معدن نباید از هوشمندسازی عقب ماند.

اسماعیلی افزود: هوشمندسازی تمام فعالیت ‌های معدنی در قدم اول قرار دارد و اثرگذاری در جذب بخش خصوصی، سرمایه‌ها و نقدینگی فعلی در بخش معدن از دیگر برنامه‌ها است.

کم اثر بودن تحریم ها در بخش معدن

وی با بیان اینکه بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد افزود: سرریز این نقدینگی در هر بخشی سبب بروز مشکلاتی می‌گردد و باید از این نقدینگی در بخش معدن سرمایه گذاری کنیم

وی با بیان این که تفاهم‌نامه هایی با ایمیدرو و دیگر سازمان‌ ها منعقد کردیم، تصریح کرد: برای این که نظام مهندسی معدن به جایگاه واقعی خود برسد برنامه‌های خوبی طراحی شده است.

اسماعیلی، بر ضرورت اصلاح متون آموزشی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: برای کمک و تسهیل به سرمایه گذاری خارجی در کشور باید در بخش آموزشی اصلاح صورت گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، بازرسی معادن با اولویت معاد ذعال سنگ را از مهم‌ترین برنامه‌ها برشمرد و شمار اعضای نظام مهندسی معدن را در کشور، سی و هشت هزار نفر اعلام کرد.

هفدهمین اجلاس سالانه عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران بمدت ۲ روز در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل آزمون نظام مهندسی طراحی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ خرداد ۹۸
654 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0