زنجان، وارد کننده نهال زیتون رئیس شورای ملی زیتون ایران

زنجان، وارد کننده نهال زیتون

رئیس شورای ملی زیتون ایران، با اشاره به این که توسعه گلخانه‌های تولید نهال در زنجان بصورت استراتژیک دنبال می ‌گردد، گفت: در حال حاضر صدور مجوز گلخانه تولید نهال در این استان توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی تبدیل به یک معضل شده است.

کد خبر: 980319007 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ خرداد ۹۸ - ۳:۴۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،رئیس شورای ملی زیتون ایران، با اشاره به این که توسعه گلخانه‌های تولید نهال در زنجان بصورت استراتژیک دنبال می ‌گردد، گفت: در حال حاضر صدور مجوز گلخانه تولید نهال در این استان توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی تبدیل به یک معضل شده است.

زنجان، وارد کننده نهال زیتون

زنجان، وارد کننده نهال زیتون

زنجان در حال تبدیل شدن به وارد  کننده نهال زیتون است

 

مهدی عباسی با تاکید بر زمان‌بر بودن صدور مجوز برای دریافت برخی از استعلام ‌ها، بیان کرد: برخی از مواقع هم اخذ یک استعلام با منسوخ شدن جواب استعلام دیگر هم‌زمان می ‌شود که در این باره، موارد مستندی هم وجود دارد بطوری که همه فعالان این حوزه مجبور به طی پروسه بروکراسی عجیب و غریب شده‌اند.

عباسی اظهار داشت: صدور برخی از مجوزها نیازمند کسب بیست مورد استعلام هم می ‌شود، بطوری که می‌ توان گفت، سازمان نظام مهندسی کشاورزی تبدیل به پدالی برای پیش‌گیری از تولید شده است.

وی با عنوان این که پس از پی گیری شش ماهه برای دریافت مجوز بی‌خیال شده است، تصریح کرد: این شرایط برای من رئیس شورای ملی زیتون است والا وضعیت دیگران، حتما بدتر است.

عباسی با اشاره به سابقه بیست ساله خود در تولید نهال گلخانه‌ای بیان داشت: کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی بهانه‌هایی را بدون توجه به جوانب فعالیت در این حوزه مطرح می ‌کنند بطور مثال خارج از محدوده بودن را مطرح کرده و صدور مجوز را منوط به استعلام ‌هایی می ‌کنند که فعالیت را غیرممکن می ‌کند، در حالی‌که در هنگام تاسیس این گلخانه‌ها اصلا نظام مهندسی وجود نداشت و مطرح کردن این موارد فعالیت را با مشکلات عدیده روبرو کرده است.

رئیس شورای ملی زیتون ایران، تعداد فعالان تولید نهال زیتون را در استان زنجان شش واحد اعلام کرد و گفت: با سخت‌گیری ‌هایی که سازمان نظام مهندسی استان انجام می‌ دهد، ما تولید کنندگان مجبور به واردات نهال از استان‌ های دیگر هستیم.

زنجان، وارد کننده نهال زیتون

وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته در سازمان نظام مهندسی کشاورزی فعالان این حوزه در زنجان، از صادرکننده تبدیل به وارد کننده نهال زیتون هستند و هیچیک از تولیدکنندگان نهال از روند امور راضی نیستند.

وی با عنوان این که سازمان نظام مهندسی کشاورزی سازمانی مستقل و طبق انتخابات تشکیل می‌ شود، خاطر نشان: آئین‌نامه و بخش‌نامه فعالیت این نهاد از مرکز ابلاغ می ‌گردد.

عباسی یاد آور شد: حرف من این است، در سال رونق تولید در زنجان، دقیقا برعکس و به ضرر تولید داخلی عمل می‌ گردد.

منبع: ذاکر نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ خرداد ۹۸
818 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0