چند برابر بودن تعرفه ناظران ساختمان نسبت به هزینه صدور پروانه ساخت عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس

چند برابر بودن تعرفه ناظران ساختمان نسبت به هزینه صدور پروانه ساخت

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس بیان کرد: تعرفه بازرسان نظام مهندسی چند برابر هزینه صدور پروانه ساختمانی است، از این رو برای کاهش قیمت تمام شده ملک باید نسبت به کاهش تعرفه ناظران ساختمانی اقدام نمود.

کد خبر: 980220006 تاریخ انتشار: جمعه ۲۰ اردیبهشت ۹۸ - ۲:۴۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی  کشو،عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس بیان کرد: تعرفه بازرسان نظام مهندسی چند برابر هزینه صدور پروانه ساختمانی است، از این رو برای کاهش قیمت تمام شده ملک باید نسبت به کاهش تعرفه ناظران ساختمانی اقدام نمود.

چند برابر بودن تعرفه ناظران ساختمان نسبت به هزینه صدور پروانه ساخت

چند برابر بودن تعرفه ناظران ساختمان نسبت به هزینه صدور پروانه ساخت

تعرفه ناظران نظام مهندسی  ساختمان باید کاهش یابد

حسین مقصودی، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس، با انتقاد از وضعیت پرتلاطم بازار مسکن و افزایش قیمتها در یک سال اخیر، ادامه داد: بنظر من برای ساماندهی بازار مسکن باید عوامل و شاخصهای این موضوع را کاملا شناسایی کرد، از این رو بنظر من قیمت کنونی ملک در این بازار کاملا حباب بوده و بدون هیچ علت عقلانی و کارشناسی قیمتها در حال افزایش است.
قیمت کنونی بازار مسکن، با درآمدهای مردم هم‌خوانی ندارد
قیمت فعلی بازار مسکن، با درآمدهای مردم و با عرف بازار هم‌خوانی ندارد و عملا یک عده دلال در پشت صحنه این بازار مدام در حال تلاطم آفرینی هستند و در این میان دستگاههای دولتی و نظارتی تنها تماشاچی شده اند
نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قیمت فعلی بازار مسکن، با درآمدهای مردم و با عرف بازار هم‌خوانی ندارد و عملا یک عده دلال در پشت صحنه این بازار مدام در حال تلاطم آفرینی هستند و در این میان دستگاههای دولتی و نظارتی تنها تماشاچی شده اند.
کاهش قیمت تمام شده ساختمان بهترین راهکار برای تعدیل قیمت مسکن
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: در شرایط فعلی بهترین راهکار برای تعدیل قیمت مسکن، کاهش قیمت تمام شده ساختمان است، حال در این میان میتواند نرخ و تعرفه خدمات نظارتی بر ساختمان را کاهش داد.
تعرفه نظارت بازرسان نظام مهندسی ساختمان چند برابر هزینه صدور پروانه ساخت است
مقصودی افزود: متأسفانه در سالهای گذشته تعرفه نظارت بازرسان نظام مهندسی ساختمان افزایش چندبرابری داشت که این مسئله سبب شده که در برخی از مناطق تهران، هزینه صدور پروانه ساخت کم‌تر از تعرفه ناظران ساختمان گردد.
تعرفه بازرسان نظام مهندسی چند برابر هزینه صدور پروانه ساختمانی است
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس افزود: در برخی از مناطق شاهد هستیم که حقوق و تعرفه بازرسان نظام مهندسی ده تا بیست برابر هزینه صدور پروانه ساختمانی است، حال باید پاسخ داده شود که با چه اساسی، نرخ ناظران ساختمان به این میزان افزایش یافته است، بنابراین باید هر چه سریع تر تعرفه بازرسان نظام مهندسی کاهش یابد.

چند برابر بودن تعرفه ناظران ساختمان نسبت به هزینه صدور پروانه ساخت

نوسازی بافت فرسوده راهکاری برای تعدیل بازار مسکن
مقصودی اظهار داشت: یکی دیگر از راهکارها برای تعدیل بازار مسکن، استفاده از ظرفیت نوسازی بافت فرسوده است، البته دولت طرح بازآفرینی شهری را در این راستا عملیاتی کرد، ولی موفق نبود.
این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: بنظر من برای احیای بافت فرسوده باید کنسرسیومی متشکل از وزارت راه و شهرسازی، شهرداریها، وزارت کشور، بنیاد مسکن و سازمانهایی مانند میراث فرهنگی تشکیل گردد تا اعضای این تشکل بصورت جداگانه و در قالب این کنسرسیوم مشوقهای لازم را برای نوسازی این مناطق صادر کنند.
منبع: خانه ملت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ اردیبهشت ۹۸
602 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0